7 milionów osób po 50 roku życia jest dziś w szczególnej sytuacji. To powojenny wyż. Osoby najczęściej wykształcone, doświadczone i samodzielne – to je właśnie dotykają wszelkie redukcje zatrudnienia. Zasilają szeregi bezrobotnych i wczesnych emerytów.
To te osoby wymagają szczególnej, ponownej aktywizacji, szkoleń, nauczenia nowych umiejętności, aby na nowo mogły rozpocząć aktywne życie na rynku pracy. To do osób w wieku 45-65 skierowany jest portal Plus50.pl – mówi Urszula Imienińska – redaktor naczelny portalu WWW Plus50.pl.
WWW.Plus50.pl – jest portalem z jednej strony tzw. wiedzowym – dającym pełną informację i najnowsze wiadomości z dziedziny prawa i ustawodawstwa, ZUS, prawa emerytalnego, spadkowego, porady z dziedziny psychologii, zdrowia. Jest swoistym pogotowiem ratunkowym w przypadku kłopotów ze zdrowiem, informatorem o najnowszych osiągnięciach naukowych w dziedzinie zdrowia i w innych dziedzinach, ale tez miejscem do wymiany poglądów, do spotkań, do budowania wspólnot zainteresowań np. turystycznych, krajoznawczych. Jest to portal łączący Pokolenie 50PLUS. Jest miejscem gdzie można znaleźć pracę i osobę do towarzystwa. Znaleźć ciekawą informację o dostępnych promocjach, opisy wchodzących na rynek nowych produktów. Miejscem, gdzie można podzielić się swoim doświadczeniem, zaoferować swój czas, umiejętności . Miejscem gdzie można pisać listy i wymieniać przepisy. Ale będzie też portalem o prostych wartościach, o wielu ciekawostkach, wywiadach ze znanymi osobami, spotkaniach z ciekawymi ludźmi.
Misją portalu Plus50.pl jest przybliżenie i pokazanie pokolenia osób dojrzałych, pomoc i przeciwdziałanie dyskryminacji osób ze względu na wiek i płeć, przeciwstawienie się społecznemu wykluczaniu tych osób, odkłamywanie stereotypów przypisanych dojrzałym osobom, zmiana wizerunku osób powyżej 50 i 60 roku życia, propagowanie zdrowego i aktywnego trybu życia.
Celem portalu jest stworzenie wspólnej platformy dla wszystkich 50 PLUS – tych aktywnych jeszcze pracujących, aktywnych już na emeryturze i tych co czują się wciąż młodo bez względu na wiek – mówi Urszula Imienińska.
„Nowi” polscy emeryci – czyli 50 PLUS – to grupa diametralnie różniąca się od dotychczasowego stereotypowego obrazu seniora, ukazującego osoby dojrzałe jako biednych, niedomagających, zniechęconych i wyczerpanych obywateli. Dzisiejsi ludzie w starszym wieku chcą cieszyć się życiem, podróżować, pić dobre wino, i korzystać ze zdobyczy techniki: słuchać muzyki z odtwarzacza mp3 i oglądać filmy na DVD. Mają też inną mentalność, są bardziej otwarci, korzystają z Internetu, lubią zakupy, choć są oszczędni i dość zdyscyplinowani tworząc listę sprawunków, ochoczo licytują sprzęty na aukcjach internetowych i szukają promocyjnych ofert produktów z zakresu nowych technologii.
Z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiery wynika, że polskie społeczeństwo starzeje się w zawrotnym tempie, najszybciej przybywa osób powyżej 65. roku życia, kolejne firmy zastanawiają się więc jak uczynić swe produkty atrakcyjnymi dla seniorów.
W 2006 roku emeryci dysponowali sumą 60 miliardów złotych, ich siła nabywcza ciągle wzrasta.
Według danych Megapanel PBI/Gemius seniorzy w Internecie poszukują przede wszystkim informacji związanych z prawem i gospodarką, nieruchomościami i budownictwem, finansami i ubezpieczeniami, turystyką i motoryzacją. Dużą popularnością wśród seniorów cieszą się także witryny instytucji rządowych oraz prasą on-line.
Realizatorem projektu jest Przedsiębiorstwo Wydawnicze „Rzeczpospolita” SA (PWRSA). Redaktorem naczelnym portalu jest Urszula Surmacz-Imienińska. Spółka wydaje czasopisma, książki i albumy. Wydawnictwo posiada 48,99% udziałów w spółce Presspublica Sp. z o.o., wydawcy ogólnopolskiego dziennika „Rzeczpospolita”.
Źródło: PWR SA