PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSKOK-iKasa Stefczyka wprowadza system CRM

SKOK-i

Kasa Stefczyka wprowadza system CRM

SKOK-i 26.09.2017 (07:52)
SKOK-i

Rynek usług finansowych to jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów biznesowych. Klienci są dosłownie atakowani przez oferty mnóstwa produktów pochodzących od różnorodnych instytucji. Co więcej, proponowane usługi finansowe są wręcz bliźniacze i nie stanowią elementu wyróżnienia w oczach odbiorców. Gdzie zatem szukać przewagi rynkowej na wymagającym rynku usług finansowych?


– W perspektywie kolejnych 2-3 lat obsługa klienta stanie się głównym wyróżnikiem i zastąpi cenę oraz produkt, jako kluczowe czynniki wyboru oferty – przekonuje Jarosław Dębowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży, Kasa Stefczyka. Dlatego poświęcanie „więcej czasu na sprzedaż i obsługę klientów” to w branży finansowej prawdziwy święty Graal.

Kasa Stefczyka obsługuje obecnie blisko 900 tys. klientów w ponad 400 placówkach na terenie całej Polski. Strukturę obsługi klientów buduje ponad 2 tys. pracowników. Mając na uwadze lepsze rozpoznanie i spełnianie potrzeb klientów, przyspieszenie procesów sprzedaży oraz dalsze rozwijanie kompetencji handlowych zespołu, firma zdecydowała się wprowadzić rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM. W ten sposób Kasa Stefczyka stworzyła zintegrowaną platformę obsługi klientów. W efekcie wprowadzenia aplikacji, nauka procesów sprzedaży skróciła się z 2 tygodni do 2-3 dni, a pracownicy zamiast 9 rozproszonych programów obsługują wszystkie procesy sprzedaży poprzez jedną aplikację.

– Wprowadzenie systemu CRM uprościło pracę w placówkach. Zaoszczędzony czas możemy wykorzystać na dokładniejsze badanie potrzeb i oczekiwań klientów – potwierdza Jarosław Dębowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Kasy Stefczyka.

Klient w sercu


– Zależało nam na ewolucji, a nie rewolucji – mówi Łukasz Romowicz, kierownik projektu z Towarzystwa Zarządzającego SKOK, które dba o usługi wspólne dla Kasy Stefczyka, w tym innowacyjne projekty w zakresie IT. Sercem nowego systemu obsługi klienta jest Microsoft Dynamics CRM połączony z Unified Service Desk (USD), który zapewnia intuicyjną, wszechstronną obsługę klienta oraz efektywną sprzedaż produktów finansowych. – W tle – w sposób niezauważalny dla użytkownika – pracują dotychczasowe systemy i aplikacje, w tym główny system operacyjny czy workflow kredytowy. Dzięki USD niezbędne w danym procesie dane są automatycznie „zasysane” i pracownik jest kierowany na odpowiedni ekran właściwego systemu, a dane w odpowiednim kontekście, wynikającym z aktualnego etapu procesu obsługi klienta, są użytkownikowi udostępniane – tłumaczy Kamil Radtke, Starszy Analityk Systemów Informatycznych w firmie Aplitt S.A., która była partnerem technologicznym wdrożenia.

– Z badań wynika, że do 40% produktywności użytkowników pochłania przełączanie się pomiędzy aplikacjami. Nam udało się ten stracony czas odzyskać. Intuicyjny interfejs prowadzi użytkownika niemal za rękę, procesy prezentowane są w formie grafik, system podpowiada, jakie dane należy podać lub uzupełnia je automatycznie. Użytkownik nawet nie musi się zastanawiać, skąd system zaczerpnął daną wartość – opowiada Agnieszka Wolska z Towarzystwa Zarządzającego SKOK.

Narzędzia na wagę złota


– Do Microsoft Dynamics przekonały nas spodziewane korzyści, ale także fakt, że jest to rozwiązanie gotowe, które mogliśmy wdrożyć od razu, adaptując do naszej specyfiki cały projekt.- mówi Łukasz Romowicz.

Efekty pojawiły się od razu. Użytkownicy logują się raz dziennie do jednego systemu. Wcześniej logowali się do różnych systemów i aplikacji minimum 14 razy dziennie. Sprzedawcy, dzięki dostępowi do różnorodnych informacji, mogą z perspektywy 360o analizować bieżące i przyszłe potrzeby klientów, dostosować do nich ofertę, częstotliwość czy formę kontaktu, jak również badać efektywność prowadzonych działań.

Microsoft Dynamics CRM wyniósł na zupełnie inny poziom nie tylko sprzedaż i obsługę klienta, ale także informację zarządczą. Intuicyjne narzędzia pozwalają porównać i wybrać najlepsze scenariusze rozwoju – tak pojedynczych produktów, jak i całej organizacji. Business Intelligence to zawsze bardzo skuteczna broń, a w niezwykle konkurencyjnym świecie finansów – na wagę złota.

Nowy system wspiera ponadto wiele procesów back-office w Kasie Stefczyka, m.in. transport gotówki, obsługę archiwum, obsługę wysyłek listów czy rozliczenie usług dodatkowych (w placówkach Kasy sprzedawane są także m.in. fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia). Specjaliści Towarzystwa Zarządzającego SKOK przekonują, że to dopiero punkt wyjścia. – Musimy zawsze o krok wyprzedzać potrzeby klienta. I Microsoft Dynamics to środowisko, które daje nam taką możliwość – podsumowuje Agnieszka Wolska.

Parasol przed deszczem


Branża finansowa z jednej strony jest poddawana ciągłej, bardzo silnej presji na innowacyjność, nowoczesność i mobilność; z drugiej – podlega ścisłym i ciągle zmieniającym się rygorom prawnym. Wreszcie, każda instytucja finansowa to żyjący organizm, z którego nie można ot tak wyrzucić starych narządów i wstawić w ich miejsce nowe. Efekt? Instytucje przez lata musiały nadbudowywać istniejącą od 15-20 lat informatyczną infrastrukturę kolejnymi protezami, „łatami”, dodatkowymi systemami czy aplikacjami. – Nierzadko drobne, z pozoru nieodczuwalne dla użytkownika zmiany, mają kolosalny wpływ na efektywność biznesu i ergonomię pracy. Ich skumulowany efekt można porównać do mżawki – w jej trakcie niby nie czujesz, że pada, a po godzinie jesteś cały mokry – zauważa Kamil Radtke.

Jednolity system CRM, dzięki starannie odnotowanym informacjom o kliencie, staje się bezcennym źródłem wiedzy, które będzie wspierać – teraz i w przyszłości – proces sprzedaży produktów finansowych. – Nowe narzędzie pozwala osobom odpowiedzialnym za proces sprzedaży (na różnych szczeblach organizacji) kompleksowo sterować sprzedażą. Tworzą oni zadania sprzedażowe i mogą obserwować „na żywo” wyniki na pulpitach raportowych. CRM, jako narzędzie kreowania sprzedaży, będzie ciągle rozwijane – zapowiada Jarosław Dębowski.

System CRM wzmacnia także motywację całego pionu sprzedaży: nowe zadania i konkursy dla sprzedawców (projektowane przez konfiguratorów CRM) przyniosą pozytywny efekt sprzedażowy. Wzmacniają one świadomość zdrowej rywalizacji, a jednocześnie są bardzo przystępne dla użytkowników. Dzięki „zaszytej” w systemie wiedzy na temat danego klienta czy produktu sprzedawca może łatwiej dopasować ofertę i efektywnie realizować poszczególne kampanie sprzedażowe – mówi Jarosław Dębowski.

2017-09-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream
30.03.2023 (13:50) – informacja prasowa

Złoty najsłabszy wobec korony od 1995 r. Komentarz walutowy ProStream

Czeska korona bije historyczne rekordy notowań wobec złotego - informuje ProStream, platforma walutowa dla MŚP. To …

a 0 Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły
30.03.2023 (13:28) – informacja prasowa

Dwa polskie insurtechy - Sandis i Quantee - łączą siły

Strategiczne porozumienie SANDIS, twórcy aplikacji do dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i QUANTEE – dostawcy, …

a 0 Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA
30.03.2023 (12:03) – informacja prasowa

Revolut ma bezpośrednie połączenie z europejskim systemem SEPA

Revolut ogłosił że jest już bezpośrednio połączony z systemem SEPA (Jednolity Obszar Płatności w Euro, ang. Single …

a 0 Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł
30.03.2023 (12:00) – informacja prasowa

Bank Pekao promuje program poleceń. Klienci biznesowi mogą zgarnąć nawet 2100 zł

W Banku Pekao S.A. działa program, w którym klienci indywidualni mogą zgarnąć łącznie aż 1500 zł za polecenia kont …

a 0 Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium
30.03.2023 (11:58) – informacja prasowa

Kredyt Technologiczny z bezzwrotną premią dostępny w Banku Millennium

Firmy mogą już wnioskować w Banku Millennium o Kredyt Technologiczny, który umożliwia uzyskanie dofinansowania w …

a 0 Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”
30.03.2023 (10:40) – informacja prasowa

Ponad 200 mln zł dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk”

Po wczorajszej decyzji Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej łączna wartość …

PRNews.pl

Zobacz również

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

Smartfony wypierają komputery. Bankowość internetowa odchodzi do lamusa

71 proc. użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie…

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Czy w PKO BP ponownie nastąpi zmiana prezesa?

Największy bank w kraju – PKO Bank…

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Pekao wyłączy swoją aplikację maklerską

Bank Pekao poinformował swoich klientów o planowanym…

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Alior Bank wprowadzi „Pensję na życzenie”

Około 20 proc. klientów płatności odroczonych Alior…

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Tak dużo kart jeszcze nie mieliśmy. Padły kolejne rekordy

Pobiliśmy nowy rekord w segmencie kart płatniczych.…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców