W ramach tej akcji Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zorganizowało poniższe powroty:
28.IX.br. – 87 osób z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
30.IX.br. – 67 osób z Palermo liniami Fischer Air i Alitalia do Warszawy.
1.X.br. – 64 osoby z wycieczki autokarowej po Grecji do Katowic i Krakowa.
1.X.br. – 93 osoby z wyspy Kos liniami Centralwings do Warszawy.
2.X.br. – 28 osób z Salonik liniami Centralwings do Krakowa.
2.X.br. – 54 osoby z Salonik liniami Centralwings do Katowic.
2.X.br. – 62 osoby z Salonik liniami Centralwings do Warszawy.
2.X.br. – 25 osób z Salonik liniami Centralwings do Poznania.
2.X.br – 25 osób z Malagi liniami Centralwings do Krakowa.
2.X.br. – 166 osób z Girony liniami Fischer Air do Warszawy.
3.X.br. – 193 osoby z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
3.X.br. – 39 osób z Malagi liniami Centralwings do Warszawy.
5.X.br. – 44 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
5.X.br. – 109 osób z Dominikany liniami Fischer Air do Warszawy.
10.X.br. – 2 osoby z Malagi linami Centralwings do Warszawy.
12.X.br. – 2 osoby z Rodos liniami Centralwings do Warszawy.
12.X.br. – 4 osoby z Rodos liniami Centralwings do Krakowa.
Według szacunków, zorganizowanie powrotu turystów do Polski kosztować będzie łącznie 1,8 mln zł. Koszty te będą pokryte przez towarzystwa ubezpieczeniowe, które udzieliły BP Open Travel gwarancje ubezpieczeniowe, w tym przez Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA.
W dalszym ciągu składane są zgłoszenia roszczeń przez osoby, które z powodu utraty płynności przez BP Open Travel nie wyjechały na opłacone przez nie wycieczki. Do tej pory wnioski takie złożyło 1.800 osób. Wnioski te są analizowane i rejestrowane.
Zgodnie z zapisami gwarancji udzielonej przez Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń BP Open Travel roszczenia wynikające z tej gwarancji można zgłaszać do 31 stycznia 2008 r. Po tym terminie będzie można ustalić sumę wszystkich roszczeń, określić kwotę wypłat oraz rozpocząć procedurę ich wypłat. Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń podjęło kroki w celu przygotowania się, na wezwanie Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, do skrócenia terminu rozpoczęcia wypłaty roszczeń. Aby było to możliwe Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń musi posiadać bazy danych klientów, z którymi zostały zawarte umowy na usługi turystyczne w okresie od 1 sierpnia 2006 do 28 września 2006 r. przez wszystkie podmioty sprzedające wycieczki BP Open Travel. Tylko pozyskanie tych baz pozwoli jednoznacznie stwierdzić liczbę poszkodowanych przez BP Open Travel i wysokość roszczeń.
Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń SA zażądało do BP Open Travel dostępu do baz klientów oraz udostępnienia umów agencyjnych na podstawie których, wystąpimy do innych podmiotów prowadzących sprzedaż na rzecz BP Open Travel, jednak do dnia dzisiejszego ze względów proceduralnych po stronie BP Open Travel nie PTU nie otrzymało dostępu do wszystkich baz i umów agencyjnych.
Po ustaleniu kompletnej listy poszkodowanych przez BP Open Travel, którzy są objęci gwarancją ubezpieczeniową Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń, ustaleniu kwot wypłat i otrzymaniu odpowiednich dyspozycji od Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, na którego terenie siedzibę miało BP Open Travel, będzie możliwa wypłata świadczeń przez Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń.
W związku z otrzymywanymi sygnałami, iż poszkodowani przez BP Open Travel informowani są przez różne instytucje, że wypłata odszkodowań nie następuje z winy Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń ubezpieczyciel informuje, że PTU SA działa zgodnie z zapisami Ustawy o usługach turystycznych i gwarancji. Dopóki nie zostanie ustalona kompletna lista poszkodowanych przez BP OpenTravel oraz wysokość roszczeń nie można określić w jakiej proporcji będą wypłacane odszkodowania. Ponadto Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń zostało upoważnione przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego jedynie do zorganizowania powrotu klientów BP Open Travel do kraju oraz do przyjmowania roszczeń poszkodowanych przez BP Open Travel i nie może podjąć innych działań nie objętych otrzymanymi od Marszałka pełnomocnictwami.