PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRSieci społecznościowe jutra: Bezpośrednio i na żywo

Sieci społecznościowe jutra: Bezpośrednio i na żywo

Marketing i PR 12.07.2010 (06:24)

Sieci społecznościowe niedługo radykalnie się zmienią. Odchodzimy od „statycznych” narzędzi społecznościowych i wkraczamy w erę, w której aplikacje będą działały na żywo, dane będą inteligentne, a normą stanie się dostęp do aktywności w czasie rzeczywistym. 

Coraz bardziej zaawansowane technologie zapewnią użytkownikom sieci społecznościowych bardziej bezpośrednie i ekscytujące wrażenia. Będzie można dzielić się swoją aktywnością na żywo z wybranym kręgiem przyjaciół z wykorzystaniem wybranego awatara. Urządzenia wyposażone w czujniki będą wykrywać środowisko i aktywność, zapewniając inteligentny odczyt sytuacji, który będzie można przekazać kręgowi przyjaciół. Będzie można również osadzać informacje w wideo i fotografiach w celu uzupełnienia wrażeń.

 

Teza ta oparta jest na badaniach preferencji użytkowników oraz wykorzystania przez nich urządzeń mobilnych. Okazuje się, że wykorzystanie urządzeń mobilnych odzwierciedla pojęcie „plastycznego” lub „elastycznego czasu”. Pojęcie elastycznego czasu wiąże się z dynamiczną realizacją zadań, tzn. stałym przełączaniem się między zadaniami, które praktykujemy na co dzień zgodnie z coraz dynamiczniejszym stylem życia. Możemy zatem przerwać internetowe badania jakiegoś tematu, kiedy trafimy na przydatne informacje dotyczące innego projektu — swobodnie przechodząc od jednego zadania do drugiego zgodnie z zainteresowaniami. Możemy też wykorzystać przerwę na lunch, aby sprawdzić, co słychać u przyjaciela z sieci społecznościowej. To przełączanie świadczy o naszej elastyczności i zdolności do podążania za kreatywnymi impulsami, a także o zmieniających się wymaganiach naszych czasów.

 

Zaobserwowaliśmy także aktywność, którą ochrzciliśmy mianem „patologicznego sprawdzania”. Niektórzy mają zwyczaj sprawdzać swoje urządzenia mobilne w bardzo krótkich odstępach czasu — od dwóch do dziesięciu minut w zależności od porty dnia. Świadczy to o potrzebie ciągłego podtrzymywania kontaktu z szerszym światem. Warto zwrócić uwagę na fakt, że 70 procent wykorzystania urządzeń to dostęp do treści społecznościowych.

 

Uwzględniając te dwa klarowne trendy — wzorce użycia urządzeń oraz sieci społecznościowych — Intel opracowuje technologie, które zainspirują urządzenia mobilne przyszłości, wyznaczając zupełnie nowy standard inteligentnych sieci społecznościowych. Urządzenia te będą się różnić wyglądem, ale technologia pozwoli im odbierać dźwięk i obraz za pośrednictwem czujników i przekazywać na żywo na strony społecznościowe oraz rozszerzalne ekrany w zależności od typu oglądanej treści. Będą dysponowały mocą obliczeniową dorównującą komputerom biurkowym i będą łączyć się z innymi regularnie używanymi urządzeniami, takimi jak telewizory i laptopy. Zatem treść oglądaną, używaną i pobieraną za pośrednictwem urządzenia mobilnego będzie można wyświetlić we wszystkich mediach. A każda ikona aplikacji będzie pokazywać informacje w czasie rzeczywistym, wskazując, co właśnie się dzieje w naszym obszarze zainteresowań. Ewoluować będą także aplikacje społecznościowe, ponieważ sprzęt i oprogramowanie wzajemnie na siebie wpływają. Wizualnie atrakcyjne informacje dostarczane w czasie rzeczywistym wraz z danymi zależnymi od kontekstu będą podstawą „usług wzbogaconych społecznościowo”. Nowe urządzenia będą mogły wyświetlać na żywo ścianę trójwymiarowych obrazów, pozwalając użytkownikowi monitorować w czasie rzeczywistym ludzi i aktywności, którymi się interesują. Będzie to jednak tylko warstwa prezentacji. Same aplikacje będą „świadome” kontekstu; innymi słowy, aktywność i położenie użytkownika będzie można przesyłać w czasie rzeczywistym na jego strony społecznościowe.

 

Informacje będą najprawdopodobniej przybierały formę awatarów, które będą odgrywały czynności wykonywane w danym momencie przez użytkowników. Awatar będzie można włączać i wyłączać według własnego uznania. Aktywność awatara będzie można również filtrować zgodnie z preferencjami użytkownika. Zatem współpracownicy będą widzieli inny poziom szczegółów albo odmienne style animacji niż najlepsi przyjaciele.

 

Rzecz w tym, że ta nowa fala rozwiązań społecznościowych pozwoli rejestrować aktywność w czasie rzeczywistym i przekazywać ją bezpośrednio i na żywo do połączonych siecią przyjaciół oraz członków rodziny. Sygnalizuje to ewolucję sieci społecznościowych. Zmieni się także funkcjonalność aplikacji. Użytkownicy będą mogli zrobić znacznie więcej niż dziś. Będą na przykład mogli tworzyć kreatywne kolaże medialne wraz z przyjaciółmi, osadzać media w oglądanym obrazie za pomocą urządzeń mobilnych, odblokowywać media osadzone w zdjęciach udostępnianych przez przyjaciół itd. 

Źródło: Intel Labs

portale społecznościowe 2010-07-12
Redakcja PRNews.pl
Tagi: portale społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Who is who

Magdalena Olejnicka

Magdalena Olejnicka

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy Magdalena Olejnicka…

Maja Lidke

Maja Lidke

Doradca Zarządu ds. PR, Europejski Fundusz Leasingowy…

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców