Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Dlaczego korzystamy z aplikacji?

2016-11-30, 12:53
Z badania przeprowadzonego przez Google we współpracy z Ipsos MediaCT wynika, że przeciętny użytkownik ma w swoim smartfonie zainstalowanych około 36 aplikacji. Ale tylko jedną na cztery wykorzystuje na co dzień. Które cieszą się największym powodzeniem i dlaczego?


ROZRYWKA I ZAKUPY


Aby dowiedzieć się, dlaczego użytkownicy smartfonów pobierają aplikacje i jak z nich korzystają, Google przeprowadził wraz z Ipsos MediaCT badanie na grupie prawie 8,5 tysiąca osób w wieku od 18 do 64 lat.

 

Wynika z niego, że na co dzień najchętniej używamy aplikacji społecznościowych (68 proc.) i gier (46 proc.). Popularne są też te związane z rozrywką (33 proc.) i zakupowe (19 proc.). Na to, co pobieramy, największy wpływ mają rekomendacje znajomych, ale też cena. Większość użytkowników uważa, że aplikacje powinny być bezpłatne.

 

INTUICYJNE I PRZYJEMNE


Ułatwiają życie, są proste w obsłudze, atrakcyjne graficznie i systematycznie udoskonalane - to kryteria, które w głównej mierze decydują o tym, czy chcemy korzystać z danej aplikacji. Wszystkie te cechy spełnia SkyCash, czyli system płatności mobilnych, za którego pomocą możemy wykonać szereg transakcji: kupić bilety miejskie i kolejowe, zapłacić jednym kliknięciem rachunki czy wypłacić gotówkę z bankomatu tylko przy użyciu telefonu.

 

SZYBCIEJ I WYGODNIEJ


Jednak usługą, z której najchętniej korzystają użytkownicy aplikacji SkyCash jest mobiParking. Dzięki niej, za parkowanie w płatnej strefie zapłacimy w kilka sekund, bez konieczności szukania parkometru, rozmieniania pieniędzy, przewidywania, jak długo zajmie nam sprawa, którą mamy do załatwienia na mieście (bo po skończonym parkowaniu po prostu wciskamy przycisk "stop" w aplikacji). mobiParking działa już w ponad 50 miastach Polski.

 

Badanie przeprowadzone przez Google i Ipsos MediaCT dowodzi, że z aplikacji na naszym smartfonie spędzamy średnio godzinę dziennie. Aż połowa z nas używa ich do zapłacenia za coś: czy to za zakupy w sklepie internetowym, bilety lotnicze czy inne usługi. Oznacza to, że poza aspektem rozrywkowym, bardzo ważne jest dla nas to, jakie możliwości (oszczędność czasu, energii, nerwów) daje nam dana aplikacja. SkyCash i usługa płacenia za parking bez podchodzenia do parkometru to niewątpliwie jedno z rozwiązań mocno ułatwiających życie, szczególnie mieszkańcom większych miast. Zaletą aplikacji jest jednak również to, że za jej pomocą można załatwić wiele innych spraw, a wszystkie transakcje są w pełni bezpieczne.



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!