PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyUbezpieczenia i bankowość zainteresowane mobilnym marketingiem

Ubezpieczenia i bankowość zainteresowane mobilnym marketingiem

Analizy 16.07.2012 (13:17)

Branża finansowa i ubezpieczeniowa plasuje się w czołówce sektorów najbardziej zainteresowanych działaniami marketingowymi na urządzeniach przenośnych. Dla 70% z nich głównym powodem inwestowania w mobilne rozwiązania jest możliwość pozyskania klienta – tak wynika z najnowszej odsłony badania “Mobile Intel Series”.

Trzecia część tego flagowego przedsięwzięcia autorstwa Millennial Media i comScore została dedykowana środowisku ubezpieczycieli oraz szeroko pojętej bankowości. W tym celu przebadano 300 milionów mobilnych użytkowników na całym świecie. Według danych zawartych w “Mobile Intel Series 3” ilość reklam tych podmiotów na urządzeniach mobilnych wzrosła rokrocznie o 34%. Sektor ten wypada równie dobrze jeżeli porówna się zainteresowanie tego rodzaju działaniami w innych branżach. Pomimo, że finanse ustępują w tym wypadku wyłącznie firmom z obszaru nowych technologii, to generalne rzecz biorąc wydają najwięcej na tego rodzaju działania.

Jednakże nie cały sektor finansowy jest przekonany do marketingu mobilnego. Najwięcej zwolenników ma on wśród firm ubezpieczeniowych (42%). Szczególnie, na co zwracają autorzy tego dokumentu, u tych związanych z samochodami, nieruchomościami oraz zdrowiem. W następnej kolejności do najbardziej przekonanych do tej formy działań promocyjno-sprzedażowych należy zaliczyć bankowość (28%) oraz firmy świadczące usługi finansowe (16%). Lecz bez względu na specjalizację, dla przeważającej cześci z nich (70%) sensem lokowania środków w mobilny marketing jest pozyskanie nowego klienta (lead generation). Następnym czynnikiem i celem jest utrzymanie obecnej pozycji na rynku (16%) oraz wzrost konwersji online/ offline (7%).

Ponadto twórcy “Mobile Intel Series 3” postanowili nakreślić profil potencjalnego mobilnego konsumenta zainteresowanego usługami finansowymi i ubezpieczeniowymi. Jest to przede wszystkim mężczyzna w wieku 18-44 lat posługujący się jednym z trzech systemów operacyjnych: Android, iOS lub też Blackberry. Lecz w grupie 18-34 latków entuzjastów m-finansów jest dwukrotnie więcej aniżeli w pozostałych grupach. Millennial Media i comScore przyjrzeli się także, do jakich celów wykorzystują oni urządzenia mobilne. Przede wszystkim do sprawdzania pogody (84%), skorzystania z map (74%) oraz do poszukiwania za pomocą wyszukiwarki potrzebnych informacji (69%), jak i sprawdzania najnowszych wieści (67%).

– Przewiduje się, że rynek tabletów ma przerosnąć rynek tradycyjnych komputerów do końca 2016 roku. Obecnie jesteśmy tego świadkami. Dla coraz większej ilości ludzi urządzenie przenośnie staje się tzw. “urządzeniem pierwszego wyboru”. A to dzięki swojej wielofukcjonalności i byciu zawsze pod ręką. Co więcej mobilni konsumenci są niezwykle zaangażowani w to, co robią. Bardzo selektywnie podchodzą do wyborów dokonywanych w internecie. – wyjaśnia Dariusz Geiger z firmy Zieltraffic.

– Z kolei dla firm finansowych i ubezpieczeniowych to najlepszy sygnał, aby jeszcze skuteczniej zindywidualizować swoje podejście do odbiorcy poprzez ukierunkowanie ofert pod kątem chociażby lokalizacji (np. najbliższy bank/ przedstawiciel ubezpieczeniowy) czy zainteresowania swoją aplikacją (np. zawierającą automatycznie połączenie z konsultantem w przypadku stłuczki na drodze). – dodaje Geiger

Według danych IAB w zeszłym roku w Europie na marketing z wykorzystaniem urządzeń przenośnych wydano ponad 1,3 mld dolarów. Z tego 900 mln dolarów zainwestowano w działania w wyszukiwarce. Ponadto, wedle tych samych danych, Stary Kontynent jest (obok rejonu Azji i Pacyfiku) najbardziej obiecującym miejscem pod kątem wydatków na mobile SEO/SEM. Na razie na tym tle Polska nie wypada zbyt korzystnie. Pomimo, że już 27% Polaków posiada smartfony, to w zeszłym roku udział wydatków na marketing mobilny stanowił 0,3% kosztów przeznaczonych ogółem na działania promocyjno-sprzedażowe w sieci.

Źródło: Zieltraffic Polska

marketing 2012-07-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców