Usługa zarządzania bankomatami została wprowadzona do oferty Polcard w 1997 roku. Polcard rozpoczął świadczenie usług zarządzania bankomatami od prostego modelu funkcjonalnego umożliwiającego wypłatę gotówki przy użyciu karty płatniczej. W kolejnych latach wraz z rozwojem rynku oraz wzrostem zainteresowania posiadaczy kart dodatkowymi funkcjami, Polcard sukcesywnie wprowadzał je do swojej oferty. W chwili obecnej model usługi zarządzania bankomatami rozbudowany został do usługi umożliwiającej posiadaczowi karty korzystanie z wielu dodatkowych funkcji takich, jak obsługa wypłat gotówki, sprawdzanie salda, zmianę numeru PIN, doładowanie telefonów na kartę, depozyt gotówkowy oraz wpłaty/darowizny na cele charytatywne.
Na kompleksową obsługę kart przez Polcard w zakresie zarządzania bankomatami składają się ponad to usługi takie, jak konsultacje i doradztwo przy wdrażaniu przez klienta usługi akceptacji kart w bankomatach, podłączenie urządzeń do systemu zarządzania bankomatami oraz ich monitorowanie, obsługa procesów autoryzacji i rozliczeń transakcji, obsługa reklamacji, połączenie z systemami wydawniczymi polskich banków, np. SWITCH oraz usługi dodatkowe świadczone we współpracy z wyspecjalizowanymi firmami: serwis, zarządzanie gotówką, zasilanie bankomatów w gotówkę i inne. Każdorazowo zakres usług i funkcjonalności zależy od decyzji i wyboru Klienta – właściciela bankomatu.
Obecnie Polcard zarządza 1500 bankomatami, co wg danych Narodowego Banku Polskiego na koniec II kwartału br. stanowi ponad 16% ogólnej liczby bankomatów działających w Polsce. Urządzenia zarządzane przez Polcard obsługują karty VISA, MasterCard, Polcard, karty prywatne oraz karty akceptowane w bankomatach w ramach porozumienia międzybankowego z 19 czerwca 1997 roku.