Największy polski bank po raz piąty z rzędu zdobył certyfikat Top Employer. Wyróżnienie Top Employer oznacza, że PKO Bank Polski jest jednym z najlepszych pracodawców w kraju. Bank buduje atrakcyjną ofertę dla pracowników i stawia na rozwój kultury organizacyjnej opartej o odświeżone „wartości” i nowy styl przywództwa.
PKO Bank Polski po raz piąty z rzędu zdobył certyfikat Top Employer 2024 i znalazł się w wyjątkowym gronie 2300 najlepszych pracodawców ze 122 krajów z całego świata. Z roku na rok zwiększa liczbę punktów przyznawanych w poszczególnych kategoriach, co świadczy o podnoszeniu standardów w obszarze doświadczeń pracowników. PKO Bank Polski zmienia swoje środowisko pracy odświeżając i promując wartości towarzyszące pracownikom w codziennej pracy, stawiając na rozwój, wzmocnienie partnerskich relacji, a także sprawczość i odpowiedzialność w działaniu.
Program certyfikacji prowadzony przez Top Employers Institute jest jednym z najbardziej wymagających, a tytuł Top Employer jednym z najbardziej prestiżowych w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. To potwierdzenie, że rozwiązania stosowane w banku należą do najlepszych praktyk rynkowych. Co roku PKO Bank Polski umacnia swoją pozycję wpływając na coraz lepsze doświadczenia pracowników poprzez doskonalenie procesów i narzędzi, szczególnie w obszarze wynagrodzeń i benefitów, możliwości rozwoju i przywództwa. Dla banku ważne są także działania związane z zachowaniem w miejscu pracy równości, różnorodności i związane z przeciwdziałaniem wykluczeniu, co wpisuje się również w cele strategiczne banku, związane z ESG.
– Nasza strategia HR skupia się na człowieku, dlatego w tym duchu realizujemy nasze projekty. Tytuł Top Employer udowadnia, że nasze działania przynoszą efekt. Bardzo się cieszę, że kolejny raz udało nam się potwierdzić jakość naszych rozwiązań. To wszystko nie byłoby możliwe bez naszych pracowników, którzy dzielą się z nami swoimi opiniami, pomysłami i sugestiami. Nie ustajemy w naszych działaniach. W grudniu rozpoczęliśmy kampanię #naWARTOŚCiowani – Razem tworzymy całość, która promuje nasze wartości – partnerstwo, rozwój, wpływ. Wartości są nośnikiem kultury organizacyjnej i przybliżają nas do realizacji celów biznesowych. Jestem przekonana, że te działania zaprocentują w przyszłości jeszcze lepszymi wynikami – mówi Jolanta Wiewióra, dyrektor Pionu Relacji z Pracownikami w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski mocno akcentuje aspekt pracowniczy, który jest kluczem do realizacji ambitnej strategii. Jednym z celów było zwiększenie wskaźnika eNPS pracowników o 20 pkt. poprzez stwarzanie środowiska ciągłego rozwoju, transformację kultury organizacyjnej oraz dalszy rozwój zwinnych metod pracy.
Bank systematycznie usprawnia działania w obszarze digital HR, onboardingu, oferuje pracownikom różnorodne benefity pozapłacowe, Pracowniczy Program Emerytalny, prywatną opieką medyczną, rozwój zawodowy. Bank pomaga też pracownikom w realizacji pozazawodowych pasji, wspiera inicjatywy sportowe, kulturalne, rekreacyjne. PKO BP prowadzi także program wellbeingowy #FokusNaCiebie, którego celem jest wspieranie pracowników w obszarach związanych z ich dobrostanem w rolach zawodowych i prywatnych.
Top Employers Institute jest globalnym autorytetem w badaniu praktyk zarządzania zasobami ludzkimi. Od ponad 30 lat przyznaje certyfikaty wiodącym pracodawcom z całego świata, na podstawie jakości strategii HR, sposobu zarządzania zasobami ludzkimi, rozwoju praktyk HR. W Polsce odbyła się 15. edycja programu.
Źródło: PKO BP