PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomości70 proc. klientów może zmienić ubezpieczyciela – wynika z World Insurance Report 2013

70 proc. klientów może zmienić ubezpieczyciela – wynika z World Insurance Report 2013

Wiadomości 27.02.2013 (17:02)

  Zaledwie 30 procent klientów na świecie ma pozytywne doświadczenia ze swoim ubezpieczycielem. Dlatego firmy ubezpieczeniowe muszą skupić się na doświadczeniach klientów i dotarciu do nich różnorodnymi kanałami- wynika z nowego raportu World Insurance Report 2013 (WIR) opublikowanego przez Capgemini i Efma.

Raport wskazuje też na wzrost znaczenia mediów społecznościowych i rozwiązań mobilnych. Mogą one być nieocenione w poprawie doświadczenia klientów, a także w podniesieniu efektywności biznesowej ubezpieczycieli. WIR opiera się na badaniu grupy 16 500 klientów, danych z 41 rynków i wywiadów z 114 reprezentantami kadry zarządzającej sektora ubezpieczeń.

 Według WIR 2013, branża ubezpieczeniowa odchodzi od działań redukujących koszty i poprawiających efektywność na rzecz budowania lojalności klientów wobec marki i obniżania kosztów pozyskiwania klientów. Duży nacisk kładziony jest też na wykorzystanie wielu kanałów komunikacji z klientami z silnym akcentem na mniej kosztowne rozwiązania mobilne, Internet i media społecznościowe. W ciągu najbliższych dwóch lat będą one priorytetem dla ponad 50 procent ubezpieczycieli.

Budowanie pozytywnego doświadczenia klienta jest znacznie ważniejsze niż samo mierzenie jego satysfakcji z usług.


Pozytywne doświadczenia klienta buduje się podczas całego cyklu jego obsługi w Towarzystwie Ubezpieczeniowym. Tymczasem satysfakcja klienta jest mierzona jednorazowo podczas odbioru produktu czy usługi i pokazuje jak spełniła ona jego oczekiwania lub na ile się z nimi rozminęła. Według WIR średnio tylko jeden na trzech klientów z 30 krajów objętych pomiarem Customer Experience Index (CEI) miał pozytywne doświadczenia ze swoim ubezpieczycielem. Dla porównania satysfakcję z usług wykazuje 62 procent klientów. Dodatkowo WIR pokazuje, że z blisko 2/3 klientów z neutralnymi lub negatywnymi doświadczeniami może zdecydować się na zmianę ubezpieczyciela. „Klientom z neutralnymi lub negatywnymi doświadczeniami ze swoim ubezpieczycielem wystarczy zaoferować niewielką dodatkową korzyść, aby zdecydowali się zmienić firmę” mówi Jean Lassignardie, Chief Sales and Marketing Officer, Capgemini Global Financial Services. ” Nawet w USA, gdzie konsumenci najwyżej oceniali swoje doświadczenia z ubezpieczycielami, firmy ubezpieczeniowe stoją przed ryzykiem odejścia nawet połowy klientów. To oznacza, że nikt nie może czuć się pewnie”.

Rozwiązania mobilne i social media szansą na poprawę doświadczenia klienta


Większość ubezpieczycieli widzi rozwiązania mobilne raczej jako ważny element w budowaniu pozytywnych doświadczeń klienta (szczególnie w takich aspektach jak ofertowanie, obsługa szkód i roszczeń, zarządzanie relacjami), a nie jako dodatkowy kanał sprzedaży. Klienci firm ubezpieczeniowych preferują wykonywanie online czynności takich jak porównywanie cen i zakresu polis, jeśli chodzi jednak o budowanie zaufania, wolą kontakt z fizyczną siecią dystrybucji jak agenci i brokerzy. Najważniejszymi pięcioma powodami, dla których ubezpieczyciele inwestują w kanał mobilny są: pełna dostępność niezależna od czasu, miejsca czy urządzenia, dotrzymywanie kroku konkurencji, koszty obsługi klienta, rosnąca popularność smartphonów, możliwość cross-sellingu.

Raport pokazuje cztery główne obszary wdrożeń mobilnych: „early winners i „must have” (obszary z wysokim potencjałem ROI), oraz „obserwujący” i „czekający”. Wśród badanych ubezpieczycieli wiodącymi usługami mobilnymi z wysokim potencjałem ROI w ciągu kolejnych dwóch lat będą: informacja o produkcie (43 proc. obecnie/91 proc. do 2015), obsługa szkód i roszczeń (16 proc. obecnie/73 proc. do 2015), ofertowanie (23 proc. obecnie/70 proc. do 2015) uproszczenie procedur ubezpieczeniowych (9 proc. obecnie/55 proc. do 2015), i zmiany polis (9 proc. obecnie/52 proc. do 2015)

Podobnie social media dają ubezpieczycielom nowe sposoby eksplorowania rynku i zwiększają efektywność strategii utrzymania i pozyskiwania klientów. Według WIR, większość globalnych ubezpieczycieli (59 procent) wykorzystuje już social media, ale niewielu zintegrowało ten kanał z systemem CRM. Taka integracja skutkuje social CRM-em, który wpłynie na pozytywne doświadczenia klienta i lepszy wizerunek.

Patrick Desmars, Secretary General, Efma dodaje – „Innym możliwym sposobem poprawy doświadczenia klienta jest czerpanie z modelu bankowego. Banki znacznie częściej kontaktują się z klientem, ale ich wysokie wskaźniki pozytywnych doświadczeń klientów wskazują na dobre praktyki w analityce danych, segmentacji rynkowej,
i implementacji wielokanałowej komunikacji”.

Systematyczne wysiłki branży w celu poprawy efektywności operacyjnej


Rok 2011 przyniósł wiele katastrof, jak tsunami wywołane trzęsieniem ziemi w Japonii czy ekstremalne warunki pogodowe w USA i Australii, które spowodowały straty ekonomiczne w wysokości 370 mld $ US. Z tej sumy ubezpieczone było 116 mld $ US. Zjawiska te miały negatywny wpływ na efektywność operacyjną branży. Jednak ubezpieczyciele, którzy nie odczuli wpływu tych zjawisk, robili postępy w poprawianiu efektywności działalności operacyjnej w zakresie asekuracji i roszczeń. Te wysiłki powinny być kontynuowane. Obszary, w, których wysiłki te są opłacalne to: inwestycje w systemy i technologie, strategie dopasowywania kanałów dystrybucji, transformacja roszczeń i poprawa produktywności.

Capgemini

2013-02-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców