Przelew do ZUS i Urzędu Skarbowego, bieżący monitoring zobowiązań regulowanych przez kontrahentów, zakup jednostek funduszy inwestycyjnych – to i dużo więcej oferuje bankowość elektroniczna. Dostęp do niemal 320 tys. rachunków klientów instytucjonalnych PKO Banku Polskiego jest możliwy właśnie przez Internet czy telefon.
Według Rady Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich z takiej możliwości korzysta ok. 1,6 mln klientów instytucjonalnych, należących do sektora MSP oraz dużych korporacji. Dostęp do konta bankowego przez Internet lub telefon komórkowy jest wygodne i pozwala zaoszczędzić czas. Wiedzą o tym również przedsiębiorcy korzystający z usług PKO Banku Polskiego. Tylko w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku liczba klientów korporacyjnych, mających dostęp do bankowości elektronicznej iPKO biznes, zwiększyła się o 25 proc. Łącznie z przedsiębiorcami z sektora MSP, korzystającymi dodatkowo z iPKO, liczba rachunków firmowych z dostępem internetowym, z uwzględnieniem Inteligo, wynosi niemal 320 tys. wobec blisko 400 tys. rachunków klientów instytucjonalnych ogółem. Tradycyjnych kont w PKO Banku Polskim – bez dostępu do Internetu – pozostaje zatem 20 proc., czyli około 80 tys.
System iPKO biznes zapewnia stały dostęp do istotnych informacji firmowych, w tym szczegółów rachunku, lokat, historii transakcji, transakcji nierozliczonych i odrzuconych, listy operacji i paczek do podpisania. Serwis ten umożliwia równieżwyszukiwanie i selekcję operacji według wybranych kryteriów oraz wymianę informacji z systemami finansowo-księgowym i kadrowo-płacowym. Od ubiegłego roku klienci instytucjonalni mają także dostęp do bankowości mobilnej za pośrednictwem przeglądarki, np. w telefonie komórkowym. Ta innowacyjna funkcjonalność systemu iPKO biznes umożliwia zarządzanie rachunkiem firmowym, m.in. autoryzowanie transakcji, podgląd sald na rachunkach bankowych i lokatach oraz dostęp do historii operacji.
Aby móc korzystać z bankowości elektronicznej zainteresowany przedsiębiorca podpisuje jedynie odpowiednią umowę z oddziałem Banku, prowadzącym przynajmniej jeden rachunek bieżący firmy. Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się z Doradcą Klienta, Centrum Korporacyjnym lub najbliższym oddziałem PKO Banku Polskiego.
W bankowości polskiej pierwszy serwis transakcyjny optymalizowany na komórkę (Serwis Mobilny) wprowadziło Inteligo we wrześniu 2008 roku.
Źródło: PKO Bank Polski