Data Force Group wdrożyła dla banku Credit Agricole Bank Polska rozwiązanie z klasy campaign management, pozwalające na personalizację w czasie rzeczywistym ofert kierowanych do klientów banku.
– Naszym zadaniem było dostarczenie systemu, który w mgnieniu oka dobiera i wyświetla spersonalizowaną ofertę dla klienta banku w oparciu o jego profil behawioralny oraz historię interakcji z bankiem, z uwzględnieniem zdarzeń, jakie miały miejsce podczas korzystania z aplikacji CA24 Mobile i bankowości internetowej CA24 eBank – wyjaśnia Pawel Szulakowski, Chief Executive Officer Data Force Group.
Rozwiązanie, które zostało oparte o oprogramowanie HCL Unica Interact i autorskie produkty Data Force Group, może wykorzystywać dane dostarczane w trybie realtime, jak i batch. Te uzupełnione o wiedzę historyczną oraz bieżące działania klientów pozwalają tworzyć skuteczne interakcje w czasie rzeczywistym.
– Dzięki systemowi dostarczonemu przez Data Force Group w ciągu kilku, maksymalnie kilkudziesięciu milisekund możemy przeanalizować sytuację danego klienta, jego zachowania i dobrać odpowiedni produkt oraz zdecydować, który wariant komunikacji zaprezentować. Narzędzie pozwala na elastyczną modyfikację strategii biznesowej, dzięki czemu szybko i skutecznie możemy reagować na zmieniające się otoczenie i oczekiwania klientów – dodaje Jakub Jurdziak, odpowiedzialny za obszar CRM w banku. Oprogramowanie może również uwzględniać historię kontaktów z danym klientem, synchronizację z modułem batch, czy z innymi systemami banku, a nawet geolokalizację.
Automatyzacja wielu czynności, za które kiedyś odpowiadały wyspecjalizowane agencje, czy firmy analityczne pozwala na dotarcie z ofertą, która jest ściśle spersonalizowana i odpowiada potrzebom konkretnego klienta.
– Mówiąc wprost: zamiast ogólnej oferty kierowanej do każdego, klient otrzymuje produkt szyty na miarę dobrany do jego aktualnych potrzeb – zdradza Paweł Szulakowski. Program można wykorzystać również do integracji z innymi kanałami kontaktu. Dzięki zastosowaniu wydajnego systemu i skutecznych narzędzi analitycznych można zaplanować i zrealizować nawet najbardziej złożoną kampanię – uwzględniającą np. media społecznościowe, pocztę elektroniczną, strony internetowe, serwisy wideo, urządzenia mobilne i stacjonarne.
Przygotowanie tak zaawansowanego rozwiązania wymaga czasu i odpowiedniej infrastruktury. – Wdrożenie oprogramowania współpracującego z bankowością elektroniczną trwało około czterech miesięcy, dłużej, bo blisko dziewięć miesięcy zajęły prace integracyjne z aplikacją mobilną. Biorąc pod uwagę złożoność wymagań biznesowych i dostosowanie ich do dostępnych funkcjonalności – był to dość krótki okres – wyjaśnia Paweł Szulakowski.
Rozwiązania podobnej klasy specjaliści Data Force Group wdrożyli również dla Liberty Global (w tym w Polsce, dla marki UPC) i Getin Noble Bank.
Źródło: Data Force Group