PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaProducenci assistance, nie mylić z ubezpieczycielami

Producenci assistance, nie mylić z ubezpieczycielami

Ubezpieczenia 06.11.2009 (07:39) artykuł nadesłany

Usługi assistance postrzegane są zwykle jako pomoc świadczona przez ubezpieczycieli. Większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że za ich realizację  odpowiadają zwykle wyspecjalizowane firmy. To one – „produkując” assistance – wspierają klientów w sytuacjach awaryjnych i w życiu codziennym. 

Realizacja profesjonalnych usług assistance wymaga specjalistycznych kompetencji personelu i przygotowania technologicznego. Aby prowadzenie takiej działalności było opłacalne, potrzebny jest odpowiednio duży portfel klientów i spraw. Choć na pierwszy rzut oka działalność assistance może wydawać się bardzo zbliżona, np. do pracy towarzystwa ubezpieczonego, to w rzeczywistości wymaga specjalistycznej wiedzy i kompetencji, typowych wyłącznie dla firm zajmujących się świadczeniem usług pomocowych .  

„Większość ubezpieczycieli, banków, producentów samochodów i innych instytucji decyduje się na współpracę z zewnętrznymi dostawcami usług assistance” – mówi Mariola Kotlewska, Zastępca Dyrektora Departamentu Wdrożeń i Rozwoju Produktów w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Firmy assistance, obsługując wielu klientów, dysponując międzynarodowym doświadczeniem i siecią partnerów, mogą zapewnić zarówno atrakcyjne stawki, jak i wysoką jakość świadczonej pomocy”, dodaje Kotlewska.

Firmy te, zwykle należąc do międzynarodowych grup, współpracują m.in. z usługodawcami medycznymi, komunikacyjnymi i prawnymi z całego świata. Dysponują siatką kontaktów, jakiej nie jest w stanie zbudować firma specjalizująca w innej branży. Jedną z największych spółek świadczących pakiet rozwiązań assistance w naszym kraju jest Inter Partner Assistance Polska. Obejmuje ona ochroną blisko 5 milionów Polaków.

„Popularność assistance wśród przedsiębiorstw wzrasta ponieważ pozwala im budować wizerunek organizacji opiekuńczych, wzbogacać ofertę i wzmacniać relacje z ich klientami” – wyjaśnia Mariola Kotlewska, Zastępca Dyrektora Departamentu Wdrożeń i Rozwoju Produktów w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Dzięki „producentom” usług assistance firmy są w stanie zapewnić pomoc swoim klientom nawet w najodleglejszych częściach świata. Zakres wsparcia może być dopasowany do indywidualnego charakteru różnych produktów i usług, odpowiadając na specyficzne wymagania klientów. W ten sposób ich oferta staje się bardziej kompleksowa i wyrazista.”
 
W trosce o wizerunek firmy i satysfakcję klienta

Usługi assistance, realizowane przez zewnętrzne firmy, stają się zwykle wizytówką przedsiębiorstwa. W znaczący sposób wpływają na wizerunek firmy ponieważ są praktycznym dowodem jakości usług, np. zakładu ubezpieczeń, w sytuacji mocno naznaczonej emocjami, czyli w chwili wystąpienia szkody. Dzięki ogromnemu zapleczu i nowoczesnym rozwiązaniom teleinformatycznym, połączonym z wysoką operatywnością, firmy assistance są w stanie rozwiązać praktycznie każdy problem – od „standardowej” pomocy w przypadku stłuczki poczynając, na najbardziej szalonych zleceniach Concierge kończąc.  

„Do tworzonych przez nas pakietów assistance podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę potrzeby każdego z naszych kontrahentów.” – mówi Mariola Kotlewska z Inter Partner Assistance – „Usługi pomocowe, które są dodawane do oferty, zwykle powiązane są z użytkowaniem danego produktu, czy korzystaniem z danej usługi. Pomoc może dotyczyć sytuacji trudnych i dawać klientom realne wsparcie w przypadku trudności losowych lub być po prostu rozwiązaniem zwiększającym poczucie komfortu odbiorcy danego produktu.”

„Assistance jest elementem o dużej wartości marketingowej.” – dodaje Liliana Tytz, Dyrektor Marketingu i PR w Inter Partner Assistance S.A. – „Bardzo często otrzymujemy zapytania ofertowe, w których klienci potwierdzają, że dzięki naszym usługom chcieliby wyróżnić się na rynku. W niektórych branżach, np. w ubezpieczeniach, pomoc assistance jest już jednak standardem. Dlatego towarzystwa swoją wyjątkowość starają się podkreślić oryginalnym zakresem usług pomocowych, innowacyjnymi rozwiązaniami i mniej restrykcyjnymi wyłączeniami. Są również branże, które dopiero zwracają się w kierunku assistance, zaczynając dostrzegać tkwiące w nim źródło przewagi konkurencyjnej”.
 
Obalanie mitów

„Producenci” assistance pozostają w bezpośrednim kontakcie z klientami swoich kontrahentów. Mechanizm działania wydaję się dość prosty.

„Assistance polega na organizowaniu pomocy przez telefon.” – wyjaśnia Marzena Chacińska, Dyrektor Działu Operacyjnego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Oprócz odpowiednich rozwiązań technologicznych i sieci usługodawców liczy się tu również wyjątkowa operatywność i wyszkolenie pracowników.”  

Pracownicy centrum operacyjnego assistance przyjmują zgłoszenia, reprezentując klienta, dla którego świadczą usługi i posługując się jego nazwą. Dzwoniący klienci zazwyczaj nie zdają sobie sprawy, że w rzeczywistości kontaktują się z firmą wyspecjalizowaną w niesieniu pomocy, a nie chociażby z samym ubezpieczycielem. Na specjalistach assistance ciąży wielka odpowiedzialność. W tym zawodzie nie ma mowy o działaniu według otrzymanego skryptu. Liczy się wiedza i umiejętności. Satysfakcja, a czasem nawet zdrowie klientów indywidualnych, zależy od trafności autonomicznych decyzji pracownika centrum operacyjnego, jego operatywności i umiejętności odnalezienia się w niecodziennych okolicznościach. Liczba możliwych wariantów spraw z jakimi spotyka się firma assistance jest ogromna, nawet w ramach tego samego rodzaju ubezpieczenia. Zgodnie z opiniami najbardziej doświadczonych specjalistów, nigdy nie ma tu pewności, jak potoczy się dany przypadek. Część z nich trwa wiele tygodni i wymaga współpracy całego zespołu. Pracownicy z dużym stażem przytaczają często niewiarygodne sytuacje, z których musieli znaleźć rozwiązanie mimo barier językowych i szeregu przeciwności losu. W takiej sytuacji skuteczność jest uzależniona od wykwalifikowanej kadry, która musi być wspierana przez nowoczesne narzędzia teleinformatyczne i sieci usługodawców, typowe dla profesjonalnych firm assistance. 

Źródło: Inter Partner Assistance

assistance Inter Partner Assist ubezpieczenia 2009-11-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: assistance Inter Partner Assist ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Dawid Korszeń

Dawid Korszeń

Rzecznik prasowy, Warta Dawid Korszeń jest rzecznikiem…

Joanna Majer-Skorupa

Joanna Majer-Skorupa

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski  …

Marta Wiszniewska

Marta Wiszniewska

Specjalista ds. kontaktów z mediami, Citi Handlowy…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców