Idea Bank otworzył eksperymentalną placówkę zaprojektowaną z myślą o właścicielach firm i ich potrzebach. W Idea Hub przedsiębiorca znajdzie miejsce do pracy, będzie mógł napić się kawy, a także zorganizować konferencję dla swoich klientów. Tym rewolucyjnym projektem Idea Bank chce udowodnić, że innowacyjne oddziały – o ile nie powielają funkcji bankowości elektronicznej – mogą tętnić życiem i przyciągać klientów.
Nazwa nowego oddziału Idea Banku oddaje jego istotę – jest to miejsce, które łączy w sobie różne funkcje. Większa część przestrzeni Idea Hub oddana została przedsiębiorcom, którzy mogą skorzystać z części coworkingowej oraz konferencyjnej. Pozostałą część placówki zajmują showroomy przeznaczone na szkolenia dla przedsiębiorców.
Właściciele małych firm znajdą w Idea Hub miejsce do pracy – wygodne, ergonomiczne biurka oraz sprzęt biurowy (drukarka, kopiarka, skaner), a także WiFi. W eksperymentalnym oddziale mogą też obejrzeć telewizję, przeczytać codziennie świeżą prasę biznesową, ale też napić się kawy. Z myślą o przedsiębiorcach zaprojektowano też salę konferencyjną o bardzo wysokim standardzie, w której mogą organizować spotkania ze swoimi kontrahentami. O dobrą atmosferę i warunki sprzyjające efektywnej pracy dba zespół wyszkolonych baristów.
Placówkę stworzono przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach, właścicielach jednoosobowych firm, którzy nie mają stałego biura, a swoją pracę zazwyczaj wykonują zajmując stolik w kawiarni w centrum miasta. Tam pracują i spotykają się ze swoimi klientami, nierzadko dzięki zakupionej kawie czy ciastku „rezerwują” sobie stolik na cały dzień. Odpłatne centra coworkingowe, zlokalizowane zwykle na obrzeżach miasta, nie są dla nich ciekawą alternatywą.
Dominik Fajbusiewicz, pomysłodawca Idea Hub, wierzy, że ten rewolucyjny projekt może tchnąć życie w placówki bankowe. – Koncepcja Idea Hub sprawia, że idziemy niejako wbrew trendowi panującemu nie tylko w polskiej bankowości, ale też na świecie. Zgodnie z tym trendem, remedium na pustoszejące oddziały mają być naszpikowane elektroniką technoplacówki ulokowane zazwyczaj w centrach handlowych, w dużym stopniu dublujące narzędzia bankowe dostępne dziś w telefonie. Ja uważam, że zachętą dla klientów do odwiedzania placówek mogą być jedynie takie funkcjonalności, których nie da się udostępnić online – mówi członek zarządu Idea Banku.
Idea Bank jest przy tym w o tyle korzystnej sytuacji, że jego klienci – właściciele mikrofirm – zdecydowanie częściej odwiedzają placówki bankowe niż klienci banków detalicznych. Jednym z powodów częstych wizyt w banku jest konieczność wpłacenia firmowego utargu. Z badania przeprowadzonego przez Idea Bank wynika, że 32% mikrofirm rozlicza się wyłącznie w gotówce, a pozostałe 68% łączy rozliczenia gotówkowe z bezgotówkowymi. Z sondażu przeprowadzonego przez PwC oraz Impactor wynika z kolei, że 66% właścicieli małych firm odwiedza swój bank co najmniej raz w miesiącu.
Pierwsza placówka Idea Hub znajduje się w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 87. Jest otwarta od poniedziałku do piątku w godzinach 8-20 i w sobotę w godzinach 9-14. Kolejny odział typu Idea Hub, większy i wzbogacony w kolejne zaskakujące rozwiązania dla przedsiębiorców, znajdzie się w Warszawie przy ul. Polnej. W najbliższym czasie bank planuje też otwarcie tego typu placówek w trzech innych miastach Polski. Autorką projektu i stylistyki wnętrz Idea Hub jest architekt Iwona Bakuła.