W dobie niskich stóp procentowych utrzymywanie platformy „oszczędnościowej” to nie lada wyzwanie. BNP Paribas zdecydował się na uporządkowanie kwestii BGŻOptimy. Klienci zostaną przeniesieni na nowy system, a sprzedaż nowych produktów oszczędnościowych zostanie wstrzymana.
BGŻOptima to platforma oszczędnościowa. Jej klienci mogą korzystać z oferty lokat i funduszy, ale nie mają do dyspozycji standardowych produktów, takich jak rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe ( konta osobiste) czy karty płatnicze. To się jednak wkrótce zmieni. Jak dowiaduję się w banku, BNP Paribas zamierza zachęcić klientów BGŻOptimy do przeniesienia się do systemów banku z rodziny GO (GOonline) i umożliwić im korzystanie z innych produktów bankowych. Jednocześnie od września wstrzymana zostanie sprzedaż dotychczasowych lokat i funduszy na obecnej platformie BGŻOptima. Docelowo zmieni się także marka – z nazwy zniknie akronim BGŻ, który jest pozostałością po poprzednim właścicielu.
Bank planuje wyłączyć stary system bankowości internetowej, na którym obecnie działa BGŻOptima – Pl@net. Dotychczasowe loginy i hasła klientów zostaną utrzymane, ale trzeba będzie przejść prosty proces „przesiadki” – podobnie jak to miało miejsce przy wyłączaniu systemu Pl@net w BNP Paribas przed kilkoma miesiącami.
Z punktu widzenia klientów ta zmiana wydaje się dobrą informacją, bo zyskają dostęp do szerszej palety produktów w ramach rodziny GO. Obecnie oprocentowanie depozytów w BGŻOptima wynosi 0,10 proc., więc trudno zakładać, że stanowi impuls do lokowania nadwyżek finansowych. Jak dowiaduję się w banku, po zmianach klientom ex-BGŻOptima BNP Paribas ma zaoferować „atrakcyjne” produkty oszczędnościowe, ale na tym etapie bank nie podaje szczegółów.
BGŻOptima wystartowała w listopadzie 2011 roku, jako marka wyspecjalizowana w oszczędzaniu. Obecnie z oferty BGŻOptima korzysta około 220 tys. klientów, z czego nieco ponad 40 tys. jest jednocześnie klientami banku BNP Paribas.