Koszty pomocy oferowanej w ramach ubezpieczenia assistance kilkunastokrotnie przekraczają wysokość opłacanej składki ubezpieczeniowej. To właśnie szeroki pakiet proponowanych usług, natychmiastowe działanie ze strony towarzystwa oraz przystępna cena polisy assistance powodują rosnące zainteresowanie klientów tą formą ochrony. Choć najczęściej wybieranym ubezpieczeniem pozostaje assistance samochodowe, to jednak coraz częściej Polacy doceniają również wsparcie ubezpieczeniowe w czasie podróży oraz w sytuacji, gdy potrzebujemy pomocy w domu. Dlaczego?
Mniej znaczy więcej
Życie pisze różnorodne scenariusze i często sytuacje, które wydają się najbardziej nieprawdopodobne, zdarzają się stosunkowo często. – Wystarczy pomyśleć jak często rozładował się nam akumulator, zatrzasnęliśmy kluczyki w samochodzie lub żona nalała nam benzyny do diesla –tłumaczy Mariusz Gilicki, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Mienia Grupy Concordia. – Gdy zastanowimy się nad tym chwilę, nie są to wcale sytuacje wyjątkowe, wynikają po prostu z roztargnienia czy codziennego zabiegania. Właśnie dlatego szereg podobnych, życiowych zdarzeń, Grupa Concordia włączyła w zakres swojej polisy – dodaje Gilicki.
Progresywność assistance
Coraz częściej pakiet assistance przestaje być postrzegany jako luksusowy, a staje się produktem po prostu użytecznym. Na przestrzeni kilku lat zmienił się także zakres tego typu usług. W początkowym kształcie assistance turystyczne pokrywało koszty pobytu w szpitalu czy wizyty u lekarza. Obecnie ubezpieczony otrzymuje nie tylko niezbędną opiekę medyczną, lecz także usługi dodatkowe jak transport medyczny, pomoc tłumacza za granicą w przypadku każdego ze zdarzeń , czy zastępstwo ubezpieczonego gdy w przypadku zdarzenia nie może on pełnić swojej roli w życiu prywatnym lub zawodowym.
Nadal największą popularnością cieszy się assistance komunikacyjne, które zapewnia coraz szerszą gamę usług dodatkowych. Od podstawowej pomocy, jaką jest np. wymiana przebitej opony na trasie lub odholowanie do warsztatu w przypadku większej awarii, po bardziej skomplikowane uszkodzenie. W razie poważnego wypadku lub awarii możemy liczyć na udostępnienie samochodu zastępczego czy pokrycie kosztu noclegu w hotelu.
– Concordia przede wszystkim stawia na utrzymanie mobilności swoich klientów poprzez usprawnianie ich pojazdów na miejscu zdarzenia – komentuje Mariusz Gilicki – Jeśli możliwe jest usunięcie przyczyny unieruchomienia pojazdu, wysyłany jest pojazd naprawczy. Oczywiście, jeśli usprawnienie pojazdu nie jest możliwe, gwarantujemy holowanie do miejsca wskazanego przez klienta – dodaje Gilicki.
Wybór odpowiedniej polisy zależy dziś przede wszystkim od potrzeb klienta, a nie jak jest powszechnie uważane, od zasobności portfela. Pełną ochronę assistance w związku ze swoim pojazdem można uzyskać już od 10 zł miesięcznie. Koszt pełnego ubezpieczenia turystycznego w wersji podstawowej to zaledwie kilka złotych za dzień pobytu za granicą.
Łatwość zastosowania
Dużą przydatnością wśród klientów cieszy się przygotowany przez towarzystwo certyfikat. Jest to specjalna karta wielkości wizytówki, która mieści się w każdym portfelu, przez co można mieć ją zawsze przy sobie. Zawiera ona wszystkie niezbędne informację potrzebne w sytuacji szkodowej,
a więc: numer polisy klienta i telefon do Centrum Assistance Grupy Concordia +48 61 666 1 777. – Nawet w sytuacji braku możliwości skontaktowania się z 24-godzinną infolinią Grupy Concordia, czy to z powodu braku telefonu czy innej uzasadnionej przyczyny, klient może pokryć koszty we własnym zakresie, zgłaszając zdarzenie po powrocie do kraju – dodaje Gilicki.
Źródło: Grupa Concordia