Citi Handlowy podpisał do tej pory ponad 400 umów faktoringowych. Do końca 2010 roku ich liczba ma wzrosnąć o kolejne 25 procent.
„Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji, kiedy dostępność kredytów na rynku jest ograniczona, faktoring staje się wygodnym narzędziem i alternatywnym źródłem finansowania. Staramy się dopasowywać ofertę faktoringową do wymagań jakie stawia przed nami rynek.”, tłumaczy Magdalena Laskowska, Dyrektor Departamentu Finansowania Handlu w Citi Handlowy.
Jednym z nowych rozwiązań wprowadzonych przez Citi Faktoring, jest Faktoring Plus. Ta innowacyjna usługa ma na celu zmobilizowanie do dokonania płatności za nabytą przez Citi Handlowy wierzytelność. Polega ona w tym przypadku głównie na czynnościach przypominających kontrahentowi o zbliżającym się terminie płatności, takich jak np. przypomnienia telefoniczne czy pisemne. Nie mają one charakteru twardej windykacji czy restrukturyzacji długu.
„Usługa ponaglania kontrahenta faktoringowego jest bardzo elastyczna, można ją za każdym razem indywidualnie dostosowywać do potrzeb klienta. Nasi klienci sami mogą decydować o ilości oraz formie przypomnień do ich kontrahentów, jak również o tym w którym dniu okresu rozliczeniowego ten proces ma się rozpocząć” – mówi Magdalena Laskowska.
Oprócz tradycyjnych produktów faktoringowych, Citi Handlowy proponuje także rozwiązania niestandardowe.
„Każda z branż i każdy z klientów ma indywidualne wymagania. Jedni potrzebują faktoringu jako narzędzia do zarządzania płynnością, inni jako zmniejszenia ryzyka handlowego, jeszcze inni chcą zwiększyć efektywność ściągania należności. Budując naszą ofertę staramy się ją dostosować do różnorodności potrzeb klientów ” – mówi Magdalena Laskowska.
Do takich dopasowanych indywidualnie rozwiązań należą proponowane przez Citi Handlowy transakcje strukturyzowane. Są to rozwiązania często łączące w sobie wiele produktów bankowych w celu zapewnienia optymalnej struktury aranżowanej przez klienta transakcji. Transakcje strukturyzowane obejmują m.in. finansowanie realizacji kontraktu, zabezpieczenie przed ryzykiem braku spłaty czy finansowanie po dostawie. Rozwiązania te dotyczą nie tylko istoty samej usługi, ale także sposobu prowadzenia rozliczeń, indywidualnego sposobu zabezpieczenia finansowania formy dokumentacji czy komunikacji z bankiem.
Źródło: Citi Handlowy