W ramach kolejnej aktualizacji aplikacji PKO Banku Polskiego od 23 czerwca 2021 r. użytkownicy IKO dostają kilka nowych możliwości.
Po pierwsze można w IKO włączyć funkcję Autooszczędzania (na razie na urządzeniach z Androidem). Do wyboru są trzy sposoby takiego oszczędzania: procent od transakcji (np. 10% wartości, gdy użytkownik zapłaci w sklepie 9,99 zł – na konto trafi 99 gr); stała kwota (niezależnie od wysokości transakcji odkładane jest zawsze np. 2 zł); zaokrąglenie do pełnej kwoty (np. po zapłaceniu w sklepie 9,10 zł, transakcja jest zaokrąglana do 10 zł i na konto trafia 90 gr). Jak ustawić Autooszczędzanie w IKO? Należy przejść do „Moje produkty” , następnie wejść w „Oszczędzanie” i „Autooszczędzanie”, wybrać rodzaj transakcji i sposób oszczędzania oraz wskazać konto, na którym będą odkładane te drobne kwoty.
Druga nowa funkcja to możliwość edycji zleceń stałych (na iOS i Android). Edytować można zwykłe zlecenia stałe i zlecenia na rachunki funduszy inwestycyjnych (tylko gdy dotyczą aktywnego rejestru TFI). Użytkownikowi IKO, który przy zleceniu stałym wejdzie w „Edytuj” pojawi się do wypełnienia formularz (taki jak przy tworzeniu zlecenia stałego) i można w nim zmienić np. nazwę, datę czy częstotliwość zlecenia.
Trzecia nowość w IKO to podzielona płatność (split payment) dla klientów firmowych z powiązanym kontem VAT (na iOS i Android). Split payment to rozwiązanie w relacjach: firma – firma. Nabywca, płacąc za wykonaną usługę bądź zakupiony towar, rozdziela płatność za fakturę na dwie części – na rachunek VAT trafia podatek o wartości wykazanej na fakturze, a na rachunek rozliczeniowy – kwota netto wskazana w rozliczeniu. Rachunek VAT ma każdy przedsiębiorca, jest on wydzielany przez bank w ramach prowadzonego rachunku podstawowego. Uruchamiając split payment w IKO należy wybrać „Przelew krajowy” i „Na numer konta”, następnie uaktywnić opcję „Podzielona płatność (split payment)” – potem na formularzu pojawią się dodatkowe pola: konto VAT (konto, z którego pobrana będzie kwota VAT z faktury), NIP odbiorcy, numer faktury VAT, dodatkowy opis, kwota brutto, kwota VAT.
Użytkownicy urządzeń z systemem iOS dostali teraz też możliwość używania trybu ciemnego (dark mode). Jest on już dostępny od ponad miesiąca dla użytkowników z systemem Android. To możliwość zmiany sposobu wyświetlania ekranu – zamiast prezentować teksty w ciemnych kolorach na jasnym tle, wyświetlane mogą być jasnokolorowe teksty na ciemnokolorowym tle. Tryb ciemny ogranicza ilość światła emitowanego przez ekran telefonu przy zachowaniu odpowiedniego kontrastu i czytelności. W przypadku niektórych smartfonów może przyczyniać się również do oszczędzania baterii. Użytkownicy IKO mogą włączyć w ustawieniach aplikacji jasny lub ciemny motyw na stałe lub jako tryb automatyczny, który zmienia się zgodnie z ustawieniami w telefonie.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła 5,5 mln, a od momentu uruchomienia aplikacji (w marcu 2013 roku), użytkownicy logowali się do niej w sumie 3,4 mld razy. W ostatnim czasie w aplikacji pojawiła się też możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz opcja zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking).
Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już ponad 670 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. Aplikacja IKO jest więc nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Między inny mi zwyciężyła w kategorii „Nagroda Specjalna Internautów” w 10. edycji konkursu Mobile Trends Awards, zbierając ponad 17 tys. wskazań. Użytkownicy IKO docenili m.in. innowacyjność, przyjazne rozwiązania oraz dynamiczny rozwój.
Źródło: PKO BP.