Pracownicy Microsoftu uzyskali nowe możliwości w zakresie zarządzania funkcjami telefonicznymi z poziomu komputerów osobistych. Nie tylko mogą współpracować ze swoimi kolegami w trybie pracy grupowej on-line, ale także zarządzać informacjami o swojej dostępności i obecności oraz zmieniać różnego rodzaju ustawienia w telefonach za pomocą komputera. Microsoft zainstalował system na początku maja br. na 40 tysiącach stanowisk komputerowych w centrali firmy w Redmond i poinformował, że korzysta z niego aktualnie 20 000 użytkowników.
Oprogramowanie GETS firmy Genesys znacznie upraszcza nawiązywanie połączeń telefonicznych. Wystarczy, że użytkownik wywoła prawnym kliknięciem myszy dodatkowe menu, znane z tak popularnych aplikacji Microsoftu jak, Outlook, Excel, Word czy SharePoint i wybierze swojego rozmówcę. Dodatkowo rozwiązanie to oferuje informacje o obecności użytkownika, które mogą być wyświetlane w aplikacji Communicator. Znacznie ułatwia to pracę i uwalnia od wielokrotnego przełączania się pomiędzy różnymi aplikacjami w poszukiwaniu numerów telefonów, przy próbie dodzwonienia się lub umówienia na spotkanie w sytuacji, gdy nasi partnerzy są zajęci, rozmawiają przez telefon bądź znajdują się poza biurem.
Użytkownicy mają do swojej dyspozycji również wiele innych przydatnych funkcji. Informacja o nadchodzącej rozmowie wraz z identyfikacją rozmówcy po nazwisku, pojawia się w formie dodatkowego okienka pop-up. Użytkownik może również skonfigurować system tak, aby informacje o nieodebranych połączeniach z jego telefonu stacjonarnego były przesyłane na wskazany adres emailowy. Połączenia w sposób dynamiczny mogą być przełączane na inny numer (komórkowy, domowy lub inny np. na telefon współpracownika), a zaawansowane funkcje telefoniczne obsługiwane przez centralkę abonencką – np. zestawianie telekonferencji, przekierowywanie rozmów, transfer czy też ustawienie trybu „nie przeszkadzać” – są dostępne bezpośrednio na ich komputerach.
Co ważniejsze, wdrożone rozwiązanie w pełni wykorzystuje już istniejącą infrastrukturę telefoniczną, niezależnie czy pracuje ona w środowisku TDM (tradycyjna telefonia) czy IP. Współpraca oprogramowania GETS z wieloma modelami central abonenckich i platform telefonii IP oznacza, że wprowadzenie tego konwergentnego rozwiązania praktycznie nie wymaga wyrzucenia i wymiany posiadanego sprzętu, co znacznie ogranicza nakłady inwestycyjne.
Wspólne rozwiązanie, obejmujące oprogramowanie GETS, Live Communication Server i Communicator 2005 jest oferowane także innym firmom.