Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Identyfikacja twarzy dodatkowym zabezpieczeniem w banku

2017-04-10, 10:58

Identyfikacja osób i potwierdzenie tożsamości na podstawie obrazu z kamer może niedługo wspomóc pracę urzędów, banków, czy firm - twierdzi Jan Szajda prezes firmy IDENTT, która wzięła udział drugim Polskim Forum Cyberbezpieczeństwa w Warszawie. Polsko-szwajcarska firma rozwija oprogramowanie "Facelab", które porównuje wizerunek osoby - na przykład za pomocą kamery w telefonie - z wgranym wcześniej pierwowzorem.


Trudność przy tworzeniu takiego oprogramowania stanowi rozpoznanie osoby, która zmieniła swój wygląd. Problem udało się rozwiązać polskim specjalistom. System rozpoznaje osobę nawet jeśli założy okulary, zmieni sposób uczesania, czy zapuści brodę. Algorytm programu uwzględnia również zmianę twarzy z upływem lat, co było testowane na zdjęciach i zmianach wizerunku więźniów - mówi Jan Szajda.

 

Na razie produkt jest w fazie testowej. Zdaniem Jana Szajdy rozwiązanie sprawdzi się między innymi w banku, czy urzędzie jako dodatkowe zabezpieczenie, które uniemożliwi posłużenie się skradzionym dokumentem tożsamości.

 

W konferencji Cybersec poświęconej szeroko rozumianemu cyberbezpieczeństwu wzięli udział politycy, eksperci i przedsiębiorcy. Głównym założeniem jej uczestników było zacieśnienie współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym, aby chronić się przed atakami z sieci.

Według organizatorów konferencji wartość światowego rynku cyberbezpieczeństwa szacuje się na około 120 miliardów dolarów.

 

IAR/Dawid Grygorcewicz/gaj



  • etykiety:

Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!