DB TV – pierwsza w Polsce telewizja bankowa – kończy rok. W ramach realizowanego na wyłączność banku programu, od września 2008 r., we wszystkich oddziałach Deutsche Bank PBC można było obejrzeć już ponad 100 specjalnie przygotowanych felietonów. DB TV to innowacyjny projekt na rynku rozwiązań narrowcastingowych i nowość w sposobie dotarcia do klienta.
Równo rok temu Deutsche Bank PBC, we współpracy z agencją Ambient Infinity, wprowadził na rynek nowatorskie rozwiązanie komunikacyjne – pierwszą w Polsce własną telewizję bankową. To autorski program realizowany przez dziennikarzy z doświadczeniem newsowym i telewizyjnym, których wspiera profesjonalna ekipa producencka. Skierowany zarówno do klientów, jak i pracowników banku program DB TV emitowany jest we wszystkich oddziałach w całej Polsce.
DB TV obejmuje komentarze dotyczące rynku finansowego, prezentowane przez analityków Deutsche Bank PBC oraz zaproszonych ekspertów zewnętrznych. Materiały dotyczą także oferty banku, nowych propozycji dla Klientów, ale także ciekawostek dotyczących życia zawodowego i pozazawodowego pracowników. Okazuje się bowiem, że bankowcy to ludzie z fantazją, którzy miewają niezwykłe hobby i pasje. Program obejmuje także relacje z licznych wydarzeń kulturalnych, biznesowych czy sportowych, sponsorowanych przez Deutsche Bank. Ale DB TV to nie tylko program bankowy – część czasu antenowego przeznaczona jest na retransmisje programu TVN CNBC Biznes.
Staraliśmy się stworzyć prawdziwą, profesjonalną telewizję – mówi Joanna Izdebska, Dyrektor Marketingu Deutsche Bank PBC. – W ciągu roku istnienia DBTV grupa twórców telewizyjnych i filmowych, która ukształtowała format programu, zrealizowała ponad 100 felietonów filmowych. Połowę z nich stanowią materiały omawiające produkty banku, które skierowane są do Klientów. To praktyczne informacje przedstawione widzom w bardzo przystępny sposób.
DB TV to również relacje z konferencji i spotkań inwestorskich, szkoleń oraz wykładów prowadzonych przez specjalistów z całego świata. DBTV dokumentowało m.in. udział ekonomistów w debatach dotyczących funduszy inwestycyjnych czy sytuacji Polski 5 lat po akcesji do Unii Europejskiej, a także relacje z Walnego Zgromadzenia Banków Polskich, podczas których podejmowane są ważne decyzje dla całego sektora.
Na antenie DBTV mają możliwość zaprezentowania się firmy współpracujące z Deutsche Bank. Za pomocą tego medium Klienci banku mogą zobaczyć, jakie oferty rabatowe przygotował dla nich program „Strefa rabatów”, w tym konkretne marki i oferowane w ich ramach produkty. Dowiedzą się, jakie wybrać wino, co jest obecnie w modzie, jak i gdzie dobrać wyjątkową kreację, gdzie zatańczyć salsę i popływać na desce windsurfingowej. W tym wszystkim doradzają specjaliści z firm współpracujących oraz styliści będący do dyspozycji klientów banku.
Telewizja korporacyjna DBTV to również narzędzie do budowania kultury organizacji, komunikacji wewnętrznej, podniesienia wśród pracowników poziomu identyfikacji z firmą. Służą temu materiały filmowe prezentujące wspierane przez bank drużyny pracowników. Można więc obejrzeć relacje z regat międzybankowych, z wyścigów rowerowych Bike Maraton czy prezentację mistrzowskiej drużyny piłkarskiej Deutsche Bank, która w ostatnim sezonie wygrała wszystkie mecze i wywalczyła najwyższe trofeum w Bankowej Lidze Mistrzów. Tu pracownicy banku mogą zobaczyć, jak realizowane są specjalne programy szkoleniowe dla nich przeznaczone. Tu też prezentowane są programy dla studentów w ramach akcji DB praktyki.
Cała infrastruktura DB TV to ponad 100 nośników we wszystkich oddziałach banku.
42-calowe ekrany LCD Toshiba połączone z systemem nagłośnieniowym marki Panaphonic tworzą nieocenione narzędzie w sposobie dotarcia z komunikatem do klienta.
Kamery DBTV uczestniczyły w wydarzeniach kulturalnych, których mecenasem jest Deutsche Bank, w tym m.in.:
– jedynym w Polsce koncertem Orkiestry Filharmonii Berlińskiej, który odbył się 26 września 2009 r. w Warszawie,
– plenerowym widowisku „Otello” wystawionym przez Operę Wrocławską
– koncertach takich artystów jak: Kraftwerk w ramach festiwalu Sacrum Profanum
w 2008r., Candy Dulfer w Sali Kongresowej, Rene Marie w Filharmonii Narodowej, Aga Zaryan w klubie Palladium, William Parker w teatrze Roma
– relacjach z Bielskiej Zadymki Jazowej i cyklu koncertów w ramach Szczecin Music Fest
DBTV to również relacje z ważnych wydarzeń, w tym m.in.:
– wręczenia Bankowi nagrody Sponsora Roku przyznanej przez Filharmonię Narodową
– zawodów sportowych – między innymi prestiżowego turnieju Deutsche Bank Pro-Am Tour
– wręczenia nagród Kryształowego Zwierciadła – wydarzenia wspieranego przez bank
– akcji „Badaj swoje dziecko”, którą Deutsche Bank objął mecenatem
Z DBTV rozmawiali:
– znane postaci ze świata muzyki:
Ian Storey – śpiewak operowy – tenor, Vittorio Vitelli – śpiewak operowy – baryton, Ewa Michnik – dyrektor Opery Wrocławskiej, Antoni Witt – dyrektor Filharmonii Narodowej, Robert Piaskowski z Krakowskiego Biura Festiwalowego – organizator festiwalu Sacrum Profanum, Candy Dulfer, Rene Marie, Aga Zaryan, William Parker, Nigel Kennedy, Jan Ptaszyn Wróblewski, Latfi Ben Geloune – Orchestra Baobab, Natalia Kukulska.
– aktorzy i modelki:
Grażyna Wolszczak, Ilona Felicjańska, Andrzej Strzelecki, Jacek Rodzynek, Jakub Polak, Anna Janocha, Robert Rozmus
– Prezesi Deutsche Bank:
Marek Kulczycki – Prezes Zarządu Deutsche Bank PBC S.A., Leszek Niemycki – Wiceprezes Zarządu Deutsche Bank PBC S.A., Krzysztof Kalicki – Prezes Zarządu Deutsche Bank Polska S.A.
– przedstawiciele świata biznesu, kultury, mediów:
Bogdan Zdrojewski – Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Danuta Hubner – przewodnicząca Komisji Rozwoju Regionalnego w Parlamencie Europejskim, Krzysztof Pietraszkiewicz – prezes Związku Banków Polskich, Andrzej Wolski – dyrektor generalny Związku Banków Polskich, Mariusz Staniszewski – prezes zarządu Noble Founds TFI, Zbigniew Wójtowicz – wiceprezes DWS Investments, Bogusław Grabowski -prezes zarządu Skarbiec TFI S.A., Krzysztof Samotij – prezes zarządu BZ WBK AIB TFI S.A., Krzysztof Stupnicki – prezes zarządu AIG TFI S.A., Ludwik Sobolewski – prezes zarządu GPW w Warszawie, Zbigniew Jakubowski – wiceprezes zarządu Union Inwestment TFI S.A., Jacek Walkiewicz – Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Ewa Pawlak – Europejski Instytut Rozwoju Kadr, Robert Azembski – redaktor naczelny miesięcznika BANK, Przemysław Barbrich – doradca prezesa ZBP, dr Janusz Grobicki – ekspert Centrum im. Adama Smitha, Jolanta Kaczmarek – kierownik Klubu Bankowca, Marcin Gomoła – przewodniczący Rady Edukacji i Ładu Informacyjnego, Nicklas Lindberg -dyrektor zarządzający Skanska Poland, Marzena Szustkowska – prezes fundacji Orimari, prof. Anna Junk – ordynator pediatrii szpitala na ul. Szaserów, Tadeusz Mosz – publicysta, Mateusz Ostrowski – analityk Open Finance, Michał Marszałek – organizator Warsaw Summer Salsa Festiwal
Źródło: Deutsche Bank PBC