PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSamorządy chcą wywalczyć ułatwienia dla przedsiębiorców

Samorządy chcą wywalczyć ułatwienia dla przedsiębiorców

Marketing i PR 21.08.2012 (10:02)

Wyniki raportu „Polska 2030. Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczności Jutra” pokazały, że obecność handlu lokalnego w znacznym stopniu wpływa na zwiększenie sumy wpływów do budżetu lokalnego z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej. Ponad 50% badanych samorządowców wiąże wyniki finansowe gminy z rozwojem handlu lokalnego. Jednocześnie wśród najbardziej pożądanych instrumentów wsparcia małych sklepów znalazł się łatwiejszy dostęp do usług rynku finansowego (57%).

Jednocześnie aż 47% respondentów twierdzi, że ich samorząd nie dysponuje instrumentami, które wspierają uczestników rynku handlu detalicznego. Pośród osób, które twierdzą, że samorząd dysponuje narzędziami wsparcia, najczęściej wymieniana jest polityka podatkowa (72%), wsparcie prawne (34%) oraz szkolenia w zakresie kompetencji handlowych (33%).

„Jestem przekonana, że warto mówić o tym, że poprzez zmianę w najbliższym otoczeniu firma może doprowadzić do zmiany postaw społecznych. W przypadku kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” wiemy, że poprzez zachęcanie Polaków do kupowania w osiedlowych sklepach możemy sprawić, że będą lepiej czuli się w swoim otoczeniu, że ich osiedle, wieś lub dzielnica będą się szybciej rozwijały a zyski z działalności trafią do lokalnego budżetu” – mówi Maja Andersz, koordynator kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

„W naszych społecznościach pokutuje jeszcze myślenie typu „bo dlaczego mam komuś pomóc, jeśli nic z tego nie będę miał?” Mamy problemy z tym, jak popierać przedsiębiorców, skoro tylko oni na tym zyskają i będą lepiej zarabiać. Często wynika to po prostu z zazdrości, natomiast skutki takich postaw są szersze – problem zaczyna dotykać mieszkańców, którzy mają coraz większy problem z dostępem do podstawowych produktów. Brak lokalnych sklepów dotyka głównie osób słabszych, starszych, rodzin z małymi dziećmi czy niepełnosprawnych. W krajach, w których ludzie mają realny wpływ na rozwój swoich społeczności bardzo aktywni są sami obywatele, działający poprzez stowarzyszenia, partnerstwa lokalne, czy inne formy instytucjonalne. Takie formy zrzeszania się ułatwiają przede wszystkim dostęp do usług rynku finansowego i stanowią realną siłę negocjacyjną z przedstawicielami lokalnych władz. W Polsce niestety nadal wyzwanie stanowi to, aby ludzie chcieli się organizować i współpracować ze sobą. Podstawą zaangażowania jest bowiem chęć współpracy i zaufanie do siebie, umiejętność nawiązania dialogu” – mówi Rafał Krenz, ekspert z zakresu ekonomii społecznej i bezpieczeństwa ekonomicznego państwa, Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, ekspert kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

Partnerami III edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.

Jednocześnie aż 47% respondentów twierdzi, że ich samorząd nie dysponuje instrumentami, które wspierają uczestników rynku handlu detalicznego. Pośród osób, które twierdzą, że samorząd dysponuje narzędziami wsparcia, najczęściej wymieniana jest polityka podatkowa (72%), wsparcie prawne (34%) oraz szkolenia w zakresie kompetencji handlowych (33%).

„Jestem przekonana, że warto mówić o tym, że poprzez zmianę w najbliższym otoczeniu firma może doprowadzić do zmiany postaw społecznych. W przypadku kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” wiemy, że poprzez zachęcanie Polaków do kupowania w osiedlowych sklepach, możemy sprawić, że będą lepiej czuli się w swoim otoczeniu, że ich osiedle, wieś lub dzielnica będą się szybciej rozwijały a zyski z działalności trafią do lokalnego budżetu” – mówi Maja Andersz, koordynator kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

„W naszych społecznościach pokutuje jeszcze myślenie typu „Bo dlaczego mam komuś pomóc, jeśli nic z tego nie będę miał?” Mamy problemy z tym, jak popierać przedsiębiorców, skoro tylko oni na tym zyskają i będą lepiej zarabiać. Często wynika to po prostu z zazdrości, natomiast skutki takich postaw są szersze – problem zaczyna dotykać mieszkańców, którzy mają coraz większy problem z dostępem do podstawowych produktów. Brak lokalnych sklepów dotyka głównie osób słabszych, starszych, rodzin z małymi dziećmi czy niepełnosprawnych. W krajach, w których ludzie mają realny wpływ na rozwój swoich społeczności bardzo aktywni są sami obywatele, działający poprzez stowarzyszenia, partnerstwa lokalne, czy inne formy instytucjonalne. Takie formy zrzeszania się ułatwiają przede wszystkim dostęp do usług rynku finansowego i stanowią realną siłę negocjacyjną z przedstawicielami lokalnych władz. W Polsce niestety nadal wyzwanie stanowi to, aby ludzie chcieli się organizować i współpracować ze sobą. Podstawą zaangażowania jest bowiem chęć współpracy i zaufanie do siebie, umiejętność nawiązania dialogu” – mówi Rafał Krenz, ekspert z zakresu ekonomii społecznej i bezpieczeństwa ekonomicznego państwa, Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, ekspert kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”.

Partnerami III edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo – Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.

Więcej informacji o kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” na stronie tumieszkamtukupuje.pl

Źródło: Procontent Communication

budżet firma 2012-08-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: budżet firma

Sprawdź także:

a 0 Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce
16.07.2025 (15:50)

Revolut rozpoczął udostępnianie programu RevPoints w Polsce

Revolut rozpoczął udostępnianie programu korzyści RevPoints dla klientów w Polsce. We flagowym programie Revolut, …

a 0 Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji
16.07.2025 (15:48)

Worldline wprowadza system routingu oparty na sztucznej inteligencji

Worldline wprowadza na rynek rozwiązanie do inteligentnego routingu, opartego na sztucznej inteligencji, które …

a Analizy 0 Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów
16.07.2025 (15:46)

Raport „Moralność finansowa Polaków 2025”. Co dziesiąta osoba akceptuje wyłudzanie kredytu na podstawie fałszywych dokumentów

91 proc. Polaków deklaruje, że oddawanie długów jest obowiązkiem moralnym. Ale jednocześnie prawie połowa …

a 0 Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits
16.07.2025 (15:43)

Firma eService udostępniła program do budowy relacji z klientami - eService Benefits

Program eService Benefits jest adresowany do każdego przedsiębiorcy chcącego budować i rozwijać trwałe relacje ze …

a 0 Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy
16.07.2025 (15:40)

Bank Pekao finansuje Grupę Kapitałową Polskie Promy

Bank Pekao S.A podpisał umowę kredytu konsorcjalnego na kwotę 123 mln euro z Grupą Kapitałową Polskie Promy …

a 0 Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza
16.07.2025 (15:35)

Banki nie mogą przetwarzać danych byłych i niedoszłych klientów – NSA potwierdza

Naczelny Sąd Administracyjny uwzględnił dwie skargi kasacyjne Prezesa UODO. W jednej z nich stwierdził, że …

PRNews.pl

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

Who is who

Katarzyna Wiszniewska

Katarzyna Wiszniewska

PR Manager, Deutsche Bank Polska Katarzyna Wiszniewska…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

Magdalena Suchanek

Magdalena Suchanek

Dyrektor zarządzający, Euro Bank SA Magdalena Suchanek…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców