Dwa gdańskie miejsca spotkań ING – Rajska i Długie Ogrody – w nowej odsłonie. Wyróżniają się nowymi artystycznymi, upcyklingowymi witrynami.
– Celem prac projektowych było wypracowanie oryginalnych pomysłów dotyczących witryn w naszych placówkach. Projekt zakłada odejście od standardowych, przewidywalnych aranżacji na rzecz wypracowania relacji, w której każdy może poczuć się integralną częścią instalacji artystycznej. Inspiracją stała się idea upcykling’u – polegająca na nadawaniu „odpadom” nowej formy i funkcjonalności oraz biophilic design, w którego kreacji ważne staje się m.in. wprowadzenie do wnętrza roślin czy motywów bazujących na ich kształtach – powiedział Dariusz Kubiak, Expert – Brand Management i koordynator projektu z ramienia ING Banku Śląskiego.
Witryny w gdańskich miejscach spotkań ING, zostały zaprojektowane przez studentki Wydziału Wzornictwa z Akademii Sztuki w Szczecinie zgodnie z ideą upcyklingu, z wykorzystaniem materiałów z reklam banku. Realizacja projektu odbyła się przy wsparciu Laboratorium Realizacji w Centrum Przemysłów Kreatywnych w Szczecinie.
Koncepcje projektowe odnosiły się do haseł takich jak: woda, falowanie, cykliczność, organiczność, nadmorski krajobraz, ekologia, lot, panorama miasta czy morska roślinność.
Zespół projektantek:
Nikola Bińkowska
Aleksandra Brejwo
Ola Chmielarz
Marysia Ciarka
Alicja Fijał
Magdalena Gabara
Milena Smyl
Daria Wróblewska
Koordynatorki projektu:
Blanka Jaworska
Olga Kiedrowicz-Świtalska
Pomysłodawczyni:
Dominika Rychlicka
Wsparcie realizacyjne:
Kamil Sadłocha
Krystian Jandura
– Projektowanie z wykorzystaniem tzw. „odpadów” stało się dużym wyzwaniem projektowym dla studentek specjalności: projektowanie produktu. Dlaczego? Dlatego, że każdy materiał reklamowy banku ma inną specyfikę, np.: rozmiar formatki, grubość, trwałość, przezroczystość itd. Koncepcje musiały uwzględniać te wytyczne, szczególnie w zakresie części dotyczącej realizacji. Ponadto ważnym elementem było nadanie „odpadom” estetyki, walorów wizualnych – np. poprzez ich nacinanie, malowanie, piaskowanie, układanie warstwowo – tworzenie planów. Zespoły projektowe podeszły do zadania z dużą kreatywnością oraz zaangażowaniem. Widząc w projektowaniu zgodnie z ideą upcyklingu – dużą niszę w kontekście projektowania w przyszłości. By nie generować „odpadów”, a umieć je wykorzystać ponownie, nadając inną fabułę, treść czy funkcję – powiedziała Blanka Jaworska, jedna z koordynatorek projektu.
Upcyklingowe witryny ING to nie pierwsza inicjatywa banku, która wprowadza sztukę w codzienne prowadzenie biznesu.
Niedawno bank zaprezentował wyjątkowe miejsce – galerię jednej pracy Podgląd. Najmniejsza galeria sztuki w Warszawie mieści się w witrynie budynku Plac Unii City Shopping od strony ulicy Waryńskiego. Można w niej zobaczyć mały fragment kolekcji Fundacji Sztuki Polskiej ING, która znajduje się w biurach banku.
Wyboru premierowego dzieła pokazywanego w galerii dokonali pracownicy ING – był nim kolorowy relief autorstwa Janka Simona. Ekspozycja galerii Podgląd regularnie się zmienia, aby pokazać jak ciekawe i różnorodne są zbiory Fundacji.
Ciekawym projektem jest też mural ING, oczyszczający powietrze, o powierzchni 568 m2, który powstał w 2021 r. na ścianie budynku centrali ING w Katowicach, przy ulicy Sokolskiej 34. Został namalowany specjalnymi farbami, które mają właściwości pochłaniania tlenków azotu.
Mural powstał we współpracy z Fundacją Sztuki Polskiej ING, a jego autorką jest malarka Magdalena Karpińska. Ta inicjatywa łączy zaangażowanie ING w sztukę z zaangażowaniem w ekologię.
Więcej o kolekcji i Fundacji Sztuki Polskiej ING: https://ingart.pl/pl/main
Więcej o Deklaracji Ekologicznej ING i działaniach banku na rzecz ochrony środowiska – https://www.ing.pl/deklaracja-ekologiczna
Źródło: ING