Rosnąca świadomość ubezpieczeniowa małych i średnich przedsiębiorstw, której efektem jest wzrost zainteresowania metodami ograniczania ryzyka, skłoniła Towarzystwo Ubezpieczeniowe Euler Hermes S.A. do przygotowania specjalnego produktu dla firm z tego sektora rynku – Ubezpieczenia Ryzyka Kredytu Kupieckiego „Kredyt+”.
Podstawowym celem ubezpieczenia „Kredyt+” jest zapewnienie bezpieczeństwa działalności małej lub średniej firmie sprzedającej towary i/lub usługi w kredycie kupieckim. „Kredyt+” chroni firmę przed ryzykiem nieotrzymania zapłaty za wysłany towar lub zrealizowaną usługę w sytuacji, gdy kontrahent całkowicie utraci płynność finansową, czyli zbankrutuje, lub nastąpi czasowe pogorszenie jego płynności finansowej.
Zaletą ubezpieczenia „Kredyt+” jest niski koszt oraz nowy, niespotykany dotychczas na polskim rynku sposób naliczania składki. Składkę, jaką zapłaci firma za ubezpieczenie może wyliczyć sama – wybierając sumę ubezpieczenia, czyli maksymalne łączne odszkodowanie. Bardzo ważnym elementem ubezpieczenia „Kredyt+” jest windykacja należności. W sytuacji, gdy kontrahent nie zapłaci swoich należności, negocjatorzy Euler Hermes natychmiast podejmują działania zmierzające do szybkiego ich odzyskania, nie czekając biernie do dnia wypłaty odszkodowania.
„Bez względu na wielkość obrotu, jaką realizuje przedsiębiorstwo jest wiele powodów, dla których warto skorzystać z ubezpieczenia. W przypadku firm z sektora MSP, wśród korzyści na pierwszy plan wysuwa się: ocena wiarygodności aktualnych i potencjalnych kontrahentów, możliwość poszukiwania nowych rynków, uniezależnienie się od problemów finansowych odbiorców, poprawa wskaźników finansowych oraz własnej wiarygodności wobec dostawców lub kredytującego banku.” – mówi Krzysztof Chechłacz Dyrektor Handlowy w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Euler Hermes S.A.
Współpraca z ubezpieczycielem jest także dla firm, niepewnych swojej pozycji na rynku, doskonałą wymówka do stawiania kontrahentom dodatkowych warunków, gdyż zawsze wina za uciążliwe procedury przyznania kredytu kupieckiego może obarczyć ubezpieczyciela. „Podobny mechanizm wykorzystywany jest w kontaktach drobnych dostawców z dużymi odbiorcami, mającymi w zwyczaju nie płacić w terminie. Już sama informacja, przekazana odbiorcy o tym, że dostawca współpracuje z dużą międzynarodową grupą ubezpieczeniowo-finansową, znacznie poprawia spływ należności.” – kontynuuje Michał Szumski – Dyrektor Marketingu w TU Euler Hermes S.A.