Santander Consumer Bank udostępnił klientom portfel elektroniczny V.me by Visa. To odpowiedź na oczekiwany przez bank wzrost liczby transakcji w handlu przez internet. Na tę chwilę usługa V.me by Visa dostępna jest wyłącznie w ofercie dwóch banków w Polsce i dziesięciu w Europie.
Obecnie Santander Consumer Bank jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku pod względem dynamiki wzrostu liczby aktywnych kart kredytowych wydanych klientom. Na koniec 2014 roku w portfelach Polaków znajdowało się ponad 307 tysięcy kart kredytowych obsługiwanych przez Santander Consumer Bank. To o blisko 38 procent więcej niż rok wcześniej. Bank regularnie zwiększa swój udział w rynku kartowym i zauważa istotną rolę płatności internetowych jako czynnika mającego duży wpływ na rozwój tego rynku.
– W ubiegłym roku liczba transakcji internetowych dokonywanych przy użyciu naszych kart kredytowych wzrosła o 80%. Płatności kartą w dynamiczny sposób przyczyniają się do rozwoju e-commerce. Wdrożenie nowych, zintegrowanych z kartą kredytową narzędzi pozwalających w wygodny i bezpieczny sposób dokonywać płatności, jest krokiem naprzeciw potrzebom naszych klientów i kontrahentów prowadzących sklepy internetowe – mówi Przemysław Kończal, Członek Zarządu Santander Consumer Banku odpowiedzialny m.in. za rozwój i sprzedaż kart kredytowych.
Z obserwacji Santander Consumer Banku wynika, że największą popularnością cieszą się aukcje internetowe, zakup gier i muzyki oraz zakup aplikacji mobilnych. Popularne są również bilety lotnicze i opłacanie rachunków. – Zakładamy, że wraz z rozwojem płatności internetowych i wykorzystaniem portfela V.me by Visa znacznie wzrośnie liczba transakcji – tłumaczy Arkadiusz Panek, Dyrektor ds. Sprzedaży w Departamencie Kart Kredytowych w Santander Consumer Banku.
Wprowadzenie usługi V.me by Visa to jedna z inicjatyw podjętych przez bank w obszarze płatności dokonywanych przez internet. Bank intensywnie zwiększa również liczbę współpracujących z nim sklepów oferujących sprzedaż ratalną w internecie. Wg Santander Consumer Banku wartość zakupów finansowanych w systemie sprzedaży ratalnej stanowi obecnie około 1-1,5% w całym wolumenie rynku e-commerce. W perspektywie najbliższych 2-3 lat Bank spodziewa się wzrostu udziału tego sposobu płatności do poziomu 5-6%.