PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyTrzy pytania do Szymona Midery z BRE Banku

Trzy pytania do Szymona Midery z BRE Banku

Analizy 03.01.2006 (22:13)

Michał Macierzyński, PRNews.pl: Niedługo okrągła rocznica powstania BRE Banku. Jaka jest obecna kondycja waszej marki?

Szymon Midera, Wicedyrektor Departamentu Marketingu BRE Bank SA: Aktualna pozycja marki BRE Banku wyznaczana jest przez cztery podstawowe czynniki, mające kluczowy wpływ na kształtowanie jego wizerunku: dziedzictwo marki, powiązania marek w ramach Grupy BRE Banku, postrzeganie banku przez klientów i grupy docelowe oraz otoczenie konkurencyjne marki. Naszym celem jest stałe wzmacnianie pozycji marki BRE Banku i Grupy BRE Banku. Silna marka jest bowiem kluczem do wyróżnienia oferty i uzyskania trwałej przewagi nad konkurencją.

Obecnie BRE Bank ma wśród swoich klientów wizerunek dużej, międzynarodowej, dynamicznie rozwijającej się instytucji finansowej, działającej na światową skalę, innowacyjnej, oferującej nowoczesne rozwiązania bankowe, wspierającej polskie przedsiębiorstwa na rynku europejskim.
Przez blisko 20 lat BRE Bank przeszedł daleko idącą ewolucję – od banku wyspecjalizowanego w obsłudze eksportu, poprzez bankowość inwestycyjną, korporacyjną i detaliczną w stronę banku uniwersalnego. BRE Bank jest pionierem nowoczesnej bankowości. Na tle rynku, zawsze wyróżniał się swoim dynamizmem działania oraz otwartym podejściem do innowacji produktowych i nowych technologii.
Logo jest najbardziej charakterystycznym i trwałym elementem identyfikacji BRE Banku. Jednak po 20 latach, już nie w pełni odzwierciedla zachodzące w Banku zmiany. Dlatego w ubiegłym roku wprowadziliśmy odświeżoną wizualizację materiałów BTL i ATL z wykorzystaniem wariacji przestrzennego logo, bez kosztownej ingerencji w sam logotyp, co dało szansę na zakomunikowanie m. in. strategii BREaktywacji – czyli zmian zachodzących w działalności biznesowej banku i jego pozycjonowaniu. Motyw przewodni – wkomponowany znak BRE Banku w kulę ziemską – symbolizuje globalny zasięg BRE Banku, spektrum oferowanych usług oraz gwarancję obsługi o najwyższej jakości.

Dodatkowo musimy w najbliższym czasie zmierzyć się z zadaniem wykorzystania i integracji potencjału marki BRE Banku – jako marki macierzystej dla kilku spółek i podmiotów działających w ramach Grupy BRE. Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiło bowiem rozproszenie komunikacji na poszczególne marki z Grupy BRE Banku; zwiększył się „tłok” na rynku, co było konsekwencją pojawienia się nowych podmiotów i intensyfikacji działań komunikacyjnych konkurencji. Brak silnych relacji poszczególnych marek Grupy BRE z marką-matką spowodował osłabienie pozycji marki BRE Banku względem innych marek banków uniwersalnych. Dlatego działania marketingowe w 2006 roku skierujemy w stronę zwiększenia popularności marki oraz jej relewancję (dopasowanie). Będziemy komunikować najlepsze doradztwo finansowe, rolę lidera (autorytetu) w dziedzinie nowych usług i innowatora rynku, a także nasz udział w przemianach społeczno-gospodarczych na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat. Chcemy być postrzegani jako lider transformacji gospodarczej w Polsce oraz najbardziej innowacyjna instytucja finansowa, która swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera nowe trendy w polskiej gospodarce. W związku z jubileuszem 20-lecia przygotowujemy kilka spektakularnych wydarzeń, jednak za wcześnie by o nich mówić.

Obecnie, naszym celem jest wzrost poziomu rozpoznawalności marki BRE Banku i powrót na pozycję najlepiej rozpoznawanego banku korporacyjnego w Polsce.
Marka BRE Banku rozciągnęła swoje kompetencje zdobyte w bankowości korporacyjnej i inwestycyjnej na szereg spółek zależnych, wyspecjalizowanych w usługach finansowych dla przedsiębiorstw i klientów indywidualnych (BRE Leasing, BRE.locum, Dom Inwestycyjny BRE Banku, BRE Corporate Finance, BRE Bank Hipoteczny, Polfactor, CERI, Skarbiec Asset Management Holding). W większości przypadków spółki te dodają marce BRE walorów eksperckości na rynku finansowym, wzmacniają postrzeganie szerokości oferty i elastyczność w podejściu do klienta. Szczególnie dynamicznie rozwijające się marki bankowości detalicznej – mBank i MultiBank – podtrzymują atrybut lidera innowacyjności, a także dodają percepcji wysokiej jakości obsługi.

MM: Jakie są główne cele działań komunikacyjnych BRE Banku na 2006 rok?

SM:Z deklaracji liderów opinii publicznej (analityków rynku i dziennikarzy) wynika, że w ocenie instytucji finansowych równie istotna jak wyniki finansowe jest właśnie komunikacja.
Naszym celem jest zintegrowanie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Banku i Grupy BRE Banku kierowanej do szerokiego grona odbiorców. Oznacza to jeden ośrodek komunikacji i kompleksowe docieranie do wszystkich interesariuszy naszej instytucji, tj.: pracowników – zwłaszcza tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, inwestorów, liderów opinii: dziennikarzy oraz analityków rynkowych, klientów i potencjalnych klientów. Czeka nas bardzo pracowity rok, zwłaszcza w kontekście jubileuszu dwudziestolecia BRE Banku.

Będziemy nadal komunikować i uświadamiać – zarówno na zewnątrz jak i do wewnątrz organizacji – naszą nową misję, jaką jest zapewnienie BRE Bankowi pozycji Najlepszej instytucji finansowej dla wymagających klientów.
Chcemy, aby BRE Bank był zaliczany przez większość osób opiniotwórczych do ścisłej czołówki spółek notowanych na giełdzie i był postrzegany jako najlepszy bank w Polsce, wyróżniający się pozytywnie pod względem otwartości, przejrzystości informacyjnej i standardów komunikacji. Jesteśmy nastawieni na współpracę z mediami i inwestorami. Chcemy, aby transparentność naszych działań biznesowych, rzetelność i prostota informacyjna odbierana była jako przejaw szacunku i chęci współpracy z otoczeniem.
Nowy model biznesowy i pozycjonowanie BRE Banku będą podstawowymi źródłami budowy przewagi konkurencyjnej i komunikacji w 2006 roku. W komunikacji na tym polu zwracać będziemy m.in. uwagę na platformę bankowości internetowej, która zapewnia stały dostęp do oferty Banku, co optymalizuje koszty i wpływa na szybkość obsługi oraz zapewnia pełną dostępność. Ważnym elementem przekazu informacyjnego będą również nasi doradcy klienta – najlepsi na rynku opiekunowie rachunku dla małych i średnich firm oraz specjalne zespoły profesjonalnych ekspertów i opiekunów klienta dla dużych firm i korporacji. BRE Bank od dawna kojarzony jest z innowacyjnością produktową, dlatego rozwiązania oparte na nowoczesnej technologii, automatyzacja transakcji oraz szeroka gama produktów oferowanych w ramach Grupy BRE Banku stanowić będą ważny element przekazu w komunikacji z interesariuszami banku.

Działania marketingowe w br. będą realizowane na podstawie planu marketingowego, który powstał w wyniku dyskusji i kontraktacji działań z liniami biznesowymi banku. Dodatkowo będziemy dążyć do maksymalizacji wykorzystania Internetu w komunikacji. Służyć ma temu m. in. uruchomiony w ubiegłym roku projekt przebudowy portalu korporacyjnego BRE Banku, współpraca z partnerami w Internecie oraz maksymalizacja kontaktów elektronicznych z liderami opinii.

MM: Jak BRE Bank zamierza prowadzić działania marketingowe w ramach poszczególnych spółek i projektów detalicznych?

SM:Będziemy w miarę możliwości integrować komunikację w ramach Grupy BRE Banku. Naszym celem jest podjęcie wspólnych, jeszcze bardziej intensywnych niż dotychczas, działań ze spółkami z Grupy BRE Banku, w szczególności z markami detalicznymi BRE, tak by działania mBanku i MultiBanku stanowiły dźwignię dla budowania szerszej znajomości marki BRE Banku oraz do podtrzymania jego nowoczesnego i innowacyjnego wizerunku. Silne pozycje niektórych marek Grupy BRE w swoich sektorach stwarzają duży potencjał do umocnienia wizerunku marki-matki. Planujemy zintensyfikować wspólne prace w ramach stworzonego w ubiegłym roku Brand Commitee BRE – zespołu szefów marketingu i PR spółek z Grupy. Promowanie marki Grupy BRE Banku przyczyni się do wielu korzystnych zmian w wizerunku emocjonalnym i racjonalnym całej grupy (zarówno samego BRE Banku jak i spółek zależnych oraz części detalicznych). Naszym celem strategicznym jest integracja i optymalizacja działań marketingowych wszystkich tych podmiotów.

Przykładem wspólnych działań w ramach Grupy BRE Banku podjętych i zakończonych sukcesem w ubiegłym roku było uruchomienie zintegrowanego, internetowego biura prasowego Grupy BRE Banku. Celem tej wspólnej platformy internetowej jest ułatwienie dostępu do informacji dla dziennikarzy i mediów, zintegrowanie kilku systemów komunikacji, jej standaryzacja w ramach Grupy BRE Banku oraz wykorzystanie efektów synergii. To narzędzie służy dostosowaniu komunikacji do współczesnych wymogów informacyjnych oraz wspomaga budowanie wizerunku Grupy i poszczególnych marek BRE Banku.

bre mbank midera multibank 2006-01-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bre mbank midera multibank

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców