Dobre wyniki za I kw. są wypadkową korzystnej koniunktury makroekonomicznej w Polsce oraz strategii banku, która priorytetowo traktuje dostosowanie oferty do potrzeb klientów. W rezultacie bank osiągnął bardzo dobrą dynamikę sprzedaży produktów bankowych zarówno w segmencie bankowości detalicznej jak i korporacyjnej. Obie te linie biznesowe zwiększyły liczbę klientów (17% dla bankowości detalicznej i 24% dla korporacyjnej) i poprawiły najważniejsze wskaźniki. Od początku roku Bank powiększył swój zespół o 132 nowych pracowników.
Pomyślnie rozpoczął się rok dla linii biznesowej Retail Banking obsługującej małe przedsiębiorstwa oraz klientów indywidualnych (w zakresie personal banking). W ciągu trzech miesięcy przychody netto tego segmentu wzrosły o 29% (w porównaniu z I kw. 2006 r.). Tak dobre rezultaty to efekt m.in. wyższego o 31% wyniku z tytułu odsetek i większego o 26% wyniku z tytułu prowizji. Nadal sporą popularnością wśród klientów segmentu bankowości detalicznej cieszą się kredyty hipoteczne. Ich saldo na koniec I kw. br. zwiększyło się o 100% i przekroczyło 1,8 mld zł. Z kredytów chętnie korzystali i klienci indywidualni, i małe przedsiębiorstwa. Ci ostatni najczęściej wybierali kredyty inwestycyjne, w tym kredyty na zakup lub budowę nieruchomości na cele komercyjne. Wartość wszystkich kredytów inwestycyjnych na koniec marca tego roku przekroczyła 1,3 mld zł (59% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r.). Klienci banku nie tylko zaciągali kredyty, ale i lokowali wolne środki. Rosnąca popularność produktów inwestycyjnych nie załamała wzrostu depozytów, których saldo po trzech kwartałach br. wzrosło o 28%.
W pierwszych miesiącach tego roku segment Retail Banking poprawiał swoje wyniki i wprowadzał nowe produkty; rozszerzał funkcjonalności. W styczniu rozpoczął subskrypcję funduszu umożliwiającego inwestowanie na zagranicznych rynkach nieruchomości. W marcu wprowadził produkt powiązany z koszykiem akcji 25 znanych światowych firm. W tym samym miesiącu udostępnił klientom nową wersję systemu bankowości internetowej Pl@net. Liczba klientów korzystających z tego systemu w I kw. wzrosła o 21%.
Bardzo wysoki zysk netto udało się wypracować w analizowanym okresie linii Merchant, Corporate & Private Banking obsługującej średnie i duże przedsiębiorstwa oraz zamożnych klientów indywidualnych. Jej przychody netto wzrosły w I kw. o 39%. Wzrost ten generowany był dzięki wyższemu o 35% wynikowi z tytułu odsetek, większemu o 34% wynikowi na operacjach instrumentami finansowymi handlowymi, wyższemu o 47,6% wynikowi z tytułu prowizji. Najbardziej popularnym produktem kredytowym dla klientów segmentu bankowości korporacyjnej pozostaje kredyt inwestycyjny; saldo tych kredytów wzrosło 56% i przekroczyło na koniec marca br. 1,7 mld PLN. Wartość standardowych depozytów dla firm (średnie i duże firmy) w omawianym okresie wzrosła o 90%, a depozytów bieżących o 31%.
W styczniu bank wprowadził do swojej oferty instrumenty pochodne na surowce energetyczne, a także zawarł pierwszą na rynku transakcję zabezpieczającą wahania cen indeksu na olej napędowy.
Pierwszy kwartał był udany dla banku nie tylko ze względu na poprawę najważniejszych wskaźników finansowych. W marcu Fortis sfinalizował zakup Dominetu. Połączenie obu działających na rynku polskim banków ma nastąpić
w ciągu 4 lat. Fortis Bank zatrudnia nowych ludzi oraz umacnia swoją pozycję w poszczególnych obszarach.