Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Banki na świecie inwestują w domenę .bank. A w Polsce?

2015-12-16, 08:55

Ponad 500 instytucji finansowych z Europy zgłosiło się do uzyskania własnej witryny w domenie .bank, która ma zapewnić większe bezpieczeństwo. O własny adres z bankową końcówką można wnioskować od czerwca bieżącego roku, po uruchomieniu jej w następstwie amerykańskich regulacji. Zapytaliśmy banki w Polsce, czy planują  złożyć wniosek o nowy adres?

W Stanach Zjednoczonych zarejestrowano w programie do tej pory ponad 4000 wniosków – donosi serwis Finextra. Już pierwsze banki amerykańskie są w trakcie finalizacji procesu uruchamiania stron z nową końcówką adresu. Dane wskazują również na to, że trend został dostrzeżony w Europie i tutejsze banki również są zainteresowane takim rozwiązaniem.

 

Bezpieczeństwo w cenie 1500 dolarów?

 

O uruchomieniu projektu fTLD Registry Services pisaliśmy już w czerwcu. Cena adresu w domenie to 1500 dolarów amerykańskich – banki i ubezpieczyciele otrzymują w zamian rzekomo lepiej zabezpieczone witryny dopasowane do potrzeb instytucji finansowych. Prezes CentralNic twierdzi, że ten koszt i tak jest niższy od ewentualnych strat wynikających z kradzieży danych lub zablokowania strony przez hakerów.

 

Dzięki domenie .bank, klient ma dostawać jasny sygnał, że znajduje się na właściwej stronie, a nie padł ofiarą phishingu. Adresy mają być dostępne tylko dla konkretnych firm oraz oferować wsparcie firm Symantec i Architelos w zakresie bezpieczeństwa i bieżącego monitorowania stron. Ta kwestia wydaje się korzystna z punktu widzenia użytkowników bankowości internetowej, którzy w Polsce często padają ofiarą phishingu. W prosty sposób byliby w stanie zidentyfikować otwartą stronę jako fałszywą, jeśli nie posiadałaby odpowiedniej domeny.

 

Banki działające w Polsce nie czują jeszcze parcia na zmiany, ale…

 

Jeszcze pół roku temu, 2 z największych banków działających w Polsce nie widziało potrzeby rejestrowania swojego adresu w domenie .bank. PKO Bank Polski nie wykluczał takiej inwestycji w przypadku, gdy stałoby się to standardem w branży. Zapytaliśmy banki o to samo dziś, kiedy dane dotyczące zdecydowanych na nową domenę instytucji finansowych z Europy stają się coraz bardziej imponujące. Niewiele jednak w tej kwestii się zmieniło.

 

Ankietę wysłaliśmy do wszystkich banków komercyjnych, ale odpowiedzi udzieliło nam tylko pięć instytucji: PKO Bank Polski, Raiffeisen Polbank, Bank BGŻ BNP Paribas, Citi Handlowy oraz Plus Bank. Cztery z nich nie widzą na razie konieczności wprowadzania takiego rozwiązania w swoich organizacjach. – W obecnej chwili nie uważamy, aby temat zakupu domeny „bank” był naglący. Jeżeli chodzi o dalszą przyszłość, rozważamy możliwość jej nabycia biorąc pod uwagę zarówno względy bezpieczeństwa jak też ochronę wizerunku – mówi w rozmowie z Bankier.pl Mikołaj Jabłoński z Plus Banku. Stanowisko sprzed roku utrzymuje także PKO Bank Polski.

 

Wyjątkiem wydaje się zatem postawa Banku BGŻ BNP Paribas, który jasno deklaruje plany dotyczące zakupu takiej domeny. – Bank BGŻ BNP Paribas rozważa zakup domeny z rozszerzeniem bank – poinformowała nas Izabela Tworzydło z biura prasowego banku.


autor: Mateusz Gawin



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!