Bank chwali się, że jest pierwszą instytucją, która umożliwia klientom bankowości prywatnej zdalne zakładanie konta. W procesie wykorzystywany jest e-dowód i aplikacja eDO App. Do dyspozycji klientów jest też doradca, który przyjedzie pod wskazany przez nich adres.
mBank wykorzystuje dowody z warstwą elektroniczną w procesie zdalnego zakładania rachunków od lipca 2020 r. Do tej pory z usługi mogli korzystać klienci firmowi i indywidualni. Od dziś mogą z niej korzystać także klienci bankowości prywatnej. Nowy proces powstał we współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, twórcą aplikacji mobilnej eDO App.
Aby otworzyć konto potrzebny jest telefon z NFC oraz aplikacja eDO App (pobiera się ją bezpłatnie). Wypełniając wniosek o rachunek na stronie mBanku należy wybrać jako formę potwierdzenia tożsamości – automatyczne pobranie danych z e-dowodu. Następnie należy zeskanować w aplikacji eDO App widoczny we wniosku kod QR (lub przepisać numer umieszczony pod nim) i potwierdzić operację PIN-em, nadanym w urzędzie podczas odbioru dowodu. Dalej należy przyłożyć e-dowód do telefonu, co spowoduje pobranie na wniosek danych z warstwy elektronicznej. Na koniec podpisujemy umowę o prowadzenia konta kodem z SMS-a przesłanego przez bank.
Klient, który nie ma e-dowodu, może otworzyć konto zdalnie z pomocą doradcy bankowości prywatnej. Wniosek wypełnia na www, a umowę podpisuje tradycyjnie – doradca przyjeżdża na wskazany przez niego adres.
Bank podpowiada, że aplikacja eDO App może przydać się także na przykład przy założeniu profilu zaufanego, składaniu wniosku o wydanie karty tachografowej w serwisie Info-Car czy odblokowaniu lub zmianie PIN-u do e-dowodu.