Już czterech na pięciu internautów zna serwisy zakupów grupowych – tak wynika z najnowszych badań MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonych na zlecenie serwisu Citeam.pl. Ten ostatni podsumował również pierwszą w Polsce kampanię zakupów grupowych, którą realizował w październiku. Portal notuje obecnie ponad 2,5 razy częstsze odwiedziny w porównaniu do września.
Znajomość istnienia zakupów grupowych w Polsce znacząco wzrosła – obecnie stanowi aż 78 proc. w grupie internautów i wzrasta wraz z poziomem wykształcenia. Możliwość kupowania z dużymi rabatami kojarzą również bardziej mężczyźni niż kobiety. Internauci spytani o to, skąd czerpią wiedzę na temat zakupów grupowych, wskazali głównie Internet (85 proc.), a następnie rodzinę oraz znajomych (57 proc.), jak wynika z badań przeprowadzonych dla Citeam.pl przez MillwardBrown SMG/KRC.
Osoby znające zakupy grupowe stwierdzają, że dzięki nim mogą zakupić daną usługę czy produkt znacznie taniej niż w innym miejscu – tak twierdzi 75 proc. osób. Co szósty ankietowany postrzega zakupy grupowe jako pretekst do korzystania z nowych rzeczy za nieduże pieniądze, a 55 proc. osób uważa, że kupując grupowo korzysta się z ofert, na które normalnie nie można sobie pozwolić.
Co motywuje Polaków do kupowania grupowo?
– Zbadaliśmy też, że wyznacznikiem motywującym do korzystania z ofert danego serwisu zakupów grupowych są ciekawe i atrakcyjne oferty. Na drugim miejscu znalazł się duży wybór kuponów zniżkowych, a dalej wymiar promocji i wygląd samego serwisu – im bardziej czytelny i prosty w obsłudze, tym lepiej. Dlatego też już przy okazji kampanii odświeżyliśmy Citeam.pl pod względem graficznym – dodaje Marta Krauze, dyrektor serwisu.
Duży wzrost liczby użytkowników
Dzięki prowadzonym działaniom świadomość marki Citeam.pl jako serwisu zakupów grupowych wzrosła z 29 proc. sprzed kampanii do 71 proc. według badań pod koniec listopada. Tym samym serwis uplasował się na drugiej pozycji rankingu rozpoznawalności polskich platform zakupów grupowych notując największy skok w porównaniu do konkurencyjnych marek.
– Istotny wzrost nastąpił również w częstotliwości odwiedzin. Zanotowaliśmy aż 2,5 razy częstszy ruch na serwisie w porównaniu do września – październik zakończyliśmy z 2,175 mln real users. Co więcej, tendencja ta utrzymała się również po zakończeniu kampanii. Listopad zamknęliśmy z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie trzykrotnie wyższym niż średnia przeciętnego miesiąca – mówi Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.
Największa rozpoznawalność marki wg analiz MillwardBrown SMG/KRC dotyczy mieszkańców dużych miast (powyżej 500 tys.) i plasuje się na poziomie 82 proc. Najwyższą świadomością zakupów grupowych pod flagą Citeam.pl charakteryzują się osoby młode – dotyczy to aż 77 proc. Polaków w wieku 24-27 lat.
Badania dot. rozpoznawalności marki Citeam.pl i zakupów grupowych w Polsce zostały przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC w okresie 27.09-30.09 oraz w dniach 15.11-30.11 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) na grupie internautów w wieku 24-35 lat, mieszkający w miastach 50 tys. +. Próba badania została dobrana w zależności wg płci, wieku i miejsca zamieszkania.
Źródło: Citeam