Pod koniec lipca br. Bank Pocztowy rozpoczął budowę w Urzędach Pocztowych specjalnych punktów z pełną dostępnością do baz, systemów i aplikacji bankowych obsługiwanych przez Pracowników Banku. W nieco ponad miesiąc uruchomiono wszystkie 20 pilotażowe mikrooddziały.
Dzięki dobrej współpracy z naszym głównym akcjonariuszem Pocztą Polską udało nam się w bardzo krótkim czasie wdrożyć pilotażowe mikrooddziały. Wszystkie oficjalne rozpoczęły już swoje działanie – mówi Anetta Przybył-Bryńska, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Sieci Banku Pocztowego.
Głównym zadaniem mikrooddziałów jest spowodowanie dynamicznego wzrostu sprzedaży detalicznych produktów bankowych. Pierwsze tygodnie działania 20-stu nowootwartych placówek pokazują bardzo duży potencjał sprzedażowy tego kanału.
W pierwszych kilku tygodniach funkcjonowania sprzedaż podstawowych produktów Banku – Pocztowego Konta Standard, Nestor oraz Pocztowego Konta Firmowego w mikrooddziałach ponad 4-krotnie przekroczyła początkowe założenia. Równie chętnie Klienci otwierają Nowe Konto Oszczędnościowe – mówi Szymon Grochowalski, Dyrektor Sprzedaży Banku Pocztowego.
Zgodnie z planami Banku sprzedaż tych produktów w mikrooddziale powinna być średnio 2,5 razy wyższa niż dotychczas w Urzędzie Pocztowym.
Fakt, że tak dobrze sprzedają się właśnie konta, cieszy dodatkowo w obliczu jednego z celów Banku Pocztowego, jakim jest oferowanie produktów bankowych dla osób, które do tej pory nie korzystały z usług instytucji finansowych. Bezpłatny rachunek osobisty, zazwyczaj pierwszy produkt bankowy Klientów, może przekonać ich do korzystania z bankowości i pozwolić w przyszłości na sprzedaż wiązaną również innych produktów finansowych.
Pilotaż projektu mikrooddziałów Bank Pocztowy ma zakończyć się w pierwszym kwartale 2011 roku. Docelowo ma powstać 200 takich placówek.
Źródło: Bank Pocztowy