PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćKatarzyna Fatyga: Wybór kart płatniczych dla firmy

Katarzyna Fatyga: Wybór kart płatniczych dla firmy

Nasz gość 23.01.2009 (08:35)

Pomimo, iż przewagi stosowania obrotu bezgotówkowego nad gotówkowym są oczywiste, warto przypomnieć jego najważniejsze korzyści, zwłaszcza w odniesieniu do obrotu firm na przykładzie używania kart płatniczych.

Po pierwsze: bezpieczeństwo

Utrata karty płatniczej (w przeciwieństwie do utraty gotówki) nie musi wiązać się z koniecznością strat dla firmy. Prawo zabezpiecza posiadaczy i użytkowników kart na wypadek nieprawnego użycia ich kart przez osoby trzecie poprzez ograniczenie odpowiedzialności własnej do  równowartości 150 EUR. W istocie wielu wydawców kart jeszcze bardziej ogranicza, lub też całkowicie znosi tę odpowiedzialność, w przypadku wczesnego poinformowania ich o utracie karty.

W ofertach wydawców kart znaleźć można również dodatkowe ubezpieczenia, właśnie na wypadek nieuprawnionego użycia karty, lub ubezpieczenia od utraty zakupionych kartą towarów, albo podjętej w bankomacie gotówki.

Po drugie: wygoda

Poprzez wprowadzenie kart płatniczych dla pracowników , firma może stopniowo eliminować np. system zaliczek na delegacje służbowe, zastępując je wypłatami z bankomatów. Pozwala to na zaoszczędzić czas związany z koniecznością wizyty w banku i zakupu waluty.

Posługiwanie się kartami przez pracowników upraszcza również rozliczenia z dostawcami firmy, ponieważ zastępuje konieczność dokonywania przelewów do wielu dostawców jednym przelewem do wydawcy karty. Również usługi dodane w pakiecie karty takie jak np. ubezpieczenia w podróży zagranicznej eliminują konieczność poszukiwania i zakupu ubezpieczeń na kolejne podróże zagraniczne pracowników.

Po trzecie: aktywne zarządzanie wydatkami

Aktywne zarządzanie wydatkami firmy zależy od ilości i jakości informacji- posługiwanie się kartami płatniczymi daje firmie możliwość otrzymywania bieżących danych na temat dokonanych kartami operacji. Oprócz podstawowych wyciągów operacji w ofertach kart płatniczych można znaleźć różne systemy raportów, zawierające informacje np.: o stanie aktywności kart wydanych dla firmy, wykorzystaniu limitów na kartach, rodzaju operacji dokonywanych kartami i wiele innych. Raporty takie to nieocenione źródło informacji służących np. do negocjacji preferowanych stawek z dostawcami.

Jak wybierać karty płatnicze dla firmy?

Na polskim rynku istnieje wiele ofert kart płatniczych dla firm (zarówno dla korporacji jak i małych czy średnich przedsiębiorstw), prezentowanych przez banki i instytucje finansowe. Przedsiębiorca poszukujący wśród mnogości tych ofert produktu dla swojej firmy powinien wiedzieć nie tylko, czego szuka, ale również na jakie elementy w ofercie należałoby zwrócić uwagę.

Dokonując takiego wyboru warto zastanowić się nad przeznaczeniem karty płatniczej w danym przedsiębiorstwie: czy poszukujemy produktu dla działu handlowego, który ma służyć pokrywaniu kosztów zakupu paliwa, restauracji i hotel; czy też potrzebujemy rozwiązania kompleksowego dla całej firmy, które zakłada zróżnicowanie produktów dla zarządu, działu handlowego i np. Travel Managera?

Jeśli rozpatrujemy natomiast stronę rozliczeniową, to przy wyborze kart płatniczych powinniśmy zastanowić się, czy chcemy aby limity kart  związane były z kontem firmy, czy też preferujemy karty z limitem gwarantowanym przez ich wydawcę, ale niezależnym od konta firmowego
(karty kredytowe lub typu charge)? I jaki sposób rozliczeń jest najbardziej korzystny dla księgowości firmy: zamknięcie w 100% po cyklu rozliczeniowym, czy też korzystanie z kredytu odnawialnego?

Z kolei jeżeli nasi pracownicy często podróżują za granicę warto poszukać karty płatniczej, która w swoim pakiecie zawiera odpowiednie ubezpieczenia.

Niebagatelną sprawą, zwłaszcza przy wyborze większej ilości kart dla danego przedsiębiorstwa, jest możliwość kontroli i zarządzania wydatkami poprzez system raportów i dostęp do wyciągów przez Internet. Zawsze natomiast powinniśmy sprawdzić w jaki sposób wydawca karty procesuje zgłoszone reklamacje – czy musimy zapłacić za reklamowaną operację i otrzymać ewentualne uznanie po jej wyjaśnieniu, czy też możemy liczyć na odjęcie reklamowanej kwoty od salda do momentu wyjaśnienia reklamacji. Dlatego też przy wyborze oferty produktu kartowego dla firmy bardzo istotną rzeczą jest pełna analiza oferty , tabeli opłat i prowizji (co wydawca karty oferuje bezpłatnie, a za jakie czynności pobiera opłaty) oraz pakietu usług dodanych.

Katarzyna Fatyga
Sales Manager
Diners Club Polska

Artykuł pochodzi z Numeru Specjalnego Przeglądu Finansowego Bankier.pl

Partnerem wydania jest Visa

Źródło: Bankier.pl

obrót bezgotówkowy 2009-01-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: obrót bezgotówkowy

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców