PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćW bankach kończy się czas uniwersalnych ofert

W bankach kończy się czas uniwersalnych ofert

Nasz gość 04.02.2014 (09:23)

Niskie koszty i atrakcyjne oprocentowanie coraz rzadziej są wystarczającą zachętą dla świadomych klientów. Banki muszą poszukiwać nowych sposobów by ich zainteresować. W czasach kiedy wymagania stawiane instytucjom finansowym dynamicznie się zmieniają, kluczem do sukcesu będzie lepsze poznanie klientów i personalizacja oferty. Niezbędnym elementem nowego modelu są nowoczesne, elastyczne systemy IT.


Usługi i wielokanałowość – to dziś najważniejsze elementy, którymi bank może się wyróżnić na rynku. Rywalizacja na tych polach jest już bardzo intensywna, a trend ten będzie się nasilał.

Przestarzałe systemy IT hamują rozwój


W pogoni za coraz lepszym realizowaniem potrzeb klientów naturalną drogą jest personalizacja oferty – dopasowanie jej do indywidualnych oczekiwań. Nie segmentów czy grup klientów, ale każdego z nich z osobna. Mało który bank dziś potrafi w ten sposób podejść do klienta. Większość instytucji finansowych jest wciąż skoncentrowana na produkcie. Tymczasem, coraz częściej korzystne odsetki czy dobre ceny produktów bankowych to za mało, żeby pozyskać i utrzymać klientów. Nieuniknione są zmiany w modelu biznesowym. Żeby skutecznie rywalizować na płaszczyźnie innowacyjności, konieczna jest również transformacja systemów IT – fundamentu działań współczesnego banku.

Z badań Sopra Banking Solutions wynika, że aż 95 proc. banków na świecie korzysta dziś z takich systemów, których cała architektura koncentruje się wokół produkt. Te przestarzałe z dzisiejszej perspektywy systemy centralne nie są w stanie wspierać skomplikowanych, uzależnionych od siebie produktów i przede wszystkim relacji klienta z bankiem. Podążanie w tym kierunku, zgodnym z najnowszymi trendami konsumenckimi w finansach wymaga więc bardzo głębokich zmian nie tylko w modelu biznesowym banków, ale przede wszystkim w systemach informatycznych. Te powszechnie używane dziś są bardzo niewydolne, a ich utrzymywanie – kosztowne.

Ponad 70 proc. całkowitych kosztów, jakie banki ponoszą na IT, to koszty utrzymania istniejących rozwiązań, ze wszystkimi ich wadami. Tylko niecałe 30 proc. przeznaczane jest na rozwój. Według badań Sopra Banking Software 90 proc. firm z sektora usług finansowych twierdzi, że brak elastyczności systemów bankowych to największa przeszkoda dla innowacji. Problem jest zatem dobrze zdiagnozowany. Bez odpowiednich systemów informatycznych niemożliwe jest dopasowanie modelu biznesowego banku do wymagań współczesności. Klienci, którzy wymagają elastycznej, kompleksowej i zindywidualizowanej oferty oraz obsługi wybiorą te banki, które mają technologiczny potencjał by im to zapewnić.

Personalizacja oferty będzie koniecznością


Współcześni klienci – coraz bardziej świadomi, a co za tym idzie wymagający i ostrożni – oczekują zrozumienia swoich indywidualnych potrzeb. Banki powinny umieć je rozpoznawać i w możliwie prostej formie przedstawiać klientom najwygodniejsze i doskonale dopasowane rozwiązania. Czas uniwersalnych ofert niedługo się skończy. Instytucje finansowe muszą nauczyć się wykorzystywać swoją wiedzą o kliencie w taki sposób, by trafnie oceniając jego wymagania, zbudować długotrwałe relacje. W dobie Internetu, kiedy zmiana banku nie wymaga nawet wstania z kanapy. Przywiązanie konsumenta do siebie, zbudowanie silnej relacji odgrywa kluczową rolę. Niestety, dziś ze świecą szukać banku, gdzie wierny klient, kupując pięć różnych produktów bankowych, może liczyć na specjalne warunki czy korzystniejsze ceny.

Nie tylko coraz większe wymagania klientów, ale także zmieniające się regulacje prawne stawiają przed bankami zupełnie nowe wyzwania. By im sprostać niezbędne jest przedefiniowanie modeli biznesowych wspierane modernizacją systemów IT. Nasze doświadczenia pokazują, że przystosowanie architektury informatycznej do rosnących wymagań, jakim sprostać powinien bank nie musi zakłócać jego codziennego funkcjonowania. Wiele gruntownych zmian można przeprowadzić stosując podejście transformacyjne, dopasowane do specyfiki instytucji. Transformacja koncentruje się na jednej lub wielu funkcjach systemu IT – ich wymiana lub modernizacja nie wpływa na pozostałe aplikacje. Obejmuje budowanie rozwiązań, zawierających wszystkie usługi niezbędne dla konkretnej linii biznesowej, takie jak zarządzanie gotówką, płatnościami, kredytami, portfelem papierów wartościowych. Jeśli pojawia się taka potrzeba, możliwe jest także konwertowanie innych aplikacji lub przeprowadzenie odpowiedniej migracji danych. Nasze doświadczenie pokazuje, że całość procesu może być przeprowadzona w sposób, który nie zakłóca codziennej działalności banku.

Tammo van Leeuwen – dyrektor ds. rozwoju rynku, Sopra Banking Software

2014-02-04
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców