Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami w Citi Mobile. Już wkrótce klienci będą mogli wykorzystywać do bankowania m.in. aparat fotograficzny telefonu – mówi Adam Grabarczyk, Dyrektor Zarządzający Biura Rozwoju Bankowości Mobilnej w Citi Handlowym.
Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Czy ranking Newsweeka, w którym pojawia się mobilna bankowość to pierwszy zwiastun tego, że mobilna bankowość przestaje być tylko nowinką technologiczną a zyskuje praktyczny wymiar?
Adam Grabarczyk, Dyrektor Zarządzający Biura Rozwoju Bankowości Mobilnej w Citi Handlowym: To na pewno wzmacnia znaczenie mobilnej bankowości, choć nie nazwałbym tego „pierwszym” zwiastunem, a raczej kolejnym potwierdzeniem rosnącego znaczenia mobilnej bankowości na polskim rynku. Moim zdaniem ten praktyczny wymiar mobilna bankowość nosi w sobie od początku. Co więcej, jest to jedna z niewielu – jak Pan to nazwał – „nowinek technologicznych”, w których projektanci wykazują się tak dużym pragmatyzmem. Wizja spotyka się tutaj z wymaganiami codzienności naszych użytkowników. I otrzymujemy produkt, który ułatwia korzystanie z bankowania. Pomaga załatwiać bieżące sprawy finansowe – pozwala na szybkie sprawdzenie stanu konta bankowego czy realizację przelewów. Mobilna bankowość świetnie wpisuje się przy tym w najnowsze trendy. Jak wynika z badań Polacy coraz częściej korzystają z mobilnego Internetu. Szacowana sprzedaż smartfonów w Polsce w 2011 roku to ponad 2 mln! Telefon staje się, więc multimedialnym centrum. To już nie jest aparat do rozmów telefonicznych. I dlatego nie powinno w nim zabraknąć banku. Na szczęście rozumieją to zarówno użytkownicy jak i banki.
Jak rozumiem wśród tych banków, które tę palącą potrzebę zidentyfikowały znajduje się też Citi Handlowy – laureat trzeciej nagrody „Bank przyjazny klientowi” w kategorii bankowość mobilna?
Byliśmy jednym z pierwszych banków na rynku, który uruchomił bankowość mobilną. Pierwszym, który udostępnił wszystkim swoim klientom indywidualnym, nie tylko wybranym, aplikację bankowości mobilnej na telefony w systemie Android. Pierwszym, który do realizacji usług finansowych wykorzystał natywne (wbudowane w telefon) funkcje telefonu. W ciągu niecałych dwóch lat udało nam się pozyskać ponad 50 tysięcy unikalnych użytkowników Citi Mobile. Cieszę się, że w rankingu Newsweeka udało nam się zdobyć tak wysoką pozycję, ale traktuję to przede wszystkim jako zobowiązanie. Zobowiązanie wobec naszych klientów, by ten poziom jakości usług nie tyko utrzymywać, ale z miesiąca na miesiąc podwyższać. CitiMobile ma wyznaczać trendy, zaskakiwać swoich użytkowników, dostarczać im funkcjonalnych i nowatorskich rozwiązań.
To może konkrety. Jakie plany rozwoju Citi Handlowy ma wobec CitiMobile?
Z całą pewnością będziemy rozbudowywać CitiMobile o nowe usługi. Chcemy je tworzyć w oparciu o natywne funkcje telefonu. Udało nam się już jedną z takich wbudowanych w telefon funkcji wykorzystać przy usłudze „B2T”, czyli tzw. przelewach za „stuknięciem telefonów”. Wykorzystaliśmy do tej innowacji technologię „Bump”, dostępną w większości smartfonow. Dotychczas była ona stosowana do przesyłania np. zdjęć, kontaktów. Pomyśleliśmy, że w ten sam sposób – „za stuknięciem się” dwóch telefonów – można przesyłać także pieniądze z jednego konta w Citi Handlowy na drugie. I tak powstała usługa „B2T”. Teraz pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami.
A czy może Pan zdradzić coś więcej?
Mogę powiedzieć, że nasza innowacja wzbogaci CitiMobile już za parę tygodni i do bankowania wykorzystywać będzie m.in. aparat fotograficzny telefonu. Użytkownikom będzie zapewniała dużą wygodę i sporą oszczędność czasu, bo to w bankowości mobilnej jest właśnie kluczowe.
Ciekawa zagadka. Liczę, że jako pierwsi będziemy mogli tę usługę poznać. A co z aplikacją Citi Mobile – czy zamierzacie ją wprowadzić na inne systemy operacyjne telefonów?
Na razie aplikacja CitiMobile dostępna jest na telefony z systemem operacyjnym Android i iOS. Wybraliśmy te dwa systemy, bo jak wynika ze statystyk większość uzytkoników smartfonów właśnie z tych dwóch korzysta. Myślę jednak, że już wkrótce CitiMobile wejdzie na kolejne mobilne platformy.
To ilu użytkowników CitiMobile mam Panu życzyć na koniec roku?
Miliony…ale tak naprawdę chodzi nam o to, by baza aktywnych użytkowników CitiMobile systematycznie rosła. Jeśli na koniec roku liczba unikalnych użytkowników CitiMobile wyniesie 70 000 – będziemy bardzo zadowoleni.
Wobec tego życzę co najmniej 100 tysięcy klientów CitiMobile na koniec tego roku i dziękuję za rozmowę.
Źródło: PR News