Zysk brutto w raportowanym okresie wyniósł 303 mln zł i był o 81,8% wyższy w stosunku do I kwartału ubiegłego roku. Zysk brutto Sektora Detalicznego był o 187% wyższy niż w analogicznym okresie 2005 r. Przychody z produktów inwestycyjnych prawie o 80% przewyższyły przychody w tym samym okresie 2005 r.
Znaczący wpływ na zysk netto grupy osiągnięty w pierwszych miesiącach br. miały transakcje sprzedaży: Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych Banku Handlowego S.A. i Handlowy Zarządzanie Aktywami S.A., udziałów w jednostce stowarzyszonej Handlowy Heller S.A. oraz zorganizowanej części banku prowadzącej działalności w zakresie rozliczeń transakcji kartowych w ramach Sektora Bankowości Detalicznej. Ponadto, grupa odnotowała wzrost przychodów operacyjnych o 3 mln zł w stosunku do I kwartału ubiegłego roku, które obejmowały wynik z tytułu odsetek i prowizji, wynik na instrumentach finansowych, wynik z pozycji wymiany oraz wynik na pozostałych przychodach i kosztach operacyjnych.
Początek roku okazał bardzo dobry dla Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej; segment odnotował 247 mln zł zysku brutto – wynik o 64% wyższy od I kwartału 2005 r. Segment wypracował stabilny wynik na działalności skarbcowej dzięki aktywnej sprzedaży produktów dla klientów. W styczniu w ramach poszerzenia grupy docelowej klientów opracowana została zindywidualizowana oferta unijna skierowana do klientów Pionu Małych Przedsiębiorstw.
Bank intensyfikował także swoje działania w zakresie bankowości transakcyjnej, a w szczególności cash management. W marcu przygotowana została nowa metoda naliczania opłat za przelewy krajowe wychodzące. Citibank Handlowy w pierwszych kwartałach tego roku finalizował swoje prace związane z nowym i nieoferowanym dotąd przez żaden bank rozwiązaniem zarządzania opłatami sądowymi, kaucjami oraz innymi rodzajami masowych wpłat. Microwpłaty są produktem przeznaczonym dla podmiotów, które przyjmują „w depozyt” wadia, kaucje oraz inne masowe wpłaty i są zobowiązane do ich zwrotu danemu podmiotowi po określonym czasie wraz z naliczonymi odsetkami.
W styczniu bank wydał pierwszą w Polsce i Europie przedpłaconą Kartę Stypendialną, a liczba wydanych w analizowanym okresie kart przedpłaconych wzrosła o 40% (w stosunku do wydanych w I kw. 2005 r.) i wyniosła na koniec marca 156 tys. Przedpłacone Karty Zasiłkowe i Stypendialne otrzymały nagrodę drugiego stopnia za najbardziej innowacyjny produkt 2005 roku w sektorze korporacyjnym w Europie (Most Innovative European Corporate Product of 2005). Nagroda przyznawana jest przez European Payments Consulting Association (EPCA) oraz European Card Review (ECR).
W I kwartale bank umacniał swoją pozycję na rynku walutowych instrumentów pochodnych we wszystkich produktach i segmentach. Transakcje walutowe w dalszym ciągu stanowią solidną bazę pod względem zysków i wolumenów dla bardziej zaawansowanych produktów skarbowych. Dodatkowo, wprowadzona została platforma internetowa, umożliwiająca klientom zawieranie transakcji na tym rynku poprzez stronę internetową.
Początek roku okazał się bardzo dobry dla bankowości detalicznej; Sektor Detaliczny wypracował w I kwartale 2006 roku 50 mln zł zysku brutto, czyli o 187 % wyższy niż w analogicznym okresie 2005 r. Przychody z produktów inwestycyjnych przewyższyły o 79% zyski z analogicznego okresu 2005 r. Wynik ten to efekt sprzedaży jednostek uczestnictwa polskich i zagranicznych funduszy inwestycyjnych, produktów ubezpieczeniowo-inwestycyjnych oraz produktów strukturyzowanych. W I kwartale 2006 roku bank przeprowadził 9 subskrypcji Lokat Inwestycyjnych Citibank oraz 11 subskrypcji Obligacji Strukturyzowanych.
Przychody z produktów ubezpieczeniowych w I kwartale 2006 roku przewyższyły ubiegłoroczne (I kw. 2005 r.) o 36%.
Łączna liczba wydanych na koniec marca kart kredytowych wyniosła 595 tys. Bank pozostaje liderem na rynku kart pod względem innowacyjności produktu, ale i wartości i liczby transakcji dokonywanych jego kartami kredytowymi. Citibank Handlowy pierwszy w Polsce wprowadzał m.in. pierwszą kartę kredytową akceptowaną na całym świecie, kartę ze zdjęciem i podpisem posiadacza, możliwość wydania kart dodatkowych, korzystanie ze zniżek w punktach handlowo-usługowych przy płatności kartą. W tym roku z kolei Citibank Handlowy jako pierwszy na rynku zaproponował posiadaczom swoich kart „kredyt w karcie na telefon”. Klienci mają możliwość znacznego podniesienia limitu kredytowego na karcie i zlecić jego natychmiastowe przelanie na wskazane przez siebie konto osobiste. Możliwość dokonania transferu środków mają również posiadacze Kart Kredytowych Citibank, którzy mają swoje konta osobiste w innych bankach.
Pierwsze miesiące okazały się pomyślne dla CitiFinancial; segment w I kw. odnotował ponad 6 mln zł zysku brutto, wobec –1,5 mln zł straty w I kwartale 2005 r. Pomimo wejścia w życie ustawy ograniczającej maksymalne oprocentowanie kredytów, segment osiągnął wynik odsetkowy w wysokości 38 mln zł (81% wzrost w stosunku do I kwartału 2005 r.). Wzrost wyniku odsetkowego jest pochodną wzrostu portfela kredytowego, który w tym samym okresie zwiększył się o 83%. Wynik z tytułu prowizji w analizowanym okresie wyniósł 3 mln zł i zanotował wysoki, bo aż 208% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2005. Od marca 2005 r. liczba placówek CitiFinancial wzrosła o 31 i na koniec I kw. wynosi 71 placówek. Aż dziewięć z nich zostało otwartych w marcu 2006 roku.