Od lutego tego roku polskie firmy mają możliwość korzystania z modelu London Benchmarking Group (LBG) – jednej z najbardziej rozpowszechnionych i sprawdzonych na świecie metodologii zarządzania, mierzenia i raportowania efektywności zaangażowania społecznego przedsiębiorstw.
Swoją działalność rozpoczęło LBG Poland – jedyne w Polsce przedstawicielstwo LBG International – autora i globalnego koordynatora rozwoju sieci LBG na świecie. Wyłączną licencję na wdrażanie metodologii na polskim rynku uzyskała firma CSR Consulting – oferująca usługi doradcze w zakresie strategicznego zarządzania zagadnieniami odpowiedzialnego biznesu.
Na wdrożenie modelu LBG w swoich organizacjach jako pierwsze zdecydowały się firmy: Bank Zachodni WBK, Danone, PGNiG, GlaxoSmithKline, Żywiec Zdrój. Stworzyły one Grupę Członków Założycieli LBG Poland. Ich zaangażowanie pozwoliło także na dostosowanie modelu do polskiego rynku, tak by lepiej odpowiadał on na specyficzne lokalne potrzeby.
London Benchmarking Group jest modelem zarządzania różnymi formami działań społecznych, który pomaga podnieść jakość zarządzania i przejrzystość raportowania zaangażowania społecznego. Model jest wykorzystywany od ponad 16 lat przez firmy z całego świata.
System LBG to jeden z najbardziej sprawdzonych i rozpowszechnionych na świecie zestawów zasad i narzędzi, który ułatwia międzynarodową standaryzację sposobu mierzenia efektywności działań firm z zakresu zaangażowania społecznego.
Firmy decydujące się na bycie członkiem LBG wchodzą w sieć benchmarkingową, dzięki czemu mogą porównywać się z innymi firmami członkowskimi w Polsce i na świecie, korzystać z ich doświadczeń oraz wspólnie doskonalić swoje praktyki i w bardziej przejrzysty sposób komunikować je do wewnątrz i na zewnątrz organizacji.
Model LBG umożliwia firmie:
- obliczanie wartości różnych zasobów angażowanych w działania społeczne, jak np. przekazanych produktów, czasu pracy pracowników wolontariuszy,
- mierzenie skuteczności działań społecznych i ocenę korzyści krótko i długoterminowych dla firmy płynących z ich realizacji,
- podnoszenie jakości i przejrzystości raportowania zaangażowania społecznego, w tym np. kosztów zarządzania i promocji związanych z realizacją działań społecznych przez firmę,
- zwiększanie efektywności zarządzania różnymi formami zaangażowania społecznego firmy,
- porównanie – według rożnych kryteriów – prowadzonych działań społecznych na tle rynku i branży.
Źródło: BZWBK