Podsumowania tegorocznego długiego weekendu przyniosły niepokojący bilans – w kraju doszło do 407 wypadków drogowych, w których zginęło 39 osób, a 532 zostały ranne. Ten stan rzeczy znalazł odbicie w statystykach Mondial Assistance. W sumie w dniach od 30 października do 1 listopada Centrum Operacyjne zarejestrowało ponad 600 zgłoszeń.
Mimo pięknej pogody oraz sprzyjających warunków atmosferycznych, przełom października i listopada okazał się groźny dla wielu kierowców poruszających się po polskich drogach. Suche nawierzchnie dróg i dobra widoczność nie przełożyły się tym razem na mniejszą ilość wypadków. Niezmienne były natomiast przyczyny – brawura za kierownicą, pośpiech, nierozwaga pieszych poruszających się po zmroku, a w wielu przypadkach także alkohol. Również według statystyk Mondial Assistance, na krajowych drogach miało miejsce o 1/2 więcej zdarzeń niż w analogicznym okresie przed rokiem.
Najwięcej tegorocznych przypadków wymagało wykorzystania takich usług pomocowych jak holowanie (7 na 10 ogółu interwencji dokonywanych w ciągu trzech dni długiego weekendu) oraz naprawy na miejscu zdarzenia, które stanowiły blisko 20 proc. świadczeń. Paradoksalnie jedną z przyczyn tej sytuacji mogła być pogoda – kierowcy nie sprawdzili stanu technicznego samochodów tak drobiazgowo, jak przed długą podróżą w mniej sprzyjających warunkach atmosferycznych. Co 10 zdarzenie skutkowało udostępnieniem auta zastępczego.
– Holowanie oraz naprawa na miejscu zdarzenia to tradycyjne i najbardziej popularne serwisy assistance. Pierwszy z wymienionych serwisów jest zwykle zaczątkiem innych działań związanych z udzielaniem pomocy assistance. Takie świadczenia jak auto zastępcze czy hotel cieszą się największym uznaniem tych kierowców, których auto będzie musiało zostać dłuższy czas w serwisie.. Nie bez znaczenia jest oczywiście praktyczna strona wykorzystywania pomocy assistance – samodzielna naprawa lub organizacja holowania samochodu są niezwykle czasochłonne i kłopotliwe, zwłaszcza w tak stresującej sytuacji, jaką jest awaria czy wypadek. W konsekwencji coraz więcej kierowców powierza ten obowiązek sprawdzonemu partnerowi odpowiedzialnemu za realizację komunikacyjnej polisy assistance – wyjaśnia Rafał Mrozowski, specjalista ds. marketingu w Mondial Assistance.
Współcześnie assistance komunikacyjne to nie tylko najpopularniejsze usługi, które zastosowanie znalazły w trakcie długiego weekendu. W ramach car assistance kierowcy mogą liczyć na pomoc także m.in. w zakresie rezerwacji hotelu w razie niemożności kontynuowania podróży, kontroli przedsprzedażnej, pomoc w razie zatrzaśnięcia kluczy czy dostarczenie paliwa.
Źródło: Mondial Assistance