W tym samym okresie wszystkie monetarne instytucje finansowe, do których oprócz banków zaliczają się także SKOK, odnotowały przyrost o 1,6 proc. Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że wysokość depozytów gospodarstw domowych od początku stycznia do końca czerwca podniosła się do 199,6 mld zł. Oznacza to, że oszczędności gromadzone na rachunkach prowadzonych przez kasy stanowiły 2,25 proc. tej wartości.
Z danych firmy EquinoxMedia wynika, że w pierwszym półroczu wszystkie SKOK przeznaczyły na reklamę swoich produktów ponad 8,5 mln zł (bez uwzględniania rabatów, które czasem sięgają 50 proc.), czyli niewiele mniej niż PKO BP czy Bank Millennium. Rok wcześniej te wydatki były o ponad połowę niższe. Najwięcej w tym roku, ponad 6,7 mln zł, kasy wydały na reklamę pożyczek; na zachęty do lokowania depozytów tylko 500 tys. zł.
Jak podaje „Rzeczpospolita” spółdzielczym kasom przybywa nie tylko depozytów. Rośnie także zadłużenie ich członków. W pierwszym półroczu wynosiło ono 3 mld 186 mln zł, czyli było o prawie 12 proc. wyższe niż sześć miesięcy wcześniej.
Średnio co miesiąc kasom przybywa ok. 20 tysięcy nowych klientów. Pod koniec czerwca obsługiwały 1 mln 268 tys. osób.