PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePlany urlopowe Europejczyków na lato 2007

Plany urlopowe Europejczyków na lato 2007

Informacje 16.07.2007 (09:12)

Spośród tych mieszkańców Europy Zachodniej, którzy zadeklarowali zamiar wyjazdu podczas tegorocznych wakacji, zdecydowana większość osób (65%) uda się na urlop raz w sezonie, na okres dwóch tygodni. Na dłuższe, nawet trzytygodniowe wakacje częściej niż przedstawiciele innych nacji pozwolą sobie Niemcy (16%), natomiast zwolennikami krótszych, maksymalnie tygodniowych wyjazdów okazali się w tym roku Włosi (39%), Austriacy (47%) i Brytyjczycy (41%).

Większość urlopowiczów z Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch pozostanie podczas tegorocznych wakacji w Europie (80%). Najczęściej odwiedzanymi przez nich krajami Starego Kontynentu będą: Francja, Włochy i Hiszpania. Ogółem we własnym kraju spędzi wakacje blisko połowa mieszańców Europy Zachodniej (47%). Pięciu na stu tegorocznych urlopowiczów planuje wyjazd do Afryki, niewiele mniej do Azji oraz Ameryki Północnej lub Południowej (po 3%).

W odróżnieniu od mieszkańców Europy Zachodniej, większość Polaków spędzi tegoroczny sezon urlopowy w domach. Jak wynika z rezultatów badania przeprowadzonego przez PBS DGA na zlecenie Gazety Prawnej, ponad połowa mieszkańców naszego kraju (57%) nie planuje w tym roku żadnego wyjazdu na wakacje. W kraju zamierza wypoczywać około jednej czwartej (27%) wszystkich respondentów, zaś za granicą – co dziesiąty ankietowany (11%).

Podobnie jak mieszkańcy Europy Zachodniej, także Polacy stosunkowo najczęściej wybiorą się w tym roku na urlop trwający około 2 tygodni – 53% ankietowanych zadeklarowało, że poza miejscem zamieszkania spędzi od 8 do 14 dni. Na krótszy wypoczynek zdecyduje się w tym roku blisko jedna czwarta osób planujących wakacyjne wojaże (22%), na dłuższy (do trzech tygodni) – 9%, przy czym aż 11% zamierza wypoczywać dłużej niż 3 tygodnie.

Dla większości mieszkańców Europy Zachodniej tegoroczne wakacje będą okresem przeznaczonym przede wszystkim na wypoczynek (59% deklaracji). Aktywną turystykę, związaną ze zwiedzaniem nowych miejsc, poznawaniem innych kultur, rozwijaniem swojej sprawności, wiedzy lub umiejętności zaplanowało na tegoroczne wakacje 39% badanych. Dla 6 na 10 mieszkańców Europy Zachodniej idealne wakacje tradycyjnie kojarzą się z wypoczynkiem na plaży.

Poszukując podczas wakacji przede wszystkim możliwości relaksu i odpoczynku, wyjeżdżając na urlop Europejczycy obawiają się jednak problemów zdrowotnych, które mogą dotknąć ich samych, osoby towarzyszące im w podróży bądź bliskich pozostawionych w domach na czas urlopu. Kwestie te zostały wskazane jako najważniejsze przyczyny urlopowych zmartwień przez trzy czwarte osób biorących udział w badaniu przeprowadzonym przez Ipsos i Grupę Europ Assistance. Częstym powodem do wakacyjnych trosk mieszkańców Europy Zachodniej są także ewentualne wypadki podczas podróży (65% wskazań), a także ryzyko utraty bagażu lub pieniędzy podczas urlopu (72% wskazań). 6 na 10 ankietowanych przyznało, że obawia się również o dom lub mieszkanie pozostawione bez opieki na czas wyjazdu.

Aby zminimalizować stres związany z udaniem się na wakacje, Europejczycy często nabywają stosowne polisy ubezpieczeniowe zawierające usługi assistance. Około 70% osób biorących udział w badaniu stwierdziło, że posiada ubezpieczenie pokrywające ryzyko kłopotów zdrowotnych w podróży, problemów w miejscu zamieszkania (zalanie, pożar, kradzież itp.) lub awarii samochodu w drodze na wakacje. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i komfort podróżowania, większość badanych (60%) decyduje się na ubezpieczenie zapewniane przez towarzystwo ubezpieczeń lub firmę assistance, z których usług zwykle korzysta.

Wysoki odsetek Europejczyków nabywających przed wyjazdem na urlop ubezpieczenie turystyczne z opcją assistance świadczy o dużej świadomości urlopowiczów dotyczącej niedogodności, które mogłyby wyniknąć z podróżowania bez odpowiedniej polisy. Chociaż mieszkańcy Unii Europejskiej mogą liczyć w krajach członkowskich na niezbędną pomoc medyczną nawet bez ubezpieczenia turystycznego, należy pamiętać, że jej zakres zapewnia jedynie podstawowe czynności medyczne, świadczone przez publiczne placówki, a część kosztów pacjenci muszą pokrywać z własnych środków. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego nie zapewnia pomocy m.in. w zakresie transportu medycznego do kraju oraz opieki nad dziećmi pacjenta. Ponadto, nie posiadając odpowiedniej polisy, w razie problemów zdrowotnych za granicą należy samodzielnie zmagać się z barierą językową oraz procedurami wynikającymi z funkcjonowania opieki medycznej w danym kraju. Rezultaty badania zrealizowanego przez Ipsos i Grupę Europ Assistance dowodzą, że mieszkańcy Europy Zachodniej są w większości świadomi takich zagrożeń i wyjeżdżając na urlop są zwykle zaopatrzeni w stosowne ubezpieczenia, które czynią ich wypoczynek naprawdę beztroskim.

Komentarz
Andrzej Paduszyński
Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych, TU COMPENSA S.A.

Pomimo czasem niepokojących informacji politycznych (brak bliskich perspektyw rozwiązania kryzysu bliskowschodniego, rozszerzenie zagrożeń terrorystycznych na kraje Dalekiego Wschodu), turystyka zdaje się opierać złym wpływom i z roku na rok poprawiać wyniki. Żeby nie być gołosłownym, chciałem przytoczyć kilka cytatów obrazujących sytuację gospodarstw domowych w Polsce, w pewnym sensie potwierdzających i tłumaczących wyniki sondażu:

„(…) W połowie 2005 r. ponad połowa gospodarstw domowych (51%) twierdziła, że „z wielką trudnością lub z trudnością wiązała koniec z końcem”. „Dość łatwo, łatwo lub bardzo łatwo koniec z końcem wiązało” w tym czasie około 19% gospodarstw domowych. Przy czym z przeprowadzonego badania wynika, że z bieżących dochodów (po odliczeniu swoich wydatków) na oszczędzanie mogło sobie pozwolić ok. 13% gospodarstw domowych. (…)”,
„(…) W jeszcze większym stopniu polskie rodziny muszą oszczędzać, ograniczając wydatki na wypoczynek i turystykę. Na opłacenie raz w roku tygodniowego wyjazdu dla całej rodziny nie stać było 70% gospodarstw domowych. (…)” (GUS. Badanie Dochodów i Warunków Życia 2005).

W mojej opinii sytuacja gospodarstw domowych to jedyne, co nas różni w UE. Jeżeli już możemy, to staramy się aktywnie i owocnie spędzić wolny czas. Staramy się uniezależnić od kaprysów pogody i coraz częściej wybieramy oferty wypoczynku za granicą (Hiszpania, Włochy, Egipt, Chorwacja i Bułgaria). Jesteśmy aktywni w poszukiwaniu dobrych ofert. Z przeglądu informacji o rynku zaciekawił mnie fakt potwierdzający tę tezę – wzrost sprzedaży ofert turystycznych w Internecie. Jak miałem okazję się przekonać, w Polsce to wzrost o ponad 45%, w Europie podobny, choć mniejszy, wzrost o 30%. Myślę, że to jest właśnie znak czasu. Angażujemy Internet do wyszukania najciekawszej oferty i od tego raczej nie będzie odwrotu. Rynek turystyczny musi uporać się z jednym poważnym zagrożeniem i ograniczeniem jego rozwoju, tj. nieuczciwością. Bankructwa biur podróży mogą się przydarzyć – to tylko działalność gospodarcza. Ale kiedy przyjrzymy się całej otoczce, większość z tych zdarzeń wydaje się być zaplanowana na długo przed ogłoszeniem. Odnoszę wrażenie, że w wielu przypadkach z taką myślą rozpoczęto działalność. Są jednak dobre sygnały płynące ze środowiska firm turystycznych: zmiana prawa, ograniczenie wysokości przedpłat, uzależnienie od terminów i wysokości przedpłat wysokości gwarancji bankowych lub ubezpieczeniowych – w mojej opinii to zmiany w dobrym kierunku.

Preferencje Polaków dotyczące spędzania urlopu dają informację o polu ubezpieczeniowym, które mogłyby być czynnikiem do poprawy konkurencyjności oferty. Jednak w mojej ocenie te preferencje nie mają tak istotnego wpływu. W ubezpieczeniach turystycznych (pewnie jak i w innych ubezpieczeniach) liczy się możliwość dotarcia do Klienta. Trzeba sobie powiedzieć, że podstawową potrzebą jest atrakcyjny wyjazd na urlop. Ubezpieczenie ma dużo dalszą pozycję. Niedawno wyczytałem informację, że 70% ubezpieczeń turystycznych skupione jest w jednej firmie. Firma mówi, że to owoc współpracy z biurami podróży. To one, w mojej ocenie, kształtują zawartość oferty ubezpieczeniowej – dodatku do imprezy turystycznej. A firma jak to firma, ma czasem inne priorytety, np. gwarancję ubezpieczeniową. Tak więc część rynku ubezpieczeń turystycznych to rodzaj handlu wymiennego, gdzie ostateczny wygląd oferty niekoniecznie wynika z konkurencyjności. Pozostają wyjazdy indywidualne. Muszę przyznać, że tu widać rozwój ilości sprzedanych polis, rośnie przypis – ale oferty jakby te same, co rok i dwa lata temu. Nie ma nowatorskich pomysłów na miarę powszechnego wprowadzenia usługi assistance, króluje tradycyjny zestaw KL + NNW + OC + ASS + odwołanie imprezy, bagaż. Na szczęście Klient tego potrzebuje, więc możemy spać spokojnie do czasu praktycznego wprowadzenia wspólnej polityki ochrony zdrowia w UE.

Uważam, że oferta ubezpieczeń turystycznych bez usługi assistance nie ma racji bytu. Assistance jest warunkiem koniecznym dobrej oferty. Niestety Klienci zwracają uwagę no to ważne uzupełnienie dopiero, gdy potrzebują pomocy. Nie widać reklam uwydatniających usługę assistance w ofercie. Jeżeli już ktoś reklamuje się: „będziemy tu za 15 min”, to jest to reklama wizerunkowa i nie wskazuje, że jest to zasługa usługi assistance. Wracając do świadomości Klienta, duża część słyszała, że dobrze mieć w ofercie tę usługę. Niewielu Klientów interesuje się jednak zakresem – odnotowuję pojedyncze przypadki szczególnych życzeń. Szkoda, bo jest to ciekawy obszar i można przygotować naprawdę interesującą ofertę.

Nowy SERWIS TURYSTYCZNY na stronie internetowej Europ Assistance Polska www.europ-assistance.pl

W ramach strony internetowej Europ Assistance Polska został uruchomiony nowy SERWIS TURYSTYCZNY. Aby z niego skorzystać, należy kliknąć na link “Zanim wyjedziesz za granicę…”, znajdujący się na stronie głównej, w sekcji “Praktyczne informacje”. Obok rekomendacji medycznych dotyczących poszczególnych krajów świata, SERWIS TURYSTYCZNY zawiera także informacje o 24 krajach najczęściej odwiedzanych przez polskich turystów oraz linki na strony Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP, na których znajdują się m. in. dane teleadresowe placówek dyplomatyczno-konsularnych. Dla Państwa wygody w SERWISIE TURYSTYCZNYM zamieściliśmy również przekierowania na strony przewoźników lotniczych obsługujących loty do Polski i z Polski, a także linki do serwisów organizacji turystycznych działających w naszym kraju.

Europ Assistance 2007-07-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Europ Assistance

Sprawdź także:

a 0 Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce
23.06.2025 (15:35)

Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce

Od lipca 2025 roku Wojciech Rabiej będzie członkiem zarządu UNIQA w Polsce. W nowej roli przejmie zarządzanie …

a 0 Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz
23.06.2025 (15:30)

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie …

a 0 Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium
23.06.2025 (15:26)

Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki wraz z Fundacją Banku Millennium zapraszają na nowy cykl filmowy Se(a)ns sztuki – …

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

PRNews.pl

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców