Majowe badanie przekazów o branży PR objęło 59 publikacji prasowych i programów telewizyjnych. Aż 16 z nich dotyczyło informacji o rynku PR w Polsce – m.in. zmian kadrowych na rynku public relations oraz prognoz dotyczących rozwoju branży. Wiele materiałów było poświęconych PR politycznemu, a zwłaszcza analizie działań komunikacyjnych i wizerunkowi kandydatów na urząd prezydenta (9 publikacji).
Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (46% tekstów) oraz poświęcone tematyce mediów i marketingu (22%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się tygodnik Media i Marketing, który zamieściły 6 publikacji. W maju odnotowano 16 pojedynczych publikacji. 3 informacje pochodziły ze stacji telewizyjnych.
Z analizy materiałów wynika, że większość majowych przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 88%. Jednak aż 7% stanowiły materiały negatywne, a tylko 5% pozytywne. W maju pojawiły się cztery negatywne publikacje – w kontekście m.in. tzw. czarnego PR-u i lobbingu.
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 104 przekazy. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżnia się Eryk Mistewicz, cytowany siedmiokrotnie w kontekście marketingu politycznego.
Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją lub instytucją był Związek Public Relations (ZFPR). Wśród agencji zdecydowanym liderem jest First PR z 3 publikacjami.