Młodzi ludzie rozwijają się, zdobywają doświadczenie i pracują w technologicznie rozwiniętym świecie. Są przyzwyczajeni do cyfryzacji i ciągłego dostępu do sieci oraz mediów społecznościowych. Nie znają rzeczywistości bez Internetu czy nowych technologii, ponieważ każdego dnia mają je na wyciągniecie ręki. Dlatego w każdej dziedzinie życia szukają szybkich i sprawnych rozwiązań mobilnych.
Nowe technologie postrzegane są jako nieodłączny element w budowaniu relacji, dla wielu młodych ludzi stanowią także podstawowe narzędzie pracy. Pokolenie Y żyje w „globalnej wiosce”, w której treści internetowe i mobilne są głównym narzędziem komunikacji a umiejętność posługiwania się nimi ma charakter integralny.
Smartfony na wyciągnięcie ręki
Telefon, który towarzyszy młodym każdego dnia, daje możliwość bycia w ciągłym kontakcie ze światem, dzięki czemu młodzi ludzie na bieżąco wiedzą o każdym wydarzeniu, śledzą wiadomości, robią zakupy, a nawet płacą rachunki. Wiele czynności zarezerwowanych dla komputerów stacjonarnych młodzi wykonują aktualnie na swoich smartfonach. Specjalne aplikacje upraszczają i przyśpieszają wykonywanie codziennych czynności, a przecież o to młodym chodzi – aby nie tracić czasu i robić wszystko szybko
i sprawnie. To podejście i chęć załatwiania wszystkiego „od ręki” dotyczy również usług bankowych.
Banki otwarte na młodych
Popularne stały się zatem aplikacje do płatności zbliżeniowych i obsługi kont bankowych, na których bez problemów można wykonać każdą operację za pośrednictwem smartfona. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ING Bank Śląski, młodzi dzielą banki przez pryzmat wieku i zamożności docelowego klienta oraz właśnie poziomu nowoczesności i przyjazności banku. Pieniądze są dla nich niezwykle ważne – stanowią środek do rozwoju, spełniania swojego potencjału, realizacji marzeń. Brak pieniędzy jest bolesny – oznacza stagnację, niemożność realizowania się. Często odczuwają dyskomfort związany z dysproporcją pomiędzy własnymi celami a finansowymi możliwościami ich osiągnięcia.[1]
– Obecne pokolenie młodych ludzi nie zna świata bez Internetu i smartfona. Jeśli tam czegoś nie ma, lub nie ma do tego aplikacji, to znaczy że albo jest mało ważne, albo nie istnieje. Dotyczy to również bankowości. Młodzi to również grupa klientów bardzo wrażliwa na ceny. Doskonale wiedzą, które usługi bankowe są za darmo, jak można uniknąć opłat, czy obniżyć koszty bankowania. Dlatego nowe Konto Mobi pozwala jeszcze więcej zrobić telefonem za darmo – powiedział Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu odpowiedzialny za pion bankowości detalicznej w ING Banku Śląskim.
ING Bank Śląski oferuje rozwiązania dedykowane młodym ludziom. Konto MOBI z aplikacją mobilną Moje ING powstało z myślą o tym, aby użytkownicy załatwiali wszystko szybko i sprawnie, a zaoszczędzony czas mogli poświęcić na to, co jest dla nich naprawdę ważne, np. pasję. Ze zrozumienia potrzeb młodych ludzi narodziła się kampania ING „Najlepiej robić swoje”. Jej częścią jest akcja specjalna banku
i serwisu Patronite.pl, która wspiera ideę inwestowania w siebie i swoje zainteresowania. Jej uczestnicy mogą wygrać udział w programie mentorskim z najpopularniejszymi twórcami Patronite oraz pozyskać środki na rozwinięcie skrzydeł: 3 nagrody po 10 tysięcy złotych. Więcej na temat akcji ING i Patronite.pl na: www.patronite.pl/nrs
Ruszyły również zapisy, na organizowane w ramach akcji Najlepiej robić swoje, warsztaty, podczas których każdy będzie mógł dowiedzieć się jak osiągnąć wymarzony sukces i jak najlepiej wykorzystać możliwości, jakie daje crowdfunding w postaci platformy Patronite. Na warsztatach można spotkać m.in. Globstory, Astrofazę oraz Baniak Baniaka. Zapisy tutaj: https://www.ingbank.pl/lp/meet-up
Młodzi ludzie to wymagający konsumenci, którzy mają w życiu jasno określone cele i pragną je realizować. Wsparcie najaktywniejszych to duża szansa dla wszystkich młodych pasjonatów.
[1] Badanie Y&LOVERS, „ING LEON – Generation Y Banking Audit”, badanie jakościowe, III 2018 rok