Najbardziej spektakularne wzrosty można osiągnąć, kooperując z bankami przy dystrybucji produktów oszczędnościowych. Prekursorem było amerykańskie Nationwide TUnŻ, które podjęło współpracę z Citibankiem. Klienci banku zyskali możliwość zakupu polisy z funduszem inwestycyjnym będącej alternatywą dla tradycyjnych lokat. Dzięki temu ubezpieczyciel bardzo szybko piął się w rankingu, a dziś zajmuje czwarte miejsce (obecnie jest to holenderskie Aegon TUnŻ). Również konkurenci, którzy początkowo zbagatelizowali zjawisko włączyli się do rywalizacji. Dzięki współpracy z bankami liderem segmentu bancassurance w Polsce w krótkim czasie zostało PZU Życie.
Współpraca ubezpieczycieli z bankami kwitnie także dzięki rosnącej akcji kredytowej. Banki oferują do kredytów ubezpieczenia spłaty zobowiązań kredytowych, mienia będącego przedmiotem kredytowania, czy życia kredytobiorcy. Tego typu produkty są bardziej rentowne dla towarzystw ubezpieczeniowych. Co więcej, przy tego rodzaju produktach w większym stopniu mogą wykazać się towarzystwa ubezpieczeń majątkowych, np. oferując gwarancje czy polisy od bezrobocia.