PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościSKOK-iKasa Stefczyka wprowadza system CRM

SKOK-i

Kasa Stefczyka wprowadza system CRM

SKOK-i 26.09.2017 (07:52)
SKOK-i

Rynek usług finansowych to jeden z najbardziej konkurencyjnych segmentów biznesowych. Klienci są dosłownie atakowani przez oferty mnóstwa produktów pochodzących od różnorodnych instytucji. Co więcej, proponowane usługi finansowe są wręcz bliźniacze i nie stanowią elementu wyróżnienia w oczach odbiorców. Gdzie zatem szukać przewagi rynkowej na wymagającym rynku usług finansowych?


– W perspektywie kolejnych 2-3 lat obsługa klienta stanie się głównym wyróżnikiem i zastąpi cenę oraz produkt, jako kluczowe czynniki wyboru oferty – przekonuje Jarosław Dębowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży, Kasa Stefczyka. Dlatego poświęcanie „więcej czasu na sprzedaż i obsługę klientów” to w branży finansowej prawdziwy święty Graal.

Kasa Stefczyka obsługuje obecnie blisko 900 tys. klientów w ponad 400 placówkach na terenie całej Polski. Strukturę obsługi klientów buduje ponad 2 tys. pracowników. Mając na uwadze lepsze rozpoznanie i spełnianie potrzeb klientów, przyspieszenie procesów sprzedaży oraz dalsze rozwijanie kompetencji handlowych zespołu, firma zdecydowała się wprowadzić rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM. W ten sposób Kasa Stefczyka stworzyła zintegrowaną platformę obsługi klientów. W efekcie wprowadzenia aplikacji, nauka procesów sprzedaży skróciła się z 2 tygodni do 2-3 dni, a pracownicy zamiast 9 rozproszonych programów obsługują wszystkie procesy sprzedaży poprzez jedną aplikację.

– Wprowadzenie systemu CRM uprościło pracę w placówkach. Zaoszczędzony czas możemy wykorzystać na dokładniejsze badanie potrzeb i oczekiwań klientów – potwierdza Jarosław Dębowski, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Kasy Stefczyka.

Klient w sercu


– Zależało nam na ewolucji, a nie rewolucji – mówi Łukasz Romowicz, kierownik projektu z Towarzystwa Zarządzającego SKOK, które dba o usługi wspólne dla Kasy Stefczyka, w tym innowacyjne projekty w zakresie IT. Sercem nowego systemu obsługi klienta jest Microsoft Dynamics CRM połączony z Unified Service Desk (USD), który zapewnia intuicyjną, wszechstronną obsługę klienta oraz efektywną sprzedaż produktów finansowych. – W tle – w sposób niezauważalny dla użytkownika – pracują dotychczasowe systemy i aplikacje, w tym główny system operacyjny czy workflow kredytowy. Dzięki USD niezbędne w danym procesie dane są automatycznie „zasysane” i pracownik jest kierowany na odpowiedni ekran właściwego systemu, a dane w odpowiednim kontekście, wynikającym z aktualnego etapu procesu obsługi klienta, są użytkownikowi udostępniane – tłumaczy Kamil Radtke, Starszy Analityk Systemów Informatycznych w firmie Aplitt S.A., która była partnerem technologicznym wdrożenia.

– Z badań wynika, że do 40% produktywności użytkowników pochłania przełączanie się pomiędzy aplikacjami. Nam udało się ten stracony czas odzyskać. Intuicyjny interfejs prowadzi użytkownika niemal za rękę, procesy prezentowane są w formie grafik, system podpowiada, jakie dane należy podać lub uzupełnia je automatycznie. Użytkownik nawet nie musi się zastanawiać, skąd system zaczerpnął daną wartość – opowiada Agnieszka Wolska z Towarzystwa Zarządzającego SKOK.

Narzędzia na wagę złota


– Do Microsoft Dynamics przekonały nas spodziewane korzyści, ale także fakt, że jest to rozwiązanie gotowe, które mogliśmy wdrożyć od razu, adaptując do naszej specyfiki cały projekt.- mówi Łukasz Romowicz.

Efekty pojawiły się od razu. Użytkownicy logują się raz dziennie do jednego systemu. Wcześniej logowali się do różnych systemów i aplikacji minimum 14 razy dziennie. Sprzedawcy, dzięki dostępowi do różnorodnych informacji, mogą z perspektywy 360o analizować bieżące i przyszłe potrzeby klientów, dostosować do nich ofertę, częstotliwość czy formę kontaktu, jak również badać efektywność prowadzonych działań.

Microsoft Dynamics CRM wyniósł na zupełnie inny poziom nie tylko sprzedaż i obsługę klienta, ale także informację zarządczą. Intuicyjne narzędzia pozwalają porównać i wybrać najlepsze scenariusze rozwoju – tak pojedynczych produktów, jak i całej organizacji. Business Intelligence to zawsze bardzo skuteczna broń, a w niezwykle konkurencyjnym świecie finansów – na wagę złota.

Nowy system wspiera ponadto wiele procesów back-office w Kasie Stefczyka, m.in. transport gotówki, obsługę archiwum, obsługę wysyłek listów czy rozliczenie usług dodatkowych (w placówkach Kasy sprzedawane są także m.in. fundusze inwestycyjne i ubezpieczenia). Specjaliści Towarzystwa Zarządzającego SKOK przekonują, że to dopiero punkt wyjścia. – Musimy zawsze o krok wyprzedzać potrzeby klienta. I Microsoft Dynamics to środowisko, które daje nam taką możliwość – podsumowuje Agnieszka Wolska.

Parasol przed deszczem


Branża finansowa z jednej strony jest poddawana ciągłej, bardzo silnej presji na innowacyjność, nowoczesność i mobilność; z drugiej – podlega ścisłym i ciągle zmieniającym się rygorom prawnym. Wreszcie, każda instytucja finansowa to żyjący organizm, z którego nie można ot tak wyrzucić starych narządów i wstawić w ich miejsce nowe. Efekt? Instytucje przez lata musiały nadbudowywać istniejącą od 15-20 lat informatyczną infrastrukturę kolejnymi protezami, „łatami”, dodatkowymi systemami czy aplikacjami. – Nierzadko drobne, z pozoru nieodczuwalne dla użytkownika zmiany, mają kolosalny wpływ na efektywność biznesu i ergonomię pracy. Ich skumulowany efekt można porównać do mżawki – w jej trakcie niby nie czujesz, że pada, a po godzinie jesteś cały mokry – zauważa Kamil Radtke.

Jednolity system CRM, dzięki starannie odnotowanym informacjom o kliencie, staje się bezcennym źródłem wiedzy, które będzie wspierać – teraz i w przyszłości – proces sprzedaży produktów finansowych. – Nowe narzędzie pozwala osobom odpowiedzialnym za proces sprzedaży (na różnych szczeblach organizacji) kompleksowo sterować sprzedażą. Tworzą oni zadania sprzedażowe i mogą obserwować „na żywo” wyniki na pulpitach raportowych. CRM, jako narzędzie kreowania sprzedaży, będzie ciągle rozwijane – zapowiada Jarosław Dębowski.

System CRM wzmacnia także motywację całego pionu sprzedaży: nowe zadania i konkursy dla sprzedawców (projektowane przez konfiguratorów CRM) przyniosą pozytywny efekt sprzedażowy. Wzmacniają one świadomość zdrowej rywalizacji, a jednocześnie są bardzo przystępne dla użytkowników. Dzięki „zaszytej” w systemie wiedzy na temat danego klienta czy produktu sprzedawca może łatwiej dopasować ofertę i efektywnie realizować poszczególne kampanie sprzedażowe – mówi Jarosław Dębowski.

2017-09-26
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Kinga Wojciechowska-Rulka

Kinga Wojciechowska-Rulka

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Kinga…

Michał Tabor

Michał Tabor

Michał Tabor, Partner i Członek Zarządu Obserwatorium.biz…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców