PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizy10,5 mln Polaków aktywnie korzysta z e-bankingu

10,5 mln Polaków aktywnie korzysta z e-bankingu

Analizy 27.06.2012 (06:58)
Bankowość mobilna

Ponad 400 tys. nowych klientów aktywnie korzystających z bankowości elektronicznej w pierwszym kwartale – takich dobrych danych dawno nie prezentował Związek Banków Polskich. W ujęciu kwartał do kwartału mamy kolejne wzrosty, ale co z milionami Polaków, którzy konto mają, ale wolą korzystać z oddziałów?

Prezes Alior Banku, Wojciech Sobieraj, na wielu konferencjach przypomina, że z bankowością elektroniczną jest tak, jak z samym internetem – kto raz spróbuje, ten nie będzie już mógł bez tego żyć. Sądząc po publikowanych danych może to potwierdzić ponad 10 mln Polaków. Jednak liczba samych klientów indywidualnych mających umowę umożliwiającą korzystanie z e-bankingu to 18,5 mln. 8 mln pozostałych klientów to przyzwyczajenie do oddziałów czy brak zaufania do technologii? Specjaliści są zgodni, że oddziały bankowe nie znikną z mapy Polski, ale to bankowość elektroniczna i mobilna odegra kluczową rolę.

Aktywni cenni dla banków

Grupa korzystających z e-bankingu w ciągu ostatnich trzech miesięcy powiększyła się o prawie 400 tysięcy osób. To jeden z najwyższych kwartalnych przyrostów w historii. Nowi klienci są aktywni, wiedzą czego chcą i dla banków są cenni – dokonują regularnych transakcji, płacą w sieci. Wysoka dynamika ubankowienia w internecie prowokuje banki do wprowadzania coraz ciekawszej oferty właśnie dla internetowych klientów.
 
Ostatnie miesiące to bankowy wyścig zbrojeń, ale na innowacje internetowe. Mamy wysyp aplikacji mobilnych, zapowiedzi Nowego mBanku, wzmianki o Zuno i huczny start Alior Sync, który pokazał, jak wiele wyzwań stoi jeszcze przed bankami nowej generacji. Klienci tradycyjni zostają na szarym końcu, bo ich przyzwyczajenie do swoich banków nie mobilizuje instytucji do wykonania jakiegokolwiek ruchu w stronę ich zatrzymania. Nie muszą, przecież klienci nie uciekają.
 
– Polski sektor bankowy pokazuje, że mimo zawirowań na międzynarodowych rynkach finansowych, można dynamicznie rosnąć. Co ważne, mimo trudnych czasów, banki inwestują w rozwój bankowości internetowej coraz większe środki, stale rozwijając platformy i systemy internetowe. Patrząc z perspektywy kilku lat można mówić o rewolucji. Jeszcze 2-3 lata temu platformy e-bankingu były prostymi aplikacjami umożliwiającymi wykonywanie podstawowych usług. Dziś możemy założyć konto nie tyle nie wychodząc z domu, co wyjmując telefon komórkowy z kieszeni. Mobilnie możliwe jest wykonanie praktycznie wszystkich możliwych operacji. Co więcej, systemy są już tak rozwinięte, że analizują nasze działania i podpowiadają optymalne rozwiązania finansowe – mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, Prezes Związku Banków Polskich.
 
Kart kredytowych ubywa

Banki nauczone doświadczeniami z poprzedniego kryzysu nie są już tak chętne do rozdawania niebezpiecznych plastików. Liczba kart kredytowych spada nieubłaganie. W pierwszym kwartale 2012 roku wyniosła już 6,8 mln. W roku 2009 liczba ta sięgała prawie 11 mln. Po analizie możliwości finansowych swoich klientów, banki stosują bardziej restrykcyjne kryteria przyznawania kart. Wyraźnie widać, że sektor bankowy wyciągnął wnioski z kryzysu, dokonał analiz możliwości finansowych i potrzeb swoich klientów. Ten proces dobiega już końca, teraz banki na bieżąco stosują bardziej surowe, a tym samym bezpieczniejsze dla klientów kryteria. Ponadto zwiększają się łączne wartości transakcji i liczba samych transakcji.

Oddziały będą zbędne

Instytut badawczy TNS Polska po raz kolejny przeprowadził sondę wśród szefów placówek bankowych. Pytani o przyszłość bankowości nie mieli wątpliwości co do rosnącej roli bankowości internetowej – uważa tak aż 93 proc. ankietowanych. Zmniejsza się tym samym rola oddziałów. Aż 46 proc. ankietowanych sądzi, że rola tego kanału dystrybucji usług bankowych się zmniejszy, a 42 proc., że nic się nie zmieni. Pozostałe 12 proc. wciąż wierzy w duże placówki.

Co ciekawe, bank będzie odgrywał istotną rolę nie tylko w telefonie komórkowym lub oddziale, ale i hipermarkecie. 57 proc. bankowców uważa też, że wzrośnie rola supermarketów w dystrybucji usług bankowych, np. możliwość zapłaty rachunków przy kasie.

Nie ma wątpliwości w przypadku bankowości mobilnej. Banki nie na darmo prześcigają się w aplikacjach. 87 proc. ankietowanych jest przekonanych, że wzrośnie popularność tego sposobu bankowania. Chociaż widać wyraźne dążenie banków do wyparcia gotówki z obiegu, to jednak częściej korzystać będziemy z bankomatów – takie zdanie ma 85 proc. bankowców. Chodzi jednak o bankomaty wielofunkcyjne.

17 proc. bankowców uważa, że spadnie też rola doradców bankowych. W świetle danych o rosnącej roli bankowości elektronicznej jest to zrozumiałe – klient będzie mógł wykonać większość operacji sam. Pomimo tego, większość bankowców zgodnie uważa, że niezależnie od rozwoju technologii, nic nie zastąpi klientom rozmowy z pracownikiem banku.

Źródło: Bankier.pl

badania banki bankowość internetowa bankowość mobilna tomasz jaroszek ZBP 2012-06-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: badania banki bankowość internetowa bankowość mobilna tomasz jaroszek ZBP

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców