mPay przyspiesza transformację w kierunku fintech i uruchamia własną kartę płatniczą. W przygotowaniach są kolejne usługi, m.in. kantor walutowy. Do końca 2025 r. liczba użytkowników aplikacji może przekroczyć 2,5 mln. Plany spółki zostały zaprezentowane na uroczystości poświęconej 20-leciu mPay.
„W 2003 roku nikt nie wyobrażał sobie, że płatności mobilne będą czymś oczywistym, a stawiający wówczas pierwsze kroki mPay już wtedy o tym mówił i zaczynał tworzyć pierwsze rozwiązania ułatwiające transakcje finansowe pomiędzy użytkownikami i płatności z telefonu. Byliśmy pionierem, a dziś jesteśmy jednym z liderów w szeroko rozumianych m-płatnościach komunikacyjnych w Polsce i robimy kolejny krok w rozwoju, którym jest transformacja w pełnoprawnego dostawcę usług fintech” – mówi Andrzej Basiak, Prezes mPay.
Strategia mPay to odpowiedź na dynamiczny rozwój nowych technologii i coraz wyższe w dzisiejszym świecie wymagania konsumentów, dla których ważne są m.in. wygoda, szybkość, niezawodność i bezpieczeństwo płatności. Dlatego mPay ma być kompletnym, uzupełniającym się ekosystemem fintech.
„Naszym celem jest, by do końca 2025 r. liczba użytkowników mPay wzrosła do ok. 2,5 mln. Centralnym punktem naszego ekosystemu fintechowego jest mPortfel, za pośrednictwem którego klienci mogą korzystać z usług fintechowych bez konieczności posiadania konta bankowego. Jednym z głównych elementów oferty będzie karta debetowa, którą właśnie uruchamiamy w systemie VISA. Karta będzie bezpłatna dla osób, które zapewnią odpowiednie wpływy miesięczne na swój „Rachunek w mPay”. Pracujemy też nad kolejnymi usługami, które będą wprowadzane do aplikacji w kolejnych kwartałach” – dodaje Andrzej Basiak
mPay przewiduje, że niemal połowa planowanych przychodów prowizyjnych w 2025 r. może pochodzić z usług fintechowych oferowanych przez spółkę, co może przełożyć się na osiągnięcie istotnych wzrostów w ilości i wartości przetwarzanych transakcji płatniczych w ciągu 2 lat. Użytkownicy kart będą mogli je łączyć z saldem w aplikacji, realizować transakcje kartami w Internecie, w sklepach oraz wypłacać gotówkę w bankomatach. Pierwsze karty trafią do użytkowników już w październiku, a na przełomie października i listopada usługa będzie uruchomiona dla wszystkich użytkowników aplikacji. Partnerami mPay w tym projekcie są Visa i PlanetPay. A w niedalekiej przyszłości karty będą też dostępne w ramach usług Google Pay oraz Apple Pay.
Na przełomie roku spółka planuje też uruchomić kantor wymiany walut. Ta usługa umożliwi także realizację płatności i przelewów w wielu walutach przy użyciu konta lub karty.
„Firmy, które chcą się rozwijać i być konkurencyjne, muszą dziś brać udział w cyfrowym wyścigu w wymagającym otoczeniu rynkowym. Dlatego udoskonalamy i poszerzamy rozwiązania oraz produkty w ramach kompletnego i uzupełniającego się ekosystemu fintech. Pozwoli nam to generować wyższe marże, zwiększać przychody i liczbę użytkowników mPay, których obecnie mamy ponad 1,3 mln – mówi Karol Zielinski, członek zarządu mPay.
W ramach mobilnych usług finansowych użytkownicy aplikacji mPay mogą – poza mPortfelem – korzystać już z możliwości opłacania jednym kliknięciem rachunków za prąd, gaz, telewizję, czy usługi telekomunikacyjne. Klienci z poziomu aplikacji mają też dostęp do szeregu ubezpieczeń.
W kolejnych krokach mPay będzie poszerzać możliwości aplikacji o takie usługi jak wspomniany wcześniej kantor wymiany walut, ale także płatności międzynarodowe, czy płatności poza ekosystemem aplikacji.
mPay zakłada też dalszy znaczący rozwój w obszarze mobilnych płatności, gdzie sukcesywnie podpisywane są kolejne umowy z operatorami komunikacyjnymi, podmiotami odpowiedzialnymi za płatne parkowanie oraz innymi dostawcami usług.
Spółka będzie poszerzać również ofertę dla klientów B2B bazującą na architekturze API, co stwarza dodatkowy potencjał zwiększenia skali prowadzonej działalności. Już dziś mPay, przy wykorzystaniu własnej technologii, może w aplikacji partnera wdrożyć możliwość przyjmowania płatności za np. usługi transportowe, tworzenie własnych walletów płatniczych, czy stworzenie własnego ekosystemu płatniczego. Z usług B2B mPay korzystają między innymi: GPW i GPW Private Market, Bayer i yanosik.pl.
Efektem wspomnianych działań ma być udoskonalenie aplikacji mPay i stworzenie w pełni funkcjonalnego i wielopłaszyznowego ekosystemu do zarządzania m-płatnościami.
Celem nadrzędnym dla Spółki w horyzoncie długoterminowym jest osiągniecie pozycji lidera platformy mobilnej w Polsce (oraz umocnienie pozycji na rynku europejskim) w obszarze mobile enablement of digital lifestyle (superapp).
Źródło: mPay