Już 1 lipca Bank Millennium udostępni klientom możliwość złożenia w serwisie bankowości internetowej Millenet wniosku z programu Dobry Start. W tym roku wnioski będzie można składać tylko drogą elektroniczną, a wypłata świadczenia będzie możliwa jedynie w postaci przelewu na wskazany rachunek bankowy.
Tegoroczna edycja programu przyniosła kilka zmian. Wnioski będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną. W systemie internetowym Banku Millennium, jak co roku będzie to proste i intuicyjne. Wystarczy po zalogowaniu wypełnić odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce MilleUrząd oraz potwierdzić go H@słem SMS lub zatwierdzić w aplikacji mobilnej (w zależności od wybranej metody autoryzacji operacji).
– Cieszymy się, że możemy wspierać rodziców w załatwianiu spraw urzędowych. Za pośrednictwem naszego serwisu kolejny już raz złożą wniosek o świadczenia w sposób wygodny, szybki oraz bezpieczny. Poza wnioskiem z programu Dobry Start od początku udostępniamy też wniosek o świadczenie 500+, a także Profil Zaufany umożliwiający składanie setek wniosków urzędowych zdalnie. Dodatkowo, oferujemy też produkty dla najmłodszych, jak na przykład niedawno wprowadzona wersja naszej aplikacji mobilnej dla dzieci od 7. roku życia, które uczą oszczędzania i wprowadzają dzieci w świat finansów od najmłodszych lat – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.
Wniosek wraz z załącznikami bank przekaże do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który od tego roku przejmuje obsługę świadczenia. Klient otrzyma potwierdzenie jego złożenia (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) e-mailem. Po przesłaniu wniosku w Millenecie status wniosku można sprawdzić w sekcji Wnioski i umowy > Wnioski. Na platformie PUE ZUS, do której zalogować można się poprzez bankowość elektroniczną (Millenet), dostępne będą informacje na temat statusu złożonego wniosku. Poprzez platformę PUE ZUS będzie można też złożyć ewentualne korekty czy uzupełnić wniosek.
Zmianie ulegnie również sposób wypłaty świadczenia. Podczas wypełniania wniosku konieczne będzie wskazanie numeru rachunku bankowego, na które ma zostać przelane świadczenie. Nie będzie możliwości – jak dotychczas – pobrania gotówki bądź skorzystania z przekazu pocztowego. Za pośrednictwem systemów bankowych wnioski złożyć będą mogli jedynie rodzice.
Wypłata świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia Dobry Start oraz wypłata przysługującego świadczenia nastąpi nie później niż do dnia 30 września.
Źródło: Bank Millennium