PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyUbezpieczenia i bankowość zainteresowane mobilnym marketingiem

Ubezpieczenia i bankowość zainteresowane mobilnym marketingiem

Analizy 16.07.2012 (13:17)

Branża finansowa i ubezpieczeniowa plasuje się w czołówce sektorów najbardziej zainteresowanych działaniami marketingowymi na urządzeniach przenośnych. Dla 70% z nich głównym powodem inwestowania w mobilne rozwiązania jest możliwość pozyskania klienta – tak wynika z najnowszej odsłony badania “Mobile Intel Series”.

Trzecia część tego flagowego przedsięwzięcia autorstwa Millennial Media i comScore została dedykowana środowisku ubezpieczycieli oraz szeroko pojętej bankowości. W tym celu przebadano 300 milionów mobilnych użytkowników na całym świecie. Według danych zawartych w “Mobile Intel Series 3” ilość reklam tych podmiotów na urządzeniach mobilnych wzrosła rokrocznie o 34%. Sektor ten wypada równie dobrze jeżeli porówna się zainteresowanie tego rodzaju działaniami w innych branżach. Pomimo, że finanse ustępują w tym wypadku wyłącznie firmom z obszaru nowych technologii, to generalne rzecz biorąc wydają najwięcej na tego rodzaju działania.

Jednakże nie cały sektor finansowy jest przekonany do marketingu mobilnego. Najwięcej zwolenników ma on wśród firm ubezpieczeniowych (42%). Szczególnie, na co zwracają autorzy tego dokumentu, u tych związanych z samochodami, nieruchomościami oraz zdrowiem. W następnej kolejności do najbardziej przekonanych do tej formy działań promocyjno-sprzedażowych należy zaliczyć bankowość (28%) oraz firmy świadczące usługi finansowe (16%). Lecz bez względu na specjalizację, dla przeważającej cześci z nich (70%) sensem lokowania środków w mobilny marketing jest pozyskanie nowego klienta (lead generation). Następnym czynnikiem i celem jest utrzymanie obecnej pozycji na rynku (16%) oraz wzrost konwersji online/ offline (7%).

Ponadto twórcy “Mobile Intel Series 3” postanowili nakreślić profil potencjalnego mobilnego konsumenta zainteresowanego usługami finansowymi i ubezpieczeniowymi. Jest to przede wszystkim mężczyzna w wieku 18-44 lat posługujący się jednym z trzech systemów operacyjnych: Android, iOS lub też Blackberry. Lecz w grupie 18-34 latków entuzjastów m-finansów jest dwukrotnie więcej aniżeli w pozostałych grupach. Millennial Media i comScore przyjrzeli się także, do jakich celów wykorzystują oni urządzenia mobilne. Przede wszystkim do sprawdzania pogody (84%), skorzystania z map (74%) oraz do poszukiwania za pomocą wyszukiwarki potrzebnych informacji (69%), jak i sprawdzania najnowszych wieści (67%).

– Przewiduje się, że rynek tabletów ma przerosnąć rynek tradycyjnych komputerów do końca 2016 roku. Obecnie jesteśmy tego świadkami. Dla coraz większej ilości ludzi urządzenie przenośnie staje się tzw. “urządzeniem pierwszego wyboru”. A to dzięki swojej wielofukcjonalności i byciu zawsze pod ręką. Co więcej mobilni konsumenci są niezwykle zaangażowani w to, co robią. Bardzo selektywnie podchodzą do wyborów dokonywanych w internecie. – wyjaśnia Dariusz Geiger z firmy Zieltraffic.

– Z kolei dla firm finansowych i ubezpieczeniowych to najlepszy sygnał, aby jeszcze skuteczniej zindywidualizować swoje podejście do odbiorcy poprzez ukierunkowanie ofert pod kątem chociażby lokalizacji (np. najbliższy bank/ przedstawiciel ubezpieczeniowy) czy zainteresowania swoją aplikacją (np. zawierającą automatycznie połączenie z konsultantem w przypadku stłuczki na drodze). – dodaje Geiger

Według danych IAB w zeszłym roku w Europie na marketing z wykorzystaniem urządzeń przenośnych wydano ponad 1,3 mld dolarów. Z tego 900 mln dolarów zainwestowano w działania w wyszukiwarce. Ponadto, wedle tych samych danych, Stary Kontynent jest (obok rejonu Azji i Pacyfiku) najbardziej obiecującym miejscem pod kątem wydatków na mobile SEO/SEM. Na razie na tym tle Polska nie wypada zbyt korzystnie. Pomimo, że już 27% Polaków posiada smartfony, to w zeszłym roku udział wydatków na marketing mobilny stanowił 0,3% kosztów przeznaczonych ogółem na działania promocyjno-sprzedażowe w sieci.

Źródło: Zieltraffic Polska

marketing 2012-07-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing

Sprawdź także:

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

a Kariera w finansach 0 Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze
17.12.2025 (14:43) – informacja prasowa

Zdrowie psychiczne pracowników: w polskich firmach nie dzieje się dobrze

Czy Twoje miejsce pracy sprzyja zdrowiu psychicznemu i emocjonalnemu? Takie pytanie Instytut Great Place To Work …

a 0 Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej
17.12.2025 (14:42) – informacja prasowa

Stabilizacja na rynku consumer finance. Polacy ostrożni, ale w coraz lepszej kondycji finansowej

W IV kwartale 2025 r. Barometr Rynku Consumer Finance osiągnął 96,6 pkt., potwierdzając utrzymującą się od …

a 0 CyberRescue w Banku Pekao
17.12.2025 (14:39) – informacja prasowa

CyberRescue w Banku Pekao

Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Who is who

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski

Michał Mierzejewski – Global Account Director CEE…

Magdalena Suchanek

Magdalena Suchanek

Dyrektor zarządzający, Euro Bank SA Magdalena Suchanek…

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk

Agata Dorożuk, Rzecznik Prasowy, Kierownik Wydziału Public…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców