PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeWyniki Fortis Banku po pierwszym półroczu 2007 r.

Wyniki Fortis Banku po pierwszym półroczu 2007 r.

Informacje 06.08.2007 (19:25)

O ponad połowę (58%) wzrosła po dwóch kwartałach br. wartość udzielonych kredytów (8,9 mld zł). Zwiększeniu (o 34%) uległy także depozyty klientów (5,1 mld zł). Przychody ogółem banku wyniosły 263 mln, co oznacza 36% wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2006 r. Całkowite koszty operacyjne banku zamknęły się kwotą 147,6 mln i były wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku o 33% Wzrost kosztów wynika z inwestycji w rozwój sieci dystrybucji i zwiększenia skali działalności. Przychody wzrastały o 3 p.p. szybciej niż koszty, dzięki czemu wskaźnik koszty/dochody spadł o 1,3 p.p. do poziomu 56,2%.

Za udane, minione półrocze może uznać linia biznesowa Merchant & Private Banking, która o 39% zwiększyła swoje przychody netto. Wzrost ten wygenerowany został dzięki wyższemu o 14% wynikowi z tytułu odsetek, większemu o 59% wynikowi na operacjach instrumentami finansowymi handlowymi (w tym lepszy wynik na transakcjach walutowych), wyższemu o 52% wynikowi z tytułu prowizji.

Największym segmentem w linii Merchant & Private Banking, generującym tak dobre wyniki jest Pion Obsługi Średnich i Dużych Przedsiębiorstw (95% klientów linii Merchant & Private Banking). W pierwszym półroczu tego roku saldo depozytów jego klientów wzrosło o 88%, natomiast kredytów o 60%. W ramach tego Pionu na początku roku powstał nowy zespół Cash Management zajmujący się wyspecjalizowanymi produktami rozliczeniowymi. Swoją ofertę poszerzył Departament Skarbu – w styczniu wprowadził instrumenty pochodne na surowce energetyczne, a także zawarł pierwszą na rynku transakcję zabezpieczającą wahania cen indeksu na olej napędowy.

Po dwóch kwartałach tego roku liczba klientów linii Merchant & Private Banking wzrosła o 26%. To klienci tego segmentu przyczynili się w znacznym stopniu do wzrostu wartości kredytów w całym banku. Dużym zainteresowaniem w tej grupie cieszyły się kredyty inwestycyjne – ich saldo po dwóch kwartałach zwiększyło się o 72%. Kredyty obrotowe wzrosły o 30%, natomiast największą (aż o 89%) zmianę zanotowały kredyty w rachunku bieżącym.

Dobrym wynikiem zamknął pierwsze dwa kwartały Departament Private Banking, który powstał pod koniec 2005 roku, a od tego czasu zgromadził od klientów 352 mln zł aktywów.

33% wyższe przychody netto po dwóch kwartałach tego roku zanotowała linia biznesowa Retail Banking. Strategicznymi produktami w tym segmencie są produkty inwestycyjne i kredyty hipoteczne. Saldo tych pierwszych po dwóch kwartałach wyniosło 0,5 mld zł i wzrosło prawie czterokrotnie (371%) w stosunku do drugiego kwartału 2006 roku. Od początku roku bank zorganizował dwie subskrypcje produktów strukturyzowanych. Najpierw zaproponował swoim klientom fundusz inwestujący na zagranicznych rynkach nieruchomości, a w marcu 3-letni fundusz złotówkowy powiązany z koszykiem akcji 25 znanych światowych firm. W maju oferta funduszu Fortis L poszerzyła się o 6 nowych subfunduszy (obok 15 już dostępnych). Wśród klientów bankowości detalicznej największa popularnością cieszą się portfele inwestycyjne Fortis FIO zarządzane przez Fortis Private Investments Polska S.A.; tylko w dwóch pierwszych kwartałach sprzedaż tych produktów była trzykrotnie wyższa niż w całym 2006 r.

Klienci bankowości detalicznej kupowali produkty inwestycyjne, ale i zaciągali w Fortis Banku kredyty hipoteczne. Od początku 2007 roku bank udzielił 1636 kredytów, a ich saldo wyniosło 2,1 mld zł. Sprzedaż tych produktów wsparta była w dużym stopniu promocją kredytów hipotecznych.

W marcu bank zaproponował swoim klientom unowocześniony system bankowości internetowej Pl@net.

fortis 2007-08-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: fortis

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców