Poszukując jak najlepszej nazwy dla swojej technologii zbliżeniowej organizacja Visa przeprowadziła ogólnoświatowe badania konsumenckie, w których właśnie nazwa „Visa payWave” została uznana za określenie najlepiej oddające istotę nowej formy płatności. Angielskie słowo „wave” – oznaczające m.in. „machnięcie” lub „skinienie” ręką, wykonywane w trakcie transakcji zbliżeniowej – występuje tu razem z innym, powszechnie rozumianym słowem „pay” (płacić).
Zalety płatności zbliżeniowych uwidaczniają się zwłaszcza w takich punktach sprzedaży detalicznej, jak bary szybkiej obsługi, restauracje, kawiarnie, kioski z prasą, sklepy alkoholowe, bary, puby, parkingi lub automaty do sprzedaży – wszędzie tam, gdzie ma miejsce szybki obrót gotówki i gdzie wszystkim zależy na tym, by płatność trwała jak najkrócej. Jak wykazały wyniki badań organizacji Visa przeprowadzanych w trakcie opracowywania technologii zbliżeniowej, konsumenci dostrzegają wygodę i szybkość tej alternatywnej wobec gotówki formy sprzedaży.
Przy upowszechnianiu technologii zbliżeniowej Visa Europe współpracuje przede wszystkimz bankami w Wielkiej Brytanii (gdzie technologia ta zostanie wprowadzona na szerszą skalę w październiku 2007 r.), ale też i w całej Europie.
Konsumenci będą mogli łatwiej rozpoznać karty zbliżeniowe Visa i urządzenia działające w technologii Visa payWave dzięki wyróżniającemu je oznakowaniu (rys. 1, poniżej). W punktach sprzedaży akceptujących płatności w systemie Visa payWave umieszczone będą naklejki pokazane na rys. 2, wraz z logo Visa (rys. 3).
Rys. 1
Rys. 2
Rys. 3