PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRevolut publikuje wyniki finansowe: w 2020 roku potroił zysk brutto

Revolut

Revolut publikuje wyniki finansowe: w 2020 roku potroił zysk brutto

Informacje 21.06.2021 (14:45) informacja prasowa
Revolut

Revolut opublikował dziś wyniki za rok finansowy kończący się 31 grudnia 2020. Ujęte w raporcie rocznym wskaźniki potwierdzają stały wzrost liczby klientów, wykorzystania usług, inwestycji w innowacje produktowe i kontroli nad kosztami.    

Społeczność klientów Revolut rośnie nieprzerwanie sięgając 14,5 mln klientów indywidualnych i 500.000 firm korzystających z Revolut Business na koniec 2020 r., mimo braku wydatków marketingowych w pandemii. Duży wzrost liczby klientów indywidualnych i biznesowych, wspierany przez stale rozwijaną ofertą produktową i rosnący apetyt na cyfrowe zarządzanie finansami, pomógł zwiększyć skorygowane przychody o 57% r/r, do 261 mln GBP na koniec 2020 r. (2019: 166 mln GBP), wzrost o 95 mln GBP. Choć COVID-19 wpłynął na spadek wolumenów płatności od marca 2020 r., zostało to z nawiązką skompensowane wzrostem w obszarze płatnych subskrypcji, majątku i handlu, oraz usług dla firm. W efekcie skorygowane przychody w drugim półroczu 2020 r. były o 41% wyższe niż w pierwszym.

Firma nie ustaje w dążeniu do trwałej rentowności. Dzięki inwestycjom w innowacje produktowe wzrosło codzienne wykorzystanie usług. Zysk brutto wzrósł o 215% z 39 mln GBP w 2019 r. do 123 mln GBP w 2020 r. Marża brutto poprawiła się o 24 punkty procentowe z 25% w 2019 r. do 49% w 2020 r. Oba wskaźniki pokazały znaczną poprawę z kwartału na kwartał. Zysk brutto wzrósł z 16 mln GBP w pierwszym kwartale do 51 mln GBP w czwartym kwartale, a marża brutto wzrosła z 29% w pierwszym kwartale do 61% w czwartym kwartale, co pomogło spółce osiągnąć skorygowany zysk operacyjny w listopadzie i grudniu 2020 r.

Połączenie wzrostu przychodów i poprawy marży brutto wpłynęło na zmniejszenie kwartalnie skorygowanych strat operacyjnych o 90%, z 55 mln GBP w I kw. 2020 r. do 6 mln GBP w IV kw. 2020 r., co obrazuje wzmocnienie podstawowej działalności biznesowej. Skorygowana strata operacyjna (3) za cały rok wzrosła do 122 mln GBP r/r (2019: 98 mln GBP). Podczas gdy znacznej kontroli poddano wydatki uznaniowe, koszty administracyjne wzrosły do 266 mln GBP (2019, 125 mln GBP), na co wpływ miały inwestycje we wzrost i kompetencje firmy, w tym w obszarze ryzyka, zgodności i kontroli. Całkowita ogólna strata za rok 2020 wzrosła do 168 mln GBP (2019: 107 mln GBP), co jest pochodną kosztów inwestycji w rozwój i ekspansję.

Liczba klientów wykupujących plany płatne Premium i Metal wzrosła o 51%, przewyższając ogólny wzrost liczby klientów. Odsetek nowych klientów przechodzących na plany płatne wzrósł z 11% do 14%. Wraz ze wzrostem bazy klientów i codziennego wykorzystania usług, wartość sald klientów wzrosła o 96% do 4,6 mld GBP na koniec 2020 r. (2019: 2,4 mld GBP), przy czym średnia wartość depozytów wzrosła o ponad 30%. Ponieważ na lata 2021/22 zaplanowano pojawienie się budżetów marketingowych, firma zakłada dalszą poprawę wyników i wejście w kolejną fazę wzrostu wspieraną przez nowe produkty.

Liczba klientów kont firmowych wzrosła w 2020 roku o 127% do 500 tysięcy. W tym czasie Revolut Business udostępnił nowy interfejs, funkcjonalność mobilną i 9 nowych produktów, w tym m.in. akceptację płatności, ułatwiające firmom przyjmowanie płatności kartowych online bezpośrednio na konto firmowe, karty debetowe, błyskawiczne płatności w Europie, transfery międzynarodowe, polecenia zapłaty, metalowe karty, zniżki i rabaty na zewnętrzne usługi dla biznesu. W ramach pakietu startowego Revolut Business spełniającego kompleksowo potrzeby firm w obszarze finansów, na początku 2021 r. Revolut wszedł na rynek w 13 krajach europejskich z usługą akceptacji płatności. Na początku 2021 r. Revolut uruchomił ofertę dla firm w USA.

Globalną ekspansję Revolut potwierdziło wejście na rynek w USA, Australii i Japonii. Nacisk na budowaniu silnej marki i premiery produktowe Revolut w USA wzrośnie w 2021 r. Firma poszukuje kolejnych kierunków ekspansji, czego dowodem jest oficjalne otwarcie indyjskiego biura pod kierownictwem Paromy Chaterjee, prezes Revolut w Indiach.

„Gdy nadzwyczajne okoliczności rynkowe w 2020 r. przyspieszyły migrację konsumentów na platformy cyfrowe, konsekwentnie tworzyliśmy innowacje i wprowadzaliśmy na rynek produkty, ułatwiające klientom codzienne finanse. W sumie ogłosiliśmy 24 premiery produktowe dla klientów indywidualnych i firm, weszliśmy do USA, Japonii oraz Australii, uruchomiliśmy usługi bankowe na Litwie – przy jednoczesnej poprawie rentowności. W 2021 r. weszliśmy z prężnym i efektywnym biznesem, który zamierzamy dalej skalować” – powiedział Nik Storoński, CEO i współzałożyciel Revolut.

“Revolut wszedł w 2020 r. w kolejną fazę wzrostu. Poszerzył zasięg geograficzny, wzmocnił bazę kapitałową, poprawił zarządzanie, wzmocnił kierownictwo wykonawcze. Zmiany te tworzą stabilną platformę do budowy i wprowadzania na rynek kolejnych produktów dla dynamicznie rosnącej społeczności klientów” – powiedział Martin Gilbert, przewodniczący rady dyrektorów w Revolut.

Wydarzenia po zakończeniu roku finansowego

„Cieszymy się z doskonałych wyników w pierwszym kwartale 2021 r. osiągniętych dzięki wspólnemu wysiłkowi pracowników firmy. Przychody wzrosły o ponad 130% w porównaniu z I kw. 2020 r. Wzrost odnotowaliśmy w każdej linii biznesowej, w szczególności w obszarze majątku i handlu. Zysk brutto w pierwszym kwartale 2020 r. wzrósł o ponad 300% r/r, przy znaczącym wzroście marży brutto, dzięki stale poszerzanej ofercie usług i ścisłej kontroli nad kosztami. Skorygowane marże operacyjne i netto wyniosły powyżej 30%. Kontynuowaliśmy wzrost bazy klientów, których liczba na koniec kwartału sięgnęła 15,5 mln” – powiedział Mikko Salovaara, dyrektor finansowy w Revolut.

revolut wyniki 2021-06-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: revolut wyniki

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Praca zdalna mało popularna – w finansach taka możliwość pojawia się tylko w 8,9 proc. ogłoszeń
26.09.2023 (09:25) – informacja prasowa

Praca zdalna mało popularna – w finansach taka możliwość pojawia się tylko w 8,9 proc. ogłoszeń

O ile w marketingu czy w sprzedaży możliwość zatrudnienia na umowie o pracę i na kontrakcie B2B pojawia się w …

a 0 PZU rozpoczyna jesienną kampanię zawierania dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych
25.09.2023 (15:43) – informacja prasowa

PZU rozpoczyna jesienną kampanię zawierania dotowanych ubezpieczeń upraw rolnych

Jesienna oferta ubezpieczeń dotowanych przygotowana przez PZU jest bardzo atrakcyjna dla producentów rolnych. …

a 0 Ponad połowa Polaków uważa, że edukacja finansowa powinna być obowiązkowa już w podstawówce
25.09.2023 (15:41) – informacja prasowa

Ponad połowa Polaków uważa, że edukacja finansowa powinna być obowiązkowa już w podstawówce

Aż 48,6 proc. ankietowanych czuje się pewnie z posiadaną wiedzą dotyczącą produktów i usług finansowych – wynika z …

a 0 Unilink wprowadza benefit Gleevery dla agentów i pracowników
25.09.2023 (15:40) – informacja prasowa

Unilink wprowadza benefit Gleevery dla agentów i pracowników

Multiagencja ubezpieczeniowa Unilink poszerza swój pakiet korzyści pozaprowizyjnych dla agentów i pracowników o …

a 0 Na styku technologii i muzyki: strefa Mastercard Music w melt museum
25.09.2023 (15:38) – informacja prasowa

Na styku technologii i muzyki: strefa Mastercard Music w melt museum

Jutro w warszawskim melt museum zostanie otwarta immersyjna wystawa, która pokazuje przenikanie się muzyki z …

a 0 KRD: w tych powiatach jest największe zadłużenie na 1000 mieszkańców
25.09.2023 (15:35) – informacja prasowa

KRD: w tych powiatach jest największe zadłużenie na 1000 mieszkańców

Średnie zadłużenie Polaków, według danych Krajowego Rejestru Długów, wynosi 20 tys. zł. Ale nie w każdym regionie …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki mają już ponad 700 placówek bezgotówkowych. Nowe zestawienie

Banki mają już ponad 700 placówek bezgotówkowych. Nowe zestawienie

Rośnie sieć bankowych placówek bezgotówkowych. Z danych…

Te banki zamknęły najwięcej placówek w ciągu minionego roku. Nowe dane

Te banki zamknęły najwięcej placówek w ciągu minionego roku. Nowe dane

Na koniec czerwca 2023 r. ankietowane przez…

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

Do programu preferencyjnych kredytów hipotecznych dołączyły kolejne…

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie – wynika…

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Dziennikarka i redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

manhee:

Może w końcu poprawią aplikację mobilną, teraz jest jeden wielki miszmasz. 1. Z …

pon, 25 wrz 2023 (19:02) • PKO Bank Polski rozbudowuje zespoły IT. Obecnie prowadzi rekrutacje na 130 nowych stanowisk

Magdalena Drewniak:

A można też w innych miejscach kupić? …

pon, 25 wrz 2023 (06:44) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Magdalena Drewniak:

Na żadnym etapie nie trzeba się stawić osobiście? …

pon, 25 wrz 2023 (06:43) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Magdalena Drewniak:

No tak, nie trzeba stać w kolejkach …

pon, 25 wrz 2023 (06:41) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Magdalena Drewniak:

Ile czasu ci to zajęło? …

pon, 25 wrz 2023 (06:41) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców