PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeZłote Effie za zbliżeniowego Blika
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Złote Effie za zbliżeniowego Blika

Informacje 09.11.2022 (09:36) informacja prasowa
Płatności mobilne Polski Standard Płatności

Uruchomienie płatności zbliżeniowych BLIK spotkało się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników. Od momentu startu usługi, w czwartym kwartale 2021 r. do połowy br. możliwość płacenia w ten sposób aktywowało ponad 1,2 mln osób. Zbliżeniowo zapłaciły one w 92 krajach na 6 kontynentach. Za wprowadzenie rozwiązania na rynek Polski Standard Płatności, operator systemu otrzymał właśnie Złote Effie w kategorii  Marketing & Business Solutions. Effie Awards to najważniejszy na świecie konkurs branży marketingowej, w którym oceniana jest wyłącznie efektywności komunikacji marek. BLIK otrzymał złotą statuetkę po raz pierwszy w swojej historii.

fot. Shutterstock

BLIK to jedno z najbardziej wyskalowanych rozwiązań płatniczych opierających się wyłącznie o aplikację mobilną banku. Po 8 latach na rynku aktywnie i regularnie korzysta z niego 11,3 mln użytkowników.   Nawet połowa wszystkich transakcji realizowanych w aplikacji mobilnej banków w Polsce to płatności BLIK. Płatności zbliżeniowe BLIK wprowadzone zostały dla użytkowników w listopadzie 2021 roku. Możliwe to było dzięki partnerstwu z Mastercard zawartemu pod koniec 2018 roku. Płatności realizowane są telefonem w oparciu o rachunek bieżący klienta i dostępne są na całym świecie.

– Płatności zbliżeniowe z każdym kolejnym miesiącem mają coraz większy udział we wszystkich transakcjach realizowanych BLIKIEM. Polacy chętnie płacą w ten sposób nie tylko w naszym kraju, ale również za granicą. To przełomowa technologia, która naszym zdaniem trwale zmieni rynek płatności. Dzięki temu rozwiązaniu nie potrzeba bowiem nic innego niż telefon z zainstalowaną aplikacją swojego banku – mówi Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK.

Nagrodzona w konkursie kampania związana z wprowadzeniem na rynek płatności zbliżeniowych BLIK miała przede wszystkim upowszechnić rozwiązanie oraz pokazać, że jest to najszybszy, najprostszy i najbezpieczniejszy sposób płacenia w tradycyjnych terminalach. Jedyne co trzeba zrobić, to odblokować telefon i zbliżyć. Twarzą kampanii promującej rozwiązanie był aktor Tomasz Kot.

– W bardzo krótkim czasie od wprowadzenia płatności zbliżeniowych dotarliśmy z informacją o nowej usłudze to większości użytkowników, którzy mogli z niej skorzystać. Już przed jej startem przez dłuższy czas zapowiadaliśmy, jak działać będzie nowy sposób płatności. Nasi użytkownicy bardzo chętnie zaczęli płacić zbliżeniowo BLIKIEM już od początku i z każdym kolejnym miesiącem widzimy, jak to rozwiązanie zyskuje na popularności – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności. – Wierzymy, że zbliżeniowy BLIK zrewolucjonizuje płatności mobilne, cieszymy się, że nasze działania związane z jego wprowadzeniem na rynek zostały docenione w najbardziej prestiżowym konkursie branżowym na rynku – dodaje.

Contatless w wykonaniu BLIKA nie ustępuje gigantom technologicznym takim jak Apple czy Google, pod kątem bezpieczeństwa czy wygody użytkowania w kanale stacjonarnym. Jedyne co musi zrobić klient to odblokować urządzenie i zbliżyć do terminala płatniczego. Płatności dostępne są na urządzeniach z funkcją NFC działających w systemie Android. Z możliwości płacenia BLIKIEM zbliżeniowo skorzystać może każdy użytkownik aplikacji mobilnej banku, który udostępnia tę usługę. Wymogiem wywołania płatności, ze względów bezpieczeństwa, będzie posiadanie aktywnej blokady urządzenia – czyli zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy. Aby zapłacić wystarczy po odblokowaniu zbliżyć telefon do terminala płatniczego (w telefonie musi być oczywiście włączona funkcja NFC). Telefon nie musi nawet znajdować się w zasięgu sieci komórkowej, nie musi mieć w czasie płatności połączenia z Internetem. Użytkownik nie potrzebuje do tego karty płatniczej.

Zgodnie z najnowszymi wynikami badania KANTAR, BLIK to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce, która utrzymuje wysoki poziom znajomości z dużą przewagą nad konkurencją. Aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń. W analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43 proc. – dwukrotnie więcej niż inne marki w kategorii płatności.

Kategoria Marketing & Business Solutions Effie Award przeznaczona jest dla konceptów marketingowym, które mogą obejmować m.in. produkt, wdrożenie nowych technologii, a w których komunikacja była jednym z obszarów wdrożenia nowej idei, ale nie kluczowym elementem działania. Doceniana jest pomysłowość, przemyślane działanie i dopasowanie rozwiązania do wyzwania biznesowego, a nie wprost jego kreatywność. W tej kategorii nagradzane jest dostrzeżenie i wykorzystanie szansy, którą tworzą trendy rynkowe, konsumenckie, specyficzne dla danej kategorii, technologiczne, demograficzne i inne zmiany w kategorii i jej otoczeniu.

Jury konkursu ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Złożone jest ono z praktyków, ekspertów i autorytetów w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej oraz marketingu. Są wśród nich przedstawiciele reklamodawców (klientów), agencji kreatywnych, agencji interactive, agencji mediowych, mediów, instytutów badawczych oraz niezależni branżowi eksperci. W tym roku utworzonych zostało 12 grup jurorskich, w których zasiada niemal 200 jurorów.

Effie Awards to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, zainicjowany w 1968 roku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. W Polsce prowadzi go Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a nasz kraj jest jednym z 50 na świecie, gdzie jest organizowany ten konkurs. Nominowane i nagrodzone w Effie Awards działania, kampanie i rozwiązania z całego świata, trafiają do Effie Index. Jest to globalny wskaźnik marketingowej efektywności, prezentujący najbardziej efektywne agencje, marketerów, marki, sieci i holdingi na świecie.

Źródło: PSP

2022-11-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców