Tegoroczna kampania promocyjna nowego katalogu IKEA ruszyła. W stolicy Małopolski sięgnięto po unikalną jeszcze w Polsce metodę, jaką jest malarstwo anamorficzne – grafika 3D. Krakowianie niemal potknęli się o trójwymiarowy przewodnik po aranżacji wnętrz. Wprowadzenie nowego katalogu w Krakowie koordynują wspólnie IKEA Kraków oraz PR Inspiraton.
W związku z wprowadzeniem nowego katalogu IKEA 2011 oraz rozpoczęciem jego dystrybucji od 23 sierpnia, w Krakowie na Placu Jana Nowaka Jeziorańskiego 19 sierpnia odbył się happening artystyczny, który sprawił że w stolicy Małopolski katalog „trafił na bruk”. Wydarzenie to będzie miało szanse zobaczyć kilkaset osób. Jak wyjaśnia Kamila Popławska, Marketing Manager IKEA Kraków „Pomysł z zastosowaniem grafiki 3D w tegorocznej kampanii miał za zadanie w jeszcze większym stopniu zapoznać krakowian z nowym katalogiem, zachęcić ich do robienia sobie zdjęć na jego tle i pokazywania ich znajomym”.
Obraz anamorficzny o rozmiarze 15 m2, którego twórcą jest Marek Kierklo, przedstawia okładkę nowego katalogu IKEA 2011. Autor projektu jest jednym z nielicznych i zarazem najbardziej popularnych artystów w Polsce, którzy zajmują się tworzeniem trójwymiarowej grafiki ulicznej. Jego prace pod pseudonimem MCK można podziwiać na wielu imprezach w całej Europie min.: na popularniej graficznej imprezie motoryzacyjnej Nordic Trophy Truck Show w Szwecji. „Malarstwo anamorficzne w ciągu ostatnich kilku lat również w Polsce zyskuje na popularności, coraz więcej miast oraz firm wyraża zainteresowanie wykorzystaniem grafiki 3D w celach promocyjnych” – mówi Marek Kierklo.
Katalog IKEA to światowy bestseller – jest czytany i przeglądany przez 400 milionów ludzi na całym świecie. W tym roku, zostanie wydany po raz 60-ty, a IKEA zainwestowała w Polsce ponad 60 milionów złotych, by obniżyć ceny najchętniej kupowanych produktów prezentowanych w nowym katalogu. Ceny zawarte w katalogu będą obowiązywać przez cały rok.
Anamorfoza to słowo pochodzące z języka greckiego oznaczające przekształcenie. W malarstwie jest to celowa deformacja obrazu, która dzięki wykorzystaniu perspektywy ukazuje go w niezwykle realistyczny sposób. W malarstwie europejskim anamorfozy były często wykorzystywane jako świadectwo kunsztu artysty. Najsłynniejszym przykładem anamorfizmu jest trupia czaszka, zastosowana przez niemieckiego malarza Hansa Holbeina w obrazie z 1533 r. pt. Ambasadorowie, który stał się kanwą dla piosenki Jacka Kaczmarskiego pod tym samym tytułem.
Źródło: PR Inspiration