Rzecznik prasowy SK banku odniósł się do informacji dot. utraty odsetek z lokat w przypadku zamknięcia konta osobistego.
-W SK banku funkcjonują dwa typy lokat terminowych. Klient SK banku może według własnego wyboru założyć lokatę całkowicie niezależną od konta osobistego, bądź lokatę z tym kontem powiązaną w taki sposób, że wszystkie czynności powodujące rozwiązanie umowy o prowadzenie konta osobistego, będą automatycznie odnosiły taki sam skutek w stosunku do lokaty – wyjaśnia prof. Waldemar Dziak.
-W przypadku lokat niepowiązanych z kontem osobistym (standardowe wkłady systematycznego oszczędzania, rentierskie, dynamiczne, eLokaty24), wypowiedzenie umowy w części dotyczącej konta osobistego nie powoduje skutku zerwania lokaty.
-Jeżeli klient posiada lokaty rentierskie oraz złożył dyspozycję przeksięgowania odsetek na konto osobiste, z chwią zamknięcia konta osobistego dyspozycja przeksięgowania traci ważność, a odsetki będą wypłacane w placówce SK banku.
-Natomiast lokaty zakładane za pośrednictwem usług bankowości internetowej (eKonto24), są otwierane i prowadzone jedynie na rzecz posiadaczy konta osobistego. Lokata jest wówczas usługą całkowicie zależną od konta osobistego, z którym jest nierozerwalnie związana.
-Z uwagi na powyższe, rozwiązanie umowy w części dotyczącej konta osobistegh skutkuje zamknięciem rachunku, automatyczną blokadą dostępu do usługi eKonto24 oraz likwidacją lokat otwartych w ramach eKonto24 i wywołuje skutki takie, jak dla lokat likwidowanych w trakcie okresu umownego. Powyższe zasady są zgodne z Regulaminem prowadzenia rachunków bankowych, wydawania kart płatniczych oraz korzystania z EKD dla klientów indywidualnych.